Základná výbava, takže žiadne dvojdňové štúdium všelijakých tlačidiel, ktoré by som inak hľadal len v raketopláne. Napriek tomuto všetkému som sa do osemročného, 2,1 litrového „dízlového“ kombíku od Céčka zamiloval! Menšia retrospektíva zo začiatku, poďme ale postupne.

Mercedes-Benz C 200 CDI Kombi

Hneď po nastúpení do čistučkého vozidla si človek uvedomí, že sedí v prémiovke. V koženej sedačke z Céčka by som v pohode vedel sedieť hodiny bez akékohoľvek pohybu. Dofukovacie vankúše, masážne valce a podobné lahôdky tomuto kúsku chýbajú, no mne nie. Odkladacieho priestoru je vpredu dosť, lakťová opierka je samozrejmosť, “minibar” pre malých harantov vzadu je fajn. Zadní cestujúci ocenia výrezy v predných operadlách sedadiel na kolená - na nedostatok miesta sa mi nesťažovali ani tí lepšie kŕmení.

Strohý, podľa môjho názoru mierne lacno vyzerajúci interiér, spĺňa účel v jednoduchosti a účelovosti. Dobrá ergonómia, jednoduché ovládanie. To sa mi hodilo napríklad pri neustálom prepínaní rádio staníc, na ktorých som vyhľadával iba hity od Tublatanky a že som ich pár i zachytil. Sound system neohúri, ale k spevu donúti (no a už viem prečo som sa celý víkend vozil sám).

Mercedes-Benz C 200 CDI Kombi

Štartujeme, 136 koní sa zobúdza k životu a keby vedeli, že na najbližšej križovatke namiesto smerovky vyhodím tempomat, asi by radšej spali ďalej. Uloženie páčky so smerovkami vyriešili v Mercedese zaujímavým spôsobom a predpokladám, že vedúci inžinier povedal Hansovi nech to tam proste niekde dr*ne. A on dr*ol. Pohoda. To ale aby ste do budúcnosti vedeli, že keď vás obieham bez smeroviek, tak vyhadzujem hore dole tempomat.  Ešteže bol medvedík na BL značkách a v tom prípade som ignorovaním takej banality akou sú smerovky vlastne nič neobvyklé nespravil.

Ok, rádio si už naladiť viem (aj ho dať hlasno, pozor!), smerovku už ako tak trafím, poďme zľahka na cesty. Stotridsaťšesť koňom nerobilo  žiadny väčší problém dať do pohybu 4,5 metra dlhý stroj, vážiaci 1,5 tony, no na športovú jazdu zabudnime. Pri manévrovaní to dá Mercedes pekne pocítiť nakláňaním do strán, kilá proste neschováš.

Mercedes-Benz C 200 CDI Kombi

Céčko v 2,1 litrovej 100 kW konfigurácii ide asi tak, ako by každý na kombíka vyššej strednej triedy povedal - preteky s dedinčanmi na načipovaných Golfoch z roku pána sa teda konať nebudú. No pri nehľadení na spotrebu sa dá s bielou loďou aj ako tak ponáhľať. Jasné, veď nejde o športové auto, ale človek má tak pri pohľade na trojcípu hviezdu pocit, že sa pod tým elegánom schováva aj niečo viac. V tomto prípade je to nekompromisný diaľničný komfort, v čom Céčko ešte stále vo výborných rokoch exceluje.

Minimálny hluk v kabíne (no pokým nezanôtia tú Tublatanku), komfortný podvozok, skvelé tlmiče a ľavý pruh je úplnou tutovkou. Že sa práve plavíme po diaľnici vie aj naftové čerpadlo, ktoré si pri ideálnej 130tke cucá okolo tých 5-6 litrov, v meste vysmädne na dobrých 8l, ale keby si dávam extrémny pozor na spotrebu a nejazdím spôsobom “ja mám Mercedes, ja mám prednosť”, asi by sme sa na tých 7 litroch vedeli zhodnúť. V novších, ďalších generáciách Céčka sa s tým nemeckí inžinieri vyhrali lepšie, ale ani v tomto osemročnom stroji nebude spotreba robiť majiteľovi vrásky na čele.

Mercedes-Benz C 200 CDI Kombi

Čo sa týka dizajnovej stránky, vždy som bol a stále som veľkým fanúšikom sedanu Céčka. Názor som nezmenil, ale kombi ukázalo svojho ducha a v priebehu dlhých slnečných dní sa mi skutočne zapáčilo. Povedané mojimi slovami, v priebehu pár pekných dní som mal zrazu z pohrebáku diaľničnú loď!

V meste sa biely Mercedes nestratí ani pohľadom, ani účelu. Na kombi by som taký malý polomer otáčania (na svedomí to má zadný náhon) skutočne nepovedal - parkovať s ním je lahoda. Medzi mestami vie aj predbehnúť, na rovinke aj ujsť, no doma je na spomínanej diaľnici. “Utopiť” sa v pohodlných sedadlách na tisíce kilometrov je skôr radosť ako utrpenie, ťah je cítiť, nerovnosti nie! Perfektné, spoľahlivé manažérske auto za neveľa peňazí s malým nájazdom (niečo cez 103 tisíc km) a interiérom akoby z výroby zišiel. Pekný kúsok!

Mercedes-Benz C 200 CDI Kombi

Ďalšie, menej významné poznatky z ciest:

keby sa posnažím, do kufra s objemom 485l, respektíve 1500l v pohode zaparkujem aj Smarta. Zatiaľ som síce skúšal v kufri odviesť len rifľovú bundu, ale za predošlým tvrdením si na základe i tejto skúsenosti stojím

208km/h, niekedy dokonca udávaná 220km/h ako maximálna rýchlosť je celkom utópia, no tých 160 - 170 až taký problém nie je

I keď Céčko nepatrí medzi “veľké autá”, rýchlosť maskuje bravúrne

Vyhrievané predné sedačky potešia

Za zapožičanie Mercedesu ďakujeme autobazáru AAAauto!

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 2148
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 100 / 3800
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 270 / 1600 - 3400
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 204 (220)
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 10,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6.7 / 4.1 / 5.1
Spotreba počas testu (l/100km): 7,1
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4596 / 1770 / 1459
Batožinový priestor - min./max. (l): 485 / 1500
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1615 / 530

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.