Fabricky označovaný model W205 sa už po exteriérovej stránke podobá na luxusnú limuzínu S. Pôsobí majestátne a v športovom pakete AMG Sport s bielou perleťovou farbou a čiernymi mnoholúčovými diskami priťahuje publikum. Proporčne je C Kombi viac štíhle, než jeho predchodca, to vďaka oblejším tvarom a pomerne veľkým 19-palcovým kolesám s nízkoprofilovými pneumatikami.
[adsense]
Nevedel som si celkom dobre predstaviť spojenie kombi vs. nafta vs. športový podvozok, žeby útok na bavorského konkurenta? Nasadnutie do sedadiel s výraznejším bočným vedením čo-to navnadí užívateľa, no hlavne čierna kombinácia kože s hliníkovým dekórom. Chýba mi tu však povestná bavorská orientácia palubnej dosky na vodiča. Miesto nej tu je nie príliš robustná doska s „tabletom“ na vrchu. Aspoň, že nevŕzgal toľko ako v príbuzných derivátoch o triedu menších modelov.
Multimediálny systém sa dá obsluhovať dvoma spôsobmi, buď kruhovým ovládačom v stredovej konzole, kde by normálne bola manuálna prevodovka alebo dotykovým tačpedom umiestneným rovno nad ním. Kým s kruhom som si rozumel okamžite, na tačped si treba chvíľku zvykať. Palubná doska je tak eliminovaná od prebytočných tlačidiel. Tie, ktoré ostali majú dobrý tvar a pekne podsvietené ikony.
Pred vodičom sídlia klasické analógové budíky, medzi ktorými sa nachádza veľký palubný počítač. Okrem informácií o spotrebe a prejdenej vzdialenosti si viete cez neho prepínať hudbu, nastavovať aktivitu stabilizačného systému alebo prezerať stav a kvalitu oleja. Nezabudlo sa ani na dostatok odkladacích priestorov, takmer všetky sú praktické a spĺňajú svoj účel. Vo dverách by však väčší priestor nezaškodil.
Trieda C sa zameriava na pohodlie maximálne štyroch dospelých cestujúcich aj keď v technickom preukaze sa píše pre päť osôb. Porovnávať veľkosti jednotlivých partií priestoru s konkurenciou nemá cenu. Podobne ako v BMW radu 3, aj tu sa vodič vie usadiť ako mu to vyhovuje, pričom sa nemusí obmedzovať ani v opore stehien.
Sedáky obsahujú výsuvnú časť, ktorá nohy dokonale podoprie, to isté má k dispozícii aj spolujazdec. Na zadnej lavici je už s miestom troška problém, hlavne pre kolená. Sedí sa tu dosť pri zemi a dospelá osoba bude mať pocit stiesnenosti. Stredné sedadlo je ozaj iba núdzové riešenie, použiteľné na krátke vzdialenosti.
Dlhá kapota motora napovedá, že sa do jej útrob dokáže usídliť šesťvalec, ba dokonca aj osemvalcový agregát. Napriek tomu, paletu naftových motorov zastupujú iba štvorvalcové pohonné jednotky skonštruované z dvoch objemových derivátov. Dva najslabšie varianty disponujú výkonom 85 kW a 100 kW, ktoré sú vydolované z objemu 1,6 litra. Ďalšie štyri možnosti sú odvodeniny zo štvorvalca s objemom 2,1 litra.
Z ponuky sa nám na test ušla verzia 220 BlueTEC so zadným náhonom a sedemstupňovou automatickou prevodovkou7G-TRONIC. Jeho výkon 125 kW je na túto triedu slušná hodnota, zďaleka však nie ideálna a už vonkoncom nadpriemerná. Inými slovami, uspokojí vodiča, ktorý potrebuje komfortné kombi na dlhé vzdialenosti s väčšou silou a dobrou spotrebou, ale to si dokáže za podstatne menší peniaz zadovážiť aj v neprémiovom segmente.
Zákazníci prémiových automobilov často krát bažia po niečom nadpriemernom a to v Mercedese triedy C Kombi nedostanú, pokiaľ sa bavíme o naftových motoroch. Viac ako 170 kW z tejto triedy nevymačkáte, pričom s cenovkou rúbe už k 50 tisíc eurám, za tie isté peniaze máte BMW 3 Touring s radovým šesťvalcom a 190 kW k dispozícii. Mercedes C brnká na city inými lahôdkami než je sila naftových motorov.
Predovšetkým ide o výbavu ako bezpečnostnú, tak komfortnú. Hoci sme nemali príležitosť v danom modeli vyskúšať vzduchové pruženie, aj to klasické prezrádza kvalitu hodnú danej značke. Počas putovania Slovenskom som postupne skúšal rozdiely medzi športovým naladením a komfortným. Mení sa tuhosť tlmenia a reakcie na plynový pedál.
V športovom režime si C Kombi absolútne nedokážete užiť na našich rozbitých asfaltoch, no aspoň počas výjazdov na diaľnice a pár serpentín sa predvedie perfektne. Zadok drží k ceste ako prikovaný a vzhľadom na slabší výkon motora nemá podvozok tendenciu poslať auto do boku. Povestné hodiny na suchej vozovke neurobíte celé ani po deaktivácii ESP, pretože v polke cyklu elektronika aj tak zbrzdí pretáčanie kolies.
Komfortné naladenie podvozka sluší autu viac, hoci tu zasa proti srsti hrajú rolu nízkoprofilové pneumatiky s veľkými 19-palcovými diskami. Takže na vlnitej vozovke cítite ako C Kombi plavne plachtí a lá S trieda, avšak na ostrých nerovnostiach zasa dostáva zabrať celá karoséria a z bieleho kombi sa razom stáva kostitras.
[adsense]
Náš testovaný exemplár skrátka nebol správne nakonfigurovaný na slovenské cesty, ktorých stav je žalostný. Verím, že miesto športového podvozka by ste mali pouvažovať o tom pneumatickom AIRMATIC, jeho cena je približne taká ako cena AMG paketu a bola by to určite lepšia investícia. Inak je Mercedes C Kombi veľmi príjemné auto.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 2143 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 125 / 3000 - 4200 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 400 / 1400 - 2800 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | A / 7 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 229 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 7,6 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 5,3 / 3,8 / 4,4 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 6,1 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4702 / 1810 / 1457 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 490 / 1510 |
Objem nádrže (l): | 66 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1615 / 575 |