Prídavné mená „hravý“ a „rýchly“ nie sú dostatočne vystihujúce slová opisovaného modelu. Dajú sa totiž použiť pri malých autách so živým motorom a to Genesis Coupé nie je. Pozeráte sa na nádherný skvost s dlhou kapotou, širokým a nízkym podvozkom zároveň. U Kórejčanoch nie sme zvyknutí, že dokážu stvoriť nevšedný rýdzo športový automobil. Len si všimnite ako krásne pomocou kriviek rozširujú opticky karosériu. Najzaujímavejšie kreácie sa dejú počnúc kapotou motora smerom k nárazníku. Boky a strecha majú tvary klasického kupé, no zadok opäť zdobí zopár vychytávok. Sú to svetlá s podobným zaoblením ako predné, ďalej lichobežníkové koncovky výfukov a perfektný veľký spojler na veku kufra. Z boku zaujmú diváka, respektíve v tomto prípade divákov, obrovské disky kolies. Nechajte chvíľu Genesisa bez dozoru na väčšom priestranstve a bude pastva pre oči okoloidúcich. Toto všetko máte za necelých 30 tisíc eur.
Som tak nedočkavý písať o motore, že preskakujem opisovanie interiéru, ku ktorému sa dostanem neskôr. Napokon, v reálnom stretnutí s Genesisom som si istý, že každý z vás bude sled udalostí podobne riešiť. Najprv sa zoznámite s dizajnom, ktorý vám udrie do oka a potom hneď štartujete. Nastúpenie a štartovanie motora sa vykonáva pomocou tlačidiel, kľúč stačí mať vo vrecku. Teraz nastanie prvé zimomravenie kože. Zoznámte sa. Benzínový šesťvalec 3,8 litra, 303 konských síl a vy za volantom. Nestačí? Čo tak prvé pošteklenie plynového pedálu, následný barytón z výfukového potrubia vytvorí z vašej kože husiu. NESTAČÍ? Zaraďte „D“ na športovej automatickej prevodovke, vyjdite na prázdnu cestu a zošliapnite pedál! Hlboko! Pevne držte volant a sledujte ako agresívne ide ručička rýchlomera spolu s otáčkomerom do výšin. Práve zažívate vzrušenie s adrenalínom, a ak treba ostro brzdiť, veľké kotúčové strmene sa silno zahryznú do kotúčov. A potom to opakujete stále dokola a dokola, kým nezačne pípať kontrolka stavu nádrže. Motor 3,8 V6 je naozaj výbornou voľbou do tohto kupé bez ohľadu na spotrebu, ktorá aj tak nie je nadpriemerne vysoká. My sme zvládali priemer za 12,1l/100km.
Netajíme sa, že sme si vyšli dosť často z kopýtka, avšak pôžitok zato stojí. Prekvapila nás univerzálnosť vozidla, hodí sa i na bežné presuny mestom, stačí sa len vyhýbať väčším výmoľom, tie menšie zvládne bez reptania. Akustika motora je tak pôsobivá, že dodávaný audiosystém si moc hudby neužije. Správny motorista si bude vychutnávať hrubé tóny motora v nízkych otáčkach, ktoré prechádzajú do ešte zaujímavejších vo vyšších otáčkach. Objem 3,8 litra pripomína modeli áut z Ameriky. Áno, taký výkon sa dá vydupať aj z preplňovaného dvojlitra, ale zvuk nenahradíte. Navyše, moderné vysokovýkonné preplňované motory nie sú zárukou dlhodobej životnosti. Tento atmosférický agregát nie je ani zďaleka vďaka objemu namáhaný, čiže pri správnej údržbe je minimum vecí, ktoré treba meniť. Opakujem za cenu 30 tisíc eur nepoznám lepšiu hračku.
Až po prvom zvezení som si prehliadol detailnejšie interiér. A páčil sa mi. Kvalita spracovania sa nedá porovnávať s kvalitou predchádzajúcej generácie. Sedadlá znesú najprísnejšiu kritiku pekne obopnú telo a držia ho vo svojom objatí počas celej doby jazdy. Pred sebou máte mohutný prístrojový panel v čiernom vyhotovení a kovovou dekoráciou.. Luxusné. Nechýbajú komfortné ani bezpečnostné prvky výbavy bežné v tomto segmente. Drifterov poteší fakt, že ESP je vypínateľné, čím dáva plnú moc motoru pretáčať zadné kolesá. Tu nastáva asi najkrajšia zábava, ktorá však pôjde i do peňazí. Schválne, koľko sád pneumatík za jedno leto s ním zoderiete. My sme si vyskúšali zopár driftov a otočiek, a môžeme pokojne povedať, že je to ideálny voz na zábavu. Kontrolovateľný prejazd zákruty bočným šmykom sa koriguje nesmierne ľahko. Samozrejme, doporučujem skúšať iba na uzavretých cestách! Ak sme spomínali univerzálnosť vozidla, mysleli sme aj tým priestor pre batožinu. Kufor ponúka 300 litrov a zároveň sa doň cez veľké veko dobre nakladá. Vy a vaše dievča si pokojne zbalíte veci na predĺžený víkend. Zadné sedadlá pokladajte ako za ďalší odkladací priestor. Kupé je síce 2+2, no vzadu by som sedieť nechcel. V závratnej chuti písať hneď o motore som zabudol spomenúť, že šesťstupňová automatická prevodovka ponúka radenie aj s páčkami pod volantom. Nie sú to len mini páčky, ale ozajstné „madlá“ vo výbornej polohe pre zručné a rýchle radenie vodičom.
Genesis Coupé bolo prvé auto, ktoré ma mohlo dostať do basy. Nie štýlom jazdy, tam mám určité zásady, ale nechcel som ho vrátiť importérovi. Prial som si mať 30 tisíc eur.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | zážihový/vidlicové |
Počet valcov/ventilov | 6/24 |
Zdvihový objem (cm3) | 3778 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 223/6300 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 361/4700 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | A/6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 240 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 6,4 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 15.0/7.6/10.3 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 12,1 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4630/1865/1385 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 332/- |
Objem nádrže (l): | 65 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1587/343 |