Od mája 2015 schádza z výrobných liniek v českých Nošoviciach vynovený Hyundai ix20. Štylistické úpravy prednej masky teraz pripomínajú väčšie modely značky. V drahších stupňoch výbavy je maska vyzdobená chrómovými horizontálnymi lamelami.
Zástupca malých MPV dostal nové svetlomety s projektorovou optikou a zadné svetlá sú teraz LED. Okrem toho si zákazník vyberá z jedenástich odtieňov farby, mimochodom tá naša modrá neskutočne sadla na ix20. Kolesá sú od veľkosti 15 palcov (plechové s puklicami) až po 16/17 palcové zliatinové.
Koncepcia interiéru ostala v ix20 zachovaná. Poskytuje útočisko pre päť osôb a to aj pre tú strednú sediacu na zadnej lavici. Pri nohách totiž nebude musieť bojovať o priestor skrz vysoký tunel, nakoľko ix20 ho od vzniku nemá. Najväčšou zásadnou zmenou na palubnej doske je nová dotyková navigácia so sedempalcovým TFT displejom a použitie nového audiosystému použitého z modelu i20. Audiosystém uši neurazí, no chcelo by to predsa len niečo iné. Navigáciu sme vo výbave nemali, takže neviem poskytnúť dojmy, no v Kii Venga, čo je dvojča ix20, ma pri obsluhe hnevala.
Posádku rozmaznáva naďalej automatická klíma, vyhrievaný volant, či panoramatické strešné okno. Mne na páči práve to vyhrievanie, schyľuje sa už pár týždňov k mrazivým ránam, kedy je auto úplne vnútri studené. Vyhrievanie sedadiel aj volantu vás však účinne zohreje do dvoch minút. Možno aj tento odhad som prehnal a je to skôr.
Ešte než sa pustíme do jazdy, bolo by fajn zopakovať, pre koho je toto malé MPV vhodné. Cenová politika a rozmery karosérie napovedajú, že ix20 oslovuje ľudí, ktorí hľadajú malé auto s väčším priestorom pre pasažierov a batožinu. Presne tieto tvrdenia môžem potvrdiť a to aj z hľadiska množstva praktických odkladacích priestorov. Okrem toho je to celkom pekné kompaktné vozidlo s ergonomickým rozmiestnením prístrojov na palubnej doske. A to modré podsvietenie je tiež útulné.
Predná kapota ukryje v sebe jeden zo štyroch agregátov. Benzíny zastupujú atmosférické štvorvalce 1.4 a 1.6 CVVT. Rovnaké objemy majú tiež dva naftové štvorvalce CRDi. Hoci sa ich technické parametre nezmenili, teraz všetky spĺňajú emisnú normu Euro 6. Ak by ste chceli, k dispozícii je tiež ekologický balíček opatrení ako Start/Stop, pneumatiky s nízkym valivým odporom, či automaticky uzavierateľná predná maska na prívod vzduchu. To všetko dokáže znížiť spotrebu.
My sme testovali benzínovú motorizáciu 1.6 CVVT spriahnutú s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. V opcii je tiež s touto motorizáciou nový automat s rovnakým počtom stupňov. Ten štvorstupňový dodávaný pre motor 1.4 CVVT z ponuky zmizol. Výkon štvorvalca „jedna šestky“ 92 kW sa tradične prenáša na prednú nápravu.
Jeho prejav je spočiatku tichučký. Na diaľnici sa už dovnútra skrz vyššie otáčky zvuk agregátu prenáša celkom výrazne. Do rýchlosti 120 km/h ho ešte ako tak zvládate počúvať, no diaľničný limit, či tempomatových 140 km/h vyžaduje zosilnenie rádia, aby prehlušilo motor. Na osoby vzadu treba hovoriť hlasno a dobre artikulovať, aby ste sa v debate stále nemuseli opakovať.
Dobrou správou sú dynamické parametre vozidla. Ani pri plnom obsadení som nemal pocit, že Hyundai ix20 poľavil zo svojho ťahu. Atmosféra udrží tempo aj v diaľničnom stúpaní, no daňou bude vysoká spotreba. V priemere počítajte minimálne s odberom 7,4 litra na 100 km.
[adsense]
Radenie a riadenie bude vyhovovať komótnejším povahám. S prevodovkou sa radí celkom dobre, ale na spojku musíte byť citliví, aby ste pri každom rozjazde necukali ako na autoškole. Dá sa na to zvyknúť a po pár dňoch už budete vedieť ako na to. S riadením som mal iba jediný problém, je príliš komfortné a teda necitlivé. V zákrutách stále korigujete natáčanie volantu a rýchlejšie prejazdy môžu byť preto na klzkej ceste nebezpečné. U rodinného auta je tento hendikep akceptovateľný, skrátka nejazdite rýchlo a budete spokojní.
Ruka v rukáve s riadením ide tiež naladenie podvozka. Komfortný, mäkký a nie až tak predvídateľný. Opäť to neberiem ako negatívum, pretože ix20 nezvádza k rýchlej jazde. Chce pasažierom ponúknuť hlavne komfort a nie kokpit F1. V tejto cenovej kategórii je Hyundai ix20 absolútne vyrovnaný hráč s inými modelmi MPV, hoci taký drahší Opel Meriva to vie lepšie na cestách.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Zážihový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1591 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 92 / 6300 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 156 / 4200 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 5 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 185 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 10,8 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 7,1 / 5,2 / 5,9 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 7,4 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4100 / 1765 / 1600 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 440 / 1486 |
Objem nádrže (l): | 50 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1255 / 455 |