Čísla vravia sami za seba, veď minulý rok bola i30 desiata najpredávanejšia. V tomto roku by mal dopomôcť k priaznivým predajom facelift všetkých troch karosárskych modelov i30. Hyundai však poňal omladenie hatchbacku veľmi stroho. Zmeny sa dotkli prednej masky, no nie príliš razantne. Vlastne skôr naopak, nerozoznáte poriadne rozdiel od toho trojročného modelu. V interiéri vládne podobná atmosféra.

Hyundai i30 1.6 GDi 7 DCT

Výrobca mi teda nechcene „uľahčil“ redaktorskú činnosť, pretože sa nemusím príliš dlho zdržiavať opisom zmien. Poďme si len v krátkosti zopakovať dojmy zo sedenia a kvality spracovania. Dominantou i30 je nepochybne palubná doska s výrazným modrým podsvietením ovládačov i displejov.

IMPA DK_Hyundai_1

Testoval som výbavu Style, v nej máte zaškrtnuté hádam všetky nadštandardné komfortné prvky v cene. Menovite polokožené čalúnenie sedadiel s vyhrievaním, automatickú dvojzónovú klímu, tempomat, bezkľúčový prístup a pod. V príplatkoch figuruje už len tzv. Premium Pack, ktorý zahŕňa za cenu 1500€ okrem iného adaptívne Bi-xenónové svetlomety, LED zadné skupinové svetlá, el. nastavenie sedadla vodiča. Za multimediálny systém s integrovanou parkovacou kamerou zaplatíte 1180€ a parkovací robot (zaparkuje za vás auto) 600€. V každom prípade, i bez týchto vecí je už i30 komfortný hatchback.

Hyundai i30 1.6 GDi 7 DCT

Sedadlo vodiča ustelie do seba i väčšie vzrasty, nakoľko sedák je dosť dlhý. Vzadu sa po facelifte nič nezmenilo, stále je tu dosť miesta pre dve dospelé osoby s vzrastom do 180 cm. Stredný pasažier by však neusedel pohodlne dlhšiu trasu. Kufor a odkladacie priestory sú absolútne v norme.

Na testovanie sme zvolili atmosférický benzínový štvorvalec 1.6 GDi. Technicky neprešiel razantnou obmenou, avšak prvýkrát ho testujeme v kombinácii s novou sedemstupňovou automatickou prevodovkou DCT. Príplatok 1850€ sa mi zdá dosť vysoký, na druhej strane plní svoju úlohu dobre.

Hyundai i30 1.6 GDi 7 DCT

Komfortní vodiči nemajú prečo nad týmto zamatovým automatom ohŕňať nos, tí konzervatívnejší nech ostanú pri manuáli. Do i30 s nami testovaným motorom mimoriadne dobre padne. Nielenže zamatovo radí, ani spotreba nevyšplhá vyššie ako 7,5 litra benzínu na 100  km.

[adsense]

Pokiaľ vás zaujíma dynamika, uznávam, že automat si pocitovo z 99 kW trocha uberá. Tento hatchback však nie je o športovom náčiní na víkendové dobrodružstvá v serpentínach. Ide o tradičný malý rodinný automobil, ktorý poskytne vodičovi i posádke dostatočné pohodlie za rozumné peniaze.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1591
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 99 / 6300
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 164 / 4850
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 7
Maximálna rýchlosť (km/h): 195
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 10,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,5 / 4,8 / 5,8
Spotreba počas testu (l/100km): 7,5
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4300 / 1780 / 1470
Batožinový priestor - min./max. (l): 378 / 1316
Objem nádrže (l): 53
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1155 / 695

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.