Značka, ktorá kedysi konkurovala Mercedesu či BMW, dnes balansuje na hrane európskeho nezáujmu. V apríli 2025 predal Jaguar v celej Európe len 49 vozidiel – a podľa mnohých za to môže už teraz vysmievaný model 00 Electric, ktorý sa ešte ani nezačal predávať.

Prepad, aký si nikto nevedel predstaviť

Jaguar je v Európe prakticky neviditeľný. V apríli 2025 značka predala len 49 nových vozidiel naprieč celým kontinentom. Pre kontext – takéto čísla bežne dosahujú dílery značiek ako Morgan či Caterham, nie globálna automobilka s vyše 90-ročnou históriou.

Jaguar 00 Electric Zdroj: Jaguar

00 Electric: Vízia, ktorá zákazníkov odradila

Očakávania boli veľké. Jaguar plánuje s modelom 00 Electric vstúpiť do novej éry – elektrickej, minimalistickej, futuristickej. Lenže práve táto vízia sa javí ako totálne odtrhnutá od reality tradičných klientov.


Silueta SUV so zníženou karosériou, svetlá inšpirované sci-fi a futuristický interiér pôsobia podľa mnohých skôr ako koncept startupu než nástupca elegantného XF.


Značka chcela zaujať budúcnosť, no zatiaľ stratila prítomnosť.

Kríza dôvery: Jaguar si podráža vlastné nohy

Zdroje z predajnej siete priznávajú, že zákazníci často rušia konfigurácie a zvažujú konkurenciu – najčastejšie BMW i5, Audi A6 e-tron či dokonca čínske NIO. Nie preto, že by bol Jaguar objektívne horší, ale preto, že značka pôsobí nekonzistentne.


00 Electric sa ešte nepredáva, no už teraz sa stal symbolom toho, kam sa značka uberá – a kam zákazníci nechcú ísť.

Jaguar 00 Electric Zdroj: Jaguar

Z britskej ikony európsky outsider

Jaguar bol v minulosti rešpektovanou značkou na trhu s prémiovými autami – XJ, F-Type či XF si svoje miesto u zákazníkov našli. Dnes však značka balansuje na hranici európskeho nezáujmu.

Podľa údajov z apríla 2025 predala značka v celej Európe len 49 vozidiel. Pre porovnanie: aj v slabých rokoch sa Jaguar pohyboval v desaťtisícoch. Tento údaj nie je len varovným signálom – je alarmom.


Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...