Audi týmto projektom naznačuje, že éra tradičných športových modelov s benzínovými motormi sa končí. Koncept, ktorý sa ešte nedávno javil ako odvážna dizajnová štúdia, sa dnes mení na funkčný prototyp schopný jazdy po bežných cestách. Značka zo štyroch kruhov tak spája futuristický dizajn, nové technológie a overenú precíznosť, aby ukázala, ako bude vyzerať športová mobilita v čisto elektrickom svete.

Funkčný koncept, nie len výstavný exponát

Audi sa rozhodlo ísť ďalej než väčšina výrobcov. Nový Concept C nie je len statickým modelom z autosalónu. Automobilka ho oficiálne zaregistrovala na cestnú prevádzku, čo znamená, že dostal smerovky, stierače aj klaksón. Elektromotor uložený za zadnou nápravou umožňuje dosiahnuť rýchlosť približne 145 km/h, čo je na koncept viac než pôsobivé.

Zdroj: Audi

Produkčná verzia má prísť v roku 2027 a ponúkne výrazne vyšší výkon. Audi potvrdilo, že novinka bude dostupná iba ako elektromobil, bez spaľovacích alternatív.

Nová platforma a technológie z dielne koncernu VW

Základom modelu je novovyvinutá platforma zdieľaná v rámci Volkswagen Group. Pravdepodobne ide o rovnakú architektúru, akú použije aj Porsche Boxster a Cayman novej generácie. Audi zároveň pripravuje aj verziu s dvomi motormi a pohonom Quattro, čím sa z Conceptu C stane plnohodnotný elektrický športiak.

Zdroj: Audi

Batéria je uložená za kabínou a pred zadnou nápravou, čo vytvára vyvážené rozloženie hmotnosti podobné vozidlám so stredovým motorom. Celková hmotnosť 1 690 kilogramov zodpovedá modelu R8 V10 Spyder s pohonom zadných kolies. Pre Concept C vznikol aj úplne nový podvozok, ktorý nespolieha na diely z TT či R8.

Dizajn blízky realite

Podľa šéfa dizajnu Massima Frascellu odráža 87 % vzhľadu konceptu finálnu podobu sériového auta. Do výroby sa dostane aj elektricky zasúvateľná pevná strecha, ktorá nahradí klasickú plátenú verziu.

Zdroj: Audi

Audi neplánuje oživenie TT ani R8. Concept C je začiatkom novej éry športových elektromobilov. Očakávaný ročný predaj sa má pohybovať v nízkych päťciferných číslach, no automobilka verí, že vďaka zdieľanému vývoju s Porsche dosiahne ziskovosť.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.