Fabricky označovaný model W205 sa už po exteriérovej stránke podobá na luxusnú limuzínu S. Pôsobí majestátne a v športovom pakete AMG Sport s bielou perleťovou farbou a čiernymi mnoholúčovými diskami priťahuje publikum. Proporčne je C Kombi viac štíhle, než jeho predchodca, to vďaka oblejším tvarom a pomerne veľkým 19-palcovým kolesám s nízkoprofilovými pneumatikami.

[adsense]

Nevedel som si celkom dobre predstaviť spojenie kombi vs. nafta vs. športový podvozok, žeby útok na bavorského konkurenta? Nasadnutie do sedadiel s výraznejším bočným vedením čo-to navnadí užívateľa, no hlavne čierna kombinácia kože s hliníkovým dekórom. Chýba mi tu však povestná bavorská orientácia palubnej dosky na vodiča. Miesto nej tu je nie príliš robustná doska s „tabletom“ na vrchu. Aspoň, že nevŕzgal toľko ako v príbuzných derivátoch o triedu menších modelov.

Mercedes-Benz C Kombi 220 BlueTEC 7G-Tronic

Multimediálny systém sa dá obsluhovať dvoma spôsobmi, buď kruhovým ovládačom v stredovej konzole, kde by normálne bola manuálna prevodovka alebo dotykovým tačpedom umiestneným rovno nad ním. Kým s kruhom som si rozumel okamžite, na tačped si treba chvíľku zvykať. Palubná doska je tak eliminovaná od prebytočných tlačidiel. Tie, ktoré ostali majú dobrý tvar a pekne podsvietené ikony.

Pred vodičom sídlia klasické analógové budíky, medzi ktorými sa nachádza veľký palubný počítač. Okrem informácií o spotrebe a prejdenej vzdialenosti si viete cez neho prepínať hudbu, nastavovať aktivitu stabilizačného systému alebo prezerať stav a kvalitu oleja. Nezabudlo sa ani na dostatok odkladacích priestorov, takmer všetky sú praktické a spĺňajú svoj účel. Vo dverách by však väčší priestor nezaškodil.

Mercedes-Benz C Kombi 220 BlueTEC 7G-Tronic

Trieda C sa zameriava na pohodlie maximálne štyroch dospelých cestujúcich aj keď v technickom preukaze sa píše pre päť osôb. Porovnávať veľkosti jednotlivých partií priestoru s konkurenciou nemá cenu. Podobne ako v BMW radu 3, aj tu sa vodič vie usadiť ako mu to vyhovuje, pričom sa nemusí obmedzovať ani v opore stehien.

Sedáky obsahujú výsuvnú časť, ktorá nohy dokonale podoprie, to isté má k dispozícii aj spolujazdec. Na zadnej lavici je už s miestom troška problém, hlavne pre kolená. Sedí sa tu dosť pri zemi a dospelá osoba bude mať pocit stiesnenosti. Stredné sedadlo je ozaj iba núdzové riešenie, použiteľné na krátke vzdialenosti.

Mercedes-Benz C Kombi 220 BlueTEC 7G-Tronic

Dlhá kapota motora napovedá, že sa do jej útrob dokáže usídliť šesťvalec, ba dokonca aj osemvalcový agregát. Napriek tomu, paletu naftových motorov zastupujú iba štvorvalcové pohonné jednotky skonštruované z dvoch objemových derivátov. Dva najslabšie varianty disponujú výkonom 85 kW a 100 kW, ktoré sú vydolované z objemu 1,6 litra. Ďalšie štyri možnosti sú odvodeniny zo štvorvalca s objemom 2,1 litra.

Z ponuky sa nám na test ušla verzia 220 BlueTEC so zadným náhonom a sedemstupňovou automatickou prevodovkou7G-TRONIC. Jeho výkon 125 kW je na túto triedu slušná hodnota, zďaleka však nie ideálna a už vonkoncom nadpriemerná. Inými slovami, uspokojí vodiča, ktorý potrebuje komfortné kombi na dlhé vzdialenosti s väčšou silou a dobrou spotrebou, ale to si dokáže za podstatne menší peniaz zadovážiť aj v neprémiovom segmente.

Mercedes-Benz C Kombi 220 BlueTEC 7G-Tronic

Zákazníci prémiových automobilov často krát bažia po niečom nadpriemernom a to v Mercedese triedy C Kombi nedostanú, pokiaľ sa bavíme o naftových motoroch. Viac ako 170 kW z tejto triedy nevymačkáte, pričom s cenovkou rúbe už k 50 tisíc eurám, za tie isté peniaze máte BMW 3 Touring s radovým šesťvalcom a 190 kW k dispozícii. Mercedes C brnká na city inými lahôdkami než je sila naftových motorov.

Predovšetkým ide o výbavu ako bezpečnostnú, tak komfortnú. Hoci sme nemali príležitosť v danom modeli vyskúšať vzduchové pruženie, aj to klasické prezrádza kvalitu hodnú danej značke. Počas putovania Slovenskom som postupne skúšal rozdiely medzi  športovým naladením a komfortným. Mení sa tuhosť tlmenia a reakcie na plynový pedál.

Mercedes-Benz C Kombi 220 BlueTEC 7G-Tronic

V športovom režime si C Kombi absolútne nedokážete užiť na našich rozbitých asfaltoch, no aspoň počas výjazdov na diaľnice a pár serpentín sa predvedie perfektne. Zadok drží k ceste ako prikovaný a vzhľadom na slabší výkon motora nemá podvozok tendenciu poslať auto do boku. Povestné hodiny na suchej vozovke neurobíte celé ani po deaktivácii ESP, pretože v polke cyklu elektronika aj tak zbrzdí pretáčanie kolies.

Komfortné naladenie podvozka sluší autu viac, hoci tu zasa proti srsti hrajú rolu nízkoprofilové pneumatiky s veľkými 19-palcovými diskami. Takže na vlnitej vozovke cítite ako C Kombi plavne plachtí a lá S trieda, avšak na ostrých nerovnostiach zasa dostáva zabrať celá karoséria a z bieleho kombi sa razom stáva kostitras.

[adsense]

Náš testovaný exemplár skrátka nebol správne nakonfigurovaný na slovenské cesty, ktorých stav je žalostný. Verím, že miesto športového podvozka by ste mali pouvažovať o tom pneumatickom AIRMATIC, jeho cena je približne taká ako cena AMG paketu a bola by to určite lepšia investícia. Inak je Mercedes C Kombi veľmi príjemné auto.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 2143
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 125 / 3000 - 4200
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 400 / 1400 - 2800
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 7
Maximálna rýchlosť (km/h): 229
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 7,6
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,3 / 3,8 / 4,4
Spotreba počas testu (l/100km): 6,1
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4702 / 1810 / 1457
Batožinový priestor - min./max. (l): 490 / 1510
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1615 / 575

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.