Letné horúčavy dokážu odhaľovať problémy, ktoré sa v chladnejších mesiacoch neprejavujú. Mnohé závady sa pritom dajú odhaliť už doma a v predstihu tak predísť komplikáciám priamo na STK. Navyše, letné podmienky môžu spôsobiť aj nové technické problémy, ktoré by ste mali riešiť skôr, než sa vydáte na technickú kontrolu.

Chladiaci systém ako priorita číslo jeden

Leto je najťažšou skúškou pre chladiaci systém. Skontrolujte hladinu chladiacej kvapaliny, stav radiátora a všetkých hadíc. Praskliny alebo vytekanie môžu spôsobiť prehriatie motora priamo na STK. Nezabudnite na vizuálnu kontrolu expanznej nádoby a jej viečka.

Zdroj: akmicorp.com

Klimatizácia a ventilačný systém

Funkčná klimatizácia nie je len o pohodlí. Skontrolujte, či efektívne chladí, či nezapácha a či sa neprejavia nezvyčajné zvuky. Vymeňte kabínový filter, ak ste tak neurobili na jar. Nefunkčná klimatizácia môže ovplyvniť koncentráciu vodiča.

Pneumatiky a tlak

Vysoké teploty zvyšujú tlak v pneumatikách. Skontrolujte nielen tlak, ale aj hĺbku dezénu a možné praskliny na bokoch. Letné pneumatiky by mali mať dezén hlbší ako 1,6 mm, ale pre bezpečnosť sa odporúča minimálne 3 mm.

Zdroj: unsplash.com

Batéria a svetlomety

Paradoxne, horúčavy môžu skrátiť životnosť batérie viac ako mráz. Skontrolujte póly batérie, ich uchytenie a prípadné korózie. Otestujte fungovanie svetiel, ktoré sa pri vysokých teplotách častejšie poškodzujú.

Brzdy a kvapaliny

Brzdová kvapalina môže v horúčavách strácať účinnosť. Skontrolujte jej hladinu a farbu. Tmavá kvapalina naznačuje potrebu výmeny. Nezabudnite na kontrolu hladiny motorového oleja a servo oleja.

Zdroj: Gulf

Tipy na záver

Plánujte STK na ranné hodiny, keď je auto chladné. Vezmite so sebou vodu pre prípad prehriania a vždy majte v aute náhradné poistky. Pravidelná kontrola môže predísť nepríjemným situáciám a ušetriť peniaze za opravy.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.