Ladný sedan a kombi sa objavili na trhu v roku 2011 a hlásali silné ambície. Chceli konkurovať tým najostrieľanejším hráčom segmentu (Passat a Superb). Po dvoch rokoch predaja je i40 medzi lídrami predaja, avšak musí sa uspokojiť s tretím miestom, za sebou zanecháva napríklad Toyotu Avensis Wagon alebo Opel Insignia.

Manažérsky model i40 ani po dvoch rokoch nepreukázal na zovňajšku známky staroby. Moderné a plavné krivky opticky kombi zoštíhľujú, pričom v bočnom profile je bez debaty vidno nehanebne dlhú karosériu.

Zvonka toto auto vyzerá dôstojne a rozhodne neutrpí majiteľ na autorite po príchode na dôležité obchodné stretnutie, hoci by ostatní prišli na Superboch a Passatoch. Dizajnovo je skrátka podarený, a predsudky sú zahnané. Poďme dovnútra.

Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi

Podrobný popis interiéru si môžete prečítať v našich starších testoch, zatiaľ neprišlo na žiadne zmeny, teda rátajte s dostatkom priestoru pre päť osôb a hojným počtom odkladacích priestorov. Určite ani samotné spracovanie netreba odsudzovať, pretože je vyrobené prevažne z mäkčených materiálov, ku ktorým v noci krásne pasuje modré podsvietenie prístrojov.

IMPA DK_Hyundai_1

Momentálne Hyundai prichystal pre podnikateľov zaujímavejšiu ponuku výbavy a v kombinácii so silnejším motorom 1.7 CRDi ju priradil do štandardnej. Konkrétnejšie ide o prvky, ktoré majiteľ ocení pri dlhých cestách. Business pack zahŕňa xenónové svetlomety s ostrekovačmi, integrovanú navigáciu s parkovacou kamerou, prémiové ozvučenie a subwoofer INFINITY, predné aj zadné parkovacie senzory, tmavé sklá zadných okien a dvojitú chrómovanú masku  chladiča. Dokopy tak pri kúpe ušetríte takmer 3500€. Základná cena s danou motorizáciou činí 28 280€.

Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi

V praxi ide o veľmi výhodný balík, lebo po náhľade do cenníka vlastne nejde okrem metalízy a automatickej prevodovky nič viac zaškrtnúť. Kombíku chýba ku konkurencieschopnosti s najväčšími rivalmi ponuka motorov. Pre tú naftovú sféru je na výber iba dva výkony, ten silnejší 100 kW pracoval pod kapotou nášho testovacieho kombi.

Štvorvalec v spolupráci s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a kratšími prevodovými stupňami demonštruje, že nie je úplnou nevyhnutnosťou vyšší objem ako 1,7 litra. Ale po zvezení sa nadobudnete dojem základu alebo maximálne priemeru.

Predstavte si, že kým na okresných cestách a v meste vie byť celkom odvážny a súťaživý, na diaľnici vo vyšších rýchlostiach už tak razantne nezrýchľuje. Chcelo by to aspoň 120 – 130 kW. Pre tých vodičov, ktorí majú radi, keď napráva auto za nich chyby v riadení sa bude i40 s citlivými asistenčnými systémami páčiť. Reagujú bezprostredne rýchlo a drsne, nedovolia príliš neopatrnú a rýchlu jazdu.

Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi

Manažér meria auto v iných hodnotách ako bežný užívateľ, napríklad ocení, keď nemusí stáť na každej pumpe po ceste. Hyundai i40 má obrovskú palivovú nádrž so 70 litrovým objemom a v kombinácii nami testovaného agregátu sa zastavíte na čerpačke po prejdení takých 1100 km. Ale to len vtedy, ak neprekročíte 120 km/h. Diaľničné tempo zdvíha priemer z 5,7 litra/100 km na 6,6 l/100km.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1685
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 100 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 325 / 2000 - 2500
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 198
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 10,6
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,5 / 4,3 / 4,7
Spotreba počas testu (l/100km): 5,7 - 6,6
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4770 / 1815/ 1470
Batožinový priestor - min./max. (l): 553 / 1719
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1570 / 550

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.