Honda Jazz prešla na jar malým omladením. Zmeny sa dotkli tradične najviac svetlometov, nárazníkov a prepracoval sa taktiež interiér. Nato, že Jazz patrí do kategórie malý automobilov, pokojne si ho môžete zaradiť do kategórie MPV. Priestor a tvar karosérie ostal nedotknutý, a tak si zachoval priestranný interiér pre päťčlennú posádku. Výrez batožinového priestoru pohltí LCD televízor položený na výšku, detský kočík alebo malý bicykel. No nie sú to dobré predpoklady na MPV? Chýbajú tu však objemnejšie odkladacie priestory, zadná lakťová opierka a širšie sedadlá. Vodič má šancu priobjednať si za príplatok malú lakťovú opierku pre seba. Odporúčame, výborná vec.

Honda Jazz Hybrid

Dnes sa vyrábajú autá skôr ako bude po nich mimoriadny dopyt. Máme na mysli autá ekologické, úsporné a zároveň výkonné. Invázia elektromobilov už nastala. Nemá v pláne zdevastovať ľudstvo, ale celkom určite si brúsi kosu na konvenčné motory, ktoré postupom času vyhubia. Niektoré bežné agregáty našli k sebe mierovú cestu a spojili svoje sily dohromady s elektromotormi. Dôkazom toho je výborná spolupráca v Honde Jazz. Rozdelili si úlohy. Zatiaľ čo elektromotor IMA funguje ako generátor a pomáha hlavne pri rozjazde, prioritnú úlohu tu zohráva benzínový 1,4 i-VTEC motor. Výsledná spolupráca sa odzrkadlí nielen na nízkych hodnotách CO2 a spotrebe, ale aj na lepšej dynamike. Honda Jazz Hybrid teda stále jazdí na benzín, avšak snaží sa spotrebovať drahú pohonnú látku čo najefektívnejšie. Je sériovo vybavená bezstupňovou CVT prevodovkou, ktorá umožňuje vozidlu zabezpečiť vždy správny prevodový pomer. Vodič má k dispozícii tri režimy jazdy. Najprísnejší režim EKO sa spúšťa zeleným tlačidlom naľavo pod volantom. V tomto režime pracuje elektromotor najúčinnejšie. Normal režim je proste optimálny na bežnú jazdu a väčšinu času budete jazdiť práve v tomto režime. Pokiaľ chce vodič dosiahnuť napríklad rýchlo diaľničné maximum, zvolí si voličom na prevodovke „S“. Vtedy sa zapája do hry hlavne motor a nie je to moc príjemné počúvanie. Predstavte si nohu na podlahe, otáčky sú stále na čísle 6000 a rev motora pripomína domácky vytunený skúter.

Honda Jazz Hybrid

Naproti modelu CR-Z v Jazze existuje jeden spôsob ako docieliť, aby sa motor nezhasínal pri každom zastavení. Stačí zvoliť sport režim. Je však pravda, že pri automatickej prevodovke sa nám zdalo prirodzenejšie vypínanie a štartovanie motora hoci len na sekundu. Neotravovalo to natoľko ako pri manuálnej prevodovke, kedy ste cítili pri štarte za každým vibrácie v spojke. IMA oceníte vo viacerých faktoroch. V spojení s CVT prevodovkou točí zážihový štvorvalec pri 130 km/h len neuveriteľných 2500 ot./min.(!) z čoho vyplýva okamžitá spotreba len 5,3 l/100km. Byť robustnejšie auto a motoricky lepšie odhlučnené, bol by to ideálny diaľničný prepravník. Asi práve tu stráca na výhodách MPV. Boli sme však ohromení vynikajúcou aerodynamikou a to napriek rozmerným spätných zrkadlám Bežne také vidieť iba v SUV. Japonci vo väčšine prípadoch prešli na európske normy. Traduje sa, že Európania sú najnáročnejší. Nestačí im, aby v interiéri všetko fungovalo, musí to aj pekne vyzerať. A preto vás po nasadnutí čaká voňavý kvalitný interiér s farebným podsvietením prístrojov a luxusne pôsobiacimi poťahmi sedadiel. Všetko je mäkké, príjemné na dotyk. Čitateľnosť ikon na tlačidlách spolu s intuitívnym ovládaním dotvárajú skutočne perfektný konečný dojem.

Hondu Jazz Hybrid Kúpite od 18 990€. Cena sa zdá byť spočiatku privysoká, ale po nahliadnutí do príplatkovej výbavy v cenníku zistíte, že vám ostane málo nezaškrtnutých políčok. Tešiť sa môžete z automatickej klimatizácie, tempomatu, panoramatického strešného okna, či ESP.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov zážihový + el./radové
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (cm3) 1339
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 65/5800
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 121/4500
Prevodovka typ/počet stupňov: CVT
Maximálna rýchlosť (km/h): 175
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 12,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 4,6/4,4/4,5
Spotreba počas testu (l/100km): 5,2
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3900/1695/1525
Batožinový priestor - min./max. (l): 223/722
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1258/342

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.