Dizajnéri poňali facelift decentne, exteriér aj interiér prešiel kozmetickou úpravou. Laik by veľmi dlho hľadal zmeny. SantaFe má okom rozpoznateľné zmeny akurát v prednom nárazníku, kde hmlové svetlá sú teraz osadené hlbšie v čiernych krytoch. Taktiež predná maska dostala o jednu priečku viac a znak automobilky nie je v strednej časti, ale na vrchu masky chladiča. Vzadu sú svetlomety s dvoma červenými guľami v bielom skelete. Decentne je pozmenený aj tvar nárazníku a výraznejšie badať na oboch stranách koncovky výfuku. Interiér je ešte zložitejší na rozpoznávanie. Ak sa niekedy budete nudiť doma, zahrajte sa s rodinou hru nájdi 10 odlišností medzi obrázkami interiéru súčasného modelu a modelu pred faceliftom. Prvý postreh prezradíme – analógové ukazovatele prešli obmenou. Ďalej to necháme na vás, sú podstatnejšie rozdiely, o ktorých sa v nasledujúcej stati rozpíšem.

Hyundai SantaFe 2.2 CRDi AT

Nášho „Santu“ sme testovali v letných mesiacoch, no v dažďovom týždni. Nebol teda problém nájsť si blatistý terén a vyskúšať možnosti ktoré ponúkne užívateľovi v horšom počasí. Začínam nezvyklo písať prv o jazdných vlastnostiach ako o motore pod kapotou. Má to svoje opodstatnenie. So SantaFe som absolvoval prvú cestu akurát v hustom daždi a prekvapilo ma jeho správanie na diaľnici za hustého pršania. Je absolútne hluché na vyjazdené koľaje na ceste naplnené vodou a to aj v rýchlostiach za diaľničným limitom. Vodičovi dodáva neprimerane vysokú istotu ovládateľnosti, akoby ani nepoznalo pojem aquaplaning.

IMPA DK_Hyundai_1

Tento jav hodnotíme mimoriadne pozitívne, pretože sa cítite v aute príjemne útulne aj za sychravých podmienok. Palec hore! Ďalšou devízou SUV-čka sú veľké kožené sedadlá pre päť osôb, a dve núdzové skrývajúce sa v batožinovom priestore. Chýbalo nám tu krycie plató, ktoré však nahradilo tmavé zasklenie okien od B-stĺpikov. Bledé béžové poťahy nie sú vôbec praktické na údržbu. Bolo na nich vidno špinu a to nemalo auto najazdené ani 30 000km. Pozor, aby ste sa nestali služobníkom autu vy. Z komfortných prvkov výbavy mi nedá nespomenúť cúvaciu kameru implantovanú vo vnútornom spätnom zrkadle v ľavej časti. Aj napriek malému displeju dostatočne zlepšuje parkovacie manévre. Pod spätným zrkadlom sa našlo miesto ešte na jedno, ktoré vám poslúži na kontrolu posádky na zadných sedadlách. Za zmienku stojí spomenúť sloty pre pripojenie externých zdrojov hudby. Spolu s vynikajúcou aparatúrou nemôže byť cesta príjemnejšia.

Hyundai SantaFe 2.2 CRDi AT

Poslednú stať venujeme motorizácii. Pamätám sa, že prvé SantaFe-čka neboli veľmi úsporní pracanti. Aj napriek tomu si ich kupovali mnohí podnikatelia, pretože spĺňali iné atribúty. Boli robustné, komfortné a ponúkali rovnakú výbavu ako európske SUV autá, avšak o tretinu lacnejšie. Novodobý motor CRDi v SantaFe už nie je žrút nafty ako jeho predchodca. Kým starší štvorvalec s identickým objemom spotreboval v priemere 10 litrov, terajšie 2,2 CRDi malo apetít len 7,5 l/100km a to rátame mestskú a diaľničnú premávku. Posledné ohromenie odhalené! Výkon stúpol zo 114kW na 145kW. Šesťstupňová automatická prevodovka pracuje v dvoch režimoch. Buď v „Eco“ prevádzke, kedy radí pri čo najnižších otáčkach, alebo v normálnom, kedy naopak ponúka výbornú dynamiku. Pri predbiehaní nemáte pocit, že riadite dvojtonové vozidlo, dokonca sa ani nechová ťažkopádne v spleti zákrut. Vyblázniť sa je možné aj s manuálnym režimom pomocou voliča automatickej prevodovky. Popravde, minimálne zábavné. A teraz do terénu! Máme menšiu zásadu v redakcii. Promptne delíme vozidlá do určitých stupňov kategórie, to znamená, že s SUV sa nepúšťame do extrémneho terénu, so športovým hot-hatchom nebudeme skúmať podvozok na hrboľatej ceste. So SantaFe sme zamierili do lesných ciest popri rieke. Čakali ho prejazdy bahennými koľajami, miernymi jamami a zopár výstupov dohora a dolu kopcom. Zvláda to každé SUV, no ide o pocit. A tu sme mali rovnako bezpečný ako na diaľnici za dažďa. Pohon sa dá deliť na tri bežné alternatívy. Pohon len prednej nápravy, automatické prerozdelenie hnacej sily na všetky štyri kolesá podľa aktuálnych adhéznych podmienok a pohon fixne na všetky štyri kolesá bez rozdielu adhéznych podmienok.

SantaFe aj napriek konzervatívnemu vzhľadu zanechal u nás nadpriemerne dobrý dojem ako z úžitkových vlastností, tak i jazdných. Je to ideálne vozidlo pre rodiny, pre ženy obľubujúce bezpečný pocit za volantom ako aj pre mužov-podnikateľov.

 

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov vznetový/radové
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (cm3) 2199
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 145/3800
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 445/1800-2500
Prevodovka typ/počet stupňov: A/6
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 10,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 9.3/6.3/7.4
Spotreba počas testu (l/100km): 7,5
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4660/1890/1725
Batožinový priestor - min./max. (l): 528/1582
Objem nádrže (l): 75
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1870/700

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.