predošlom teste, keď prichádzala Elantra na trh, sme jej vytkli zopár maličkostí, ktoré mohli ovplyvniť predajné čísla. Predávala sa s jediným motorom, prevodovkou a výbavou. Takmer bez akýchkoľvek príplatkov. No a nie každého presvedčila nadobúdacia cena 15 990€. Hyundai sčasti vyhovel v prospech zákazníka a od druhého polroka 2014 ponúka Elatru v lákavejších cenách a výbavách. Bonusom k tomu všetkému je omladený dizajn exteriéru a malinké zmeny v interiéri.

IMPA DK_Hyundai_1

Hnedá metalíza tomuto sedanu pristane, spolu s novými striebornými diskami z ľahkej zliatiny a oretušovaného predku pôsobí mimoriadne elegantne, až luxusným dojmom. Ozaj ma udivuje ako málo stačilo k dozretiu vína. Stačilo sa jemno pohrať s vnútornou architektúrou predných svetlometov a hmloviek. Razom máte pred očami vyzretejšiu Elantru. Ešte treba spomenúť nárazník s chrómovanými linkami. Boky a zadok sa nezmenili.

Hyundai Elantra 1.6i

Malinká možnosť individualizácie nastáva po nastúpení do kabíny automobilu. Elantra je dostupná po novom v troch úrovniach výbavy (Classic, Comfort a Style). Je to veľmi jednoduché, pokiaľ chcete čo najviac ušetriť na cene vozidla, vyberiete si prvý stupeň. Stojí 12 990€ a z prvkov výbavy vyberáme napríklad manuálnu klimatizáciu, elektrické ovládanie predných okien a klasické kľúčové centrálne zamykanie.

Stredný stupeň je vhodný na určité príplatkové prvky, ale chýba tu napríklad tempomat. Vo verzii Style už nájdete takmer všetko a dokúpiť sa dajú napríklad kožené sedadlá, inteligentné otváranie a autorádio s integrovanou parkovacou kamerou. Tieto prvky nie sú však nevyhnutné pre jazdu autom, akurát zvyšujú komfort . Čo sa však týka parkovacej kamery spolu s dotykovým displejom autorádia, nie je úplne vydarená. Premieta malý obraz a dotyková plocha rádia nie je príliš citlivá, často musíte na niektoré ikony v menu viackrát ťukať.

Hyundai Elantra 1.6i

Pre fanúšikov naftových motorom mám zlú správu. Elantra naďalej ostáva verná iba jedinej motorizácii 1.6i s výkonom 97 kW. Zlepšilo sa akurát zrýchlenie o šesť desatín, no to len ťažko zaznamenáte v praxi. Celkovo sa Elantra správa dynamicky, motoru sa páči byť vo vysokých otáčkach. Opačne to je potom so spotrebou, ktorá málokedy padne pod sedem litrov. Pokiaľ zľavíte od svojich nárokov na výkon, apetít sa bude držať v kombinovanej prevádzke na 6,5 l/100 km.

Po troch rokoch nebadať zlepšenie ani v podvozku, ten je skôr komfortný, v zákrutách vie podržať, avšak za väčších bočných náklonov. Stabilita sa mierne zlepší kúpou príplatkových 17 palcových diskov, ktoré sa obúvajú do dvadsať milimetrov širších pneumatík (215/45 R17). Ani s takýmito nízkoprofilovkami vás na cestách auto nevyklepe a zachová si slušný komfort pri prejazdoch nerovnosťami.

Hyundai Elantra 1.6i

Za zmienku stojí i šesťstupňová manuálna prevodovka. Radí sa s ňou bezproblémovo, hoci samotné stupne sú naskladané dosť pri sebe a navyše krátko. To znamená, že v meste viete udržiavať 50 km/h už na poslednom prevode, no na diaľnici naopak točí motor príliš zbytočne vysoko a troška hučí. Elantra môže byť v opcii vo všetkých stupňoch výbavy montovaná aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Bude vás to stáť 1200€.

Ako uzavrieť tento test? Hyundai si vybudoval meno aj na Slovensku, no s inými modelmi. Od minulého roka to skúšaj aj s Elantrou. Má viac atribútov ako predtým, ale k dokonalosti jej chýba aspoň jeden naftový motor v ponuke. Mimochodom, ten sa v iných štátoch dodáva, iba Slovensko čaká...

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1591
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 97 / 6300
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 158 / 4850
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 200
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 10,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,7 / 5,2 / 6,5
Spotreba počas testu (l/100km): 6,7
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4550 / 1775 / 1445
Batožinový priestor - min./max. (l): 485 / -
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1193 / 577

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.