Dáte mi za pravdu, že príchod ďalšej generácie vozidla znamená takmer vždy nárast rozmerov jeho karosérie v prospech lepšieho využitia. Dôvod je jasný. Obľuba malých áut pomaly upadá vzhľadom na to, že niekedy (a nie ojedinele) sa dá kúpiť podstatne väčšie auto lacnejšie. Preto automobilky svoje nové modely zväčšujú v rámci segmentu na maximum. Hyundai spravil s modelom i10 podobné opatrenie, avšak tento model si stále ctí svoju rolu.

Kým malé automobily v dnešnej dobe vychádzajú z výrobných liniek viac-menej z povinnosti alebo kvôli imidžu, tak Hyundai i10 má určité atribúty držať si postavenie na trhu medzi segmentmi v roli lacného auta na každé použitie. Neprišiel s extravagantným zovňajškom, či rozsiahlou farebnou individualizáciou alebo nenormálne drahým cenníkom. Pozeráte sa na auto, ktoré narástlo preto, aby poskytlo viac možností v meste.

Hyundai i10 1.2 MPi

Nenápadný dizajn v sebe skrýva identitu značky v podobe šesťuholníkovej maske chladiča. Celkom malé stretávacie svetlá s čírou optikou sú osadené po krajoch a pod nimi hmlové svetlomety lemujú LED-svetlá pre denné svietenie. Bočné partie predstavujú typicky vyššiu stavbu karosérie a ako doplnok vám skrášlia auto disky s motýlím vzorom. Zadoček taktiež nie je príliš vyzývavý, no ani fádny. Oči zaujmú svetlomety s peknou grafikou. Nie vždy dizajnéri doladia veci na sto percent, ale pri Hyundai i10 určite áno, dokonca nezabudli skryť výfuk pod nárazník aby nenarúšal ergonómiu.

Hyundai i10 1.2 MPi

Plusové body prirátavam i10 po nasadnutí za prístrojový panel. Budíky majú jednoduchú, no zato veľmi dobre čitateľnú grafiku za každých svetelných podmienok, počas večernej jazdy je možné regulovať ich jas. V stredovej konzole sa okrem autorádia a klimatizácie udomácnila prevodová páka. Pred ňou ostala ešte celkom hlboká odkladacia schránka s otváracím krytom. Hoci sa môže niekomu zdať tvar palubnej dosky príliš nudný, prioritu tu zohrávali veľké tlačidlá a logické umiestnenie. S ovládaním nebudú mať tak problém ani staršie osoby, ktoré v nemalej obľube kupujú automobily do mesta.

IMPA DK_Hyundai_1

Čo sa týka priestoru, ako som už vyššie spomenul, Hyundai i10 nabral na rozmeroch rapídne, takže logicky sa to premietlo do kabíny auta. Na predných sedadlách nájdu miesto postavy rôznych vzrastov, avšak ideálnu pozíciu za volantom im bude troška znepríjemňovať absencia posuvu volantu v pozdĺžnom smere. Na druhom rade sedadiel tradične usedia jazdu dve dospelé osoby, ale auto je koncipované ako päťmiestne, teoreticky teda privíta až tri osoby vzadu, no tie by sa mali pripraviť na sardinkové prostredie. Zato, tri deti na lavici vzadu nie je nonsens.

Hyundai i10 1.2 MPi

Ďalšou výsadou sú odkladacie priestory, okrem spomínanej schránky pred prevodovkou tu nájdete aj dva držiaky na nápoje vpredu, jeden vzadu, do dverí sa zmestí 1.5 litrová PET fľaša a odkladací priestor pred spolujazdcom celkom určite pohltí viac než brožúrku od výrobcu. Nezabúdajme ani na vrecia v predných operadlách. Navyše, drobec disponuje veľmi slušným objemom batožinového priestoru, v základe doň natrepete 252 litrov čohokoľvek, sklopením operadiel vznikne malý schod a šikmina, no celkový objem vzrastá na 1046 litrov. Na malé auto ozaj veľmi dobré!

Hnacie agregáty pre tento typ auta logicky nebudú mať vysoký objem. Základnú motorizáciu tvorí trojvalec 1.0 MPi s výkonom 66 koní a silnejší štvorvalec 1.2 MPi sa chváli silou 87 koní. My sme testovali silnejší variant s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a  vo výbave Comfort. Ešte než vyrazím na cesty, musím spomenúť, že pre nepriaznivcov manuálov sa dajú obe motorizácie od druhého stupňa výbavy kombinovať s automatickou štvorstupňovou prevodovkou. Za príplatok 1000€.

Hyundai i10 1.2 MPi

S i10 som jazdil primárne v meste a v jeho blízkosti, kde je vlastne hlavné pôsobenie tohto automobilu. Vzhľadom na nadpriemernú dynamiku auta s danou testovanou motorizáciou sa nemusíte báť, že o 21 koní slabší trojvalec by bol brzdou v premávke. Jedna-dvojka sa veľmi rada nechá vytáčať, veď najvyšší krútiaci moment dosahuje pri 4000 ot./min.

Otáčok si užijete hlavne pri predbiehaní pomalších vozidiel, v meste stačí s týmto autom jazdiť na úrovni 1500 ot./min., kedy si z nádrže pýta nanajvýš 6 litrov benzínu. Mimo mesta klesal priemer až na 5,5 l/100km. Ekojazdci by mohli možno jazdiť dokonca iba za päť litrov. Tento motor nemá totiž veľa práce s prekonávaním fyzikálnych zákonov vzhľadom na nízku váhu vozidla (pod tonu). Oceníte aj jeho veľmi príjemný zdravý zvuk a nulové vibrácie.

Hyundai i10 1.2 MPi

Malé autíčka sa mi odjakživa páčili, ich manévrovatelnosť sa dá prirovnať autám z autodrómu na jarmoku. Hyundai i10 na krátkom podvozku dokáže držať na ceste, veľmi ochotne zatáča a jeho náklony vás nerozhádžu z miery. Taktiež prenos zvukov z nerovností je do kabíny minimálny.

S bonusom 1000€ dostanete Hyundai i10 od 7 799€ s DPH v motorizácii 1.0 MPi. Ako ďalší bonus k tomu získavate 5 ročnú záruku bez obmedzenia kilometrov. Cena je celkom lákavá, navyše auto nie je len dáky módny doplnok, naozaj si spĺňa svoju rolu mestského automobilu za rozumnú cenu. Kto sa však chce buchnúť po vačku, výbava tohto auta môže obsahovať napríklad jednozónovú automatickú klimatizáciu, autorádio s Bluetooth a USB konektivitou, alebo vyhrievaný volant.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1248
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 64 / 6000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 120 / 4000
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Maximálna rýchlosť (km/h): 171
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 12,3
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,5 / 4,1 / 4,9
Spotreba počas testu (l/100km): 5,8
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3665 / 1660 / 1500
Batožinový priestor - min./max. (l): 252 / 1046
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 941 / 514

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.