Rovnaká! Koncepcia dizajnu tretej generácie Hondy Jazz verne pokračuje v tradícii. Vonkajší vzhľad auta prešiel vlastne iba evolúciou a keby som si neprečítal materiály nového Jazzu, ťažko by ma niekto presvedčil, že sa pozerám na kompletne novo postavené auto. V našej testovanej verzii s oranžovou farbou nový Jazz na cestách pekne žiaril a vynikli na ňom inak troška fádne tvary. Veru, nie je to magnet na oči, taktiež ale neurazí a nemusíte sa zaň hanbiť.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Mestské vozidlo málokedy ponúkne toľko miesta posádke ako práve Jazz. V Európe si vybudoval za veľkorysý priestor veľký rešpekt u konkurencie, ktorá ho berie vážne. A naozaj, i tretie pokračovanie skrýva v sebe mimoriadne bohatý priestor pre posádku aj batožinu.

[adsense]

Na predné sedadlo sa vie usadiť vyššia a pribratejšia osoba (priznajme si to, po Vianociach sme všetci pribratí). Bežná jazda mestom vodičov chrbát od sedadiel neunaví, vyšší posed mi neprekážal, aspoň som mal dobrý výhľad z auta. Rypnúť si však musím do dotykového displeja Honda Connect, ktorý je štandardne dodávaný od druhého stupňa výbavy Comfort. V základnom stupni sa nedá ani dokúpiť za príplatok.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Tento multimediálny systém pekne skrášli palubnú dosku, no v mestskom aute nie je v našich zemepisných šírkach nevyhnutnosť. Verte mi, že jeho ovládanie je síce intuitívne a ponúka užívateľovi kopu aplikácií, zato však slabo reaguje na dotyky obrazovky. Za jazdy si neviete ani stíšiť rádio pohodlne na displeji, ešteže sú na volante príslušné tlačidlá na obsluhu rádia.

Presúvam sa krátko na zadnú lavicu sedadiel a nazerám tiež do batožinového priestoru. Hodnotím to rovnako dobre ako v HR-V, s ktorou zdieľa Honda Jazz platformu. Nohy, hlava aj z časti ramená pohodlne uloží do krajných sedadiel osoba vysoká okolo 180 cm, no vpredu by nemal sedieť  vyšší vodič alebo spolujazdec. To už by sa kolená zaryli do zadnej časti predných operadiel.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Kufor o hodnote 354 litrov je asi najväčší v triede. Jazz ako prvý predstavil sedadlá nazvané Magic Seats. Vďaka flexibilnému zloženiu zadnej lavice viete v tomto aute prevážať skutočne vysoké aj dlhé predmety. Po zložení zadných operadiel vzniká takmer rovná podlaha a kapacita batožinového priestoru narastie na konečných 1314 litrov po strop.

Veľa z vás si položí otázku „Stojí mi vysoliť za mestské auto minimálne trinásťtisíc euro?“. Jazz nie je úplne mestský voz, hoci sa tak prezentuje. Dokazuje to mimo iného spomenutým vnútorným priestorom, či kvalitou spracovania. Ono ani výbava základného stupňa výbavy nepatrí medzi chudobné. Veď tu máte napríklad klímu, tempomat, systém aktívneho brzdenia (do 30 km/h dokáže predísť kolízii), elektrické ovládanie všetkých okien alebo multifunkčný volant a diaľkové centrálne zamykanie.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Čo motory? Uf, to bude ťažká voľba! Máte na výber až jeden objem v jednom výkone v opcii kombinovateľný s prevodovkou CVT. Ide o nový štvorvalcový agregát 1.3 i-VTEC bez prepĺňania s maximálnym výkonom 75 kW. Táto motorizácia Jazz odkazuje do mesta, pretože mimo neho je to niekedy naozaj do plaču, čo sa agility týka.

Poďme sa voziť najprv mestom. Skúšali sme Jazz s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Tá má spiatočku na rovnakom mieste ako šiesty stupeň. Neraz sa stáva aj počas státia, že spätný chod zaradíte až na niekoľký krát. Prečo to spomínam? Kvôli obmedzenej schopnosti šikovne zaparkovať pozdĺžne medzi autá v hustej premávke. Vodiči za vami si myslia, že parkujete prvýkrát a neviete, kde sa spiatočka nachádza.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Teraz tá lepšia stránka. Jazz má výborne nastavené riadenie a podvozok. Dokáže si pekne poradiť aj na rozbitých, poplátaných mestských cestách, kedy dovnútra tlmiče nepustia žiadne extrémne pazvuky a pruženie len troška otrasie posádkou. Body dávam tiež motoru. Šestku dovolí zaradiť už v podstate na rýchlosti 50 km/h a udržovať tempo v premávke. Spotreba tak nerastie do výšin, jazdil som za niečo cez 6 litrov benzínu.

[adsense]

Presunutie z mesta na okresky alebo diaľnice vodiča nepotešia počas riadenia Hondy Jazz. Za všetko môže motor. Hoci má slušný výkon, dostanete ho však až od 4000 – 5000 ot./min. Vaše uši tak počúvajú rezanie píli pri každom vytočení agregátu. Posádka zatne zuby a sleduje, čo sa snaží vodič za volantom Jazza robiť počas zrýchlenia. Škoda, že v ponuke nefiguruje výkonnejší 1.5 i-VTEC, predáva sa na trhoch mimo Európu.

Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Jazz si razí svojráznu cenovú politiku ako nový crossover HR-V. Naproti nemu má však výhodu, že je známejší a zákazníkov si nájde skôr. Je to skvelé malé autíčko, ktoré keby dostalo pod kapotu živší motor, mohlo by plniť úlohu malého MPV.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1318
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 75 / 6000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 123 / 5000
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 11,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,2 / 4,5 / 5,1
Spotreba počas testu (l/100km): 6,3
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3995 / 1694 / 1525
Batožinový priestor - min./max. (l): 354 / 1314
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1138 / 467

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.