Stuttgartskí inžinieri z Mercedes-AMG sa rozhodli, že ich úspešné GT kupé potrebuje ešte ostrejšiu verziu. Výsledkom je koncept GT Track Sport, ktorý na prvý pohľad dáva jasne najavo svoje okruhové ambície. Nejde pritom len o kozmetické úpravy existujúceho modelu, Track Sport má byť skutočným nástrojom na lámania rekordov.
Útok na Nürburgring
Nemci síce konkrétne nespomínajú Nordschleife, ale keď hovoria o "nastavovaní nových rekordných časov", každý nadšenec motoršportu vie, o čom je reč. Mercedes-AMG má jasný cieľ, vytvoriť stroj, ktoré dokáže konkurovať najlepším traťovo orientovaným autám súčasnosti. A tie sa tradičnou merajú práve v "zelenej pekle" Nürburgringu.
Hoci ide oficiálne o koncept, predstavitelia značky naznačujú, že Track Sport ponúka "pohľad do budúcnosti rodiny AMG GT". To v automobilovom svete zvyčajne znamená jednu vec, sériovú výrobu.
Sila osemvalca
Srdcom Track Sportu zostáva osemvalcový motor, ktorý Mercedes-AMG dôverne pozná. V súčasnej GT rodine twin-turbo štvorlitrový V8 ponúka od 469 koní v GT55 až po 603 koní v GT63. Hybridná špecifikácia GT63 S E Performance dokonca nakladá 805 koní, čo naznačuje, aký potenciál môže mať nová verzia.
Presné výkonové údaje zatiaľ Mercedes neprezradil, ale vzhľadom na to, že Track Sport má konkurovať Porsche GT3 RS, dá sa očakávať výrazné navýšenie výkonu oproti súčasným verziám.
Aerodynamika v hlavnej úlohe
Aj keď je koncept ukrytý pod maskovacou plachtou, niektoré detaily nie je možné skryť. Masívny predný splitter a výrazné zadné krídlo typu "labutí krk" jasne signalizujú, že aerodynamika hrá kľúčovú úlohu. Tieto prvky nie sú len na okrasu, majú generovať skutočný prítlak potrebný na rýchle okruhové časy.
Na rozdiel od štandardných GT modelov, ktoré ponúkajú aspoň symbolické zadné sedadlá, Track Sport pravdepodobne stavil na čisto dvojmiestne usporiadanie. Každý kilogram sa počíta, keď ide o rekordy.