Nové CR-Včko konečne zapôsobí na okolie a stane sa malým magnetom pre oči majiteľa. Karoséria sa tvarovo rapídne zmenila oproti predchodcovi, pričom sa zachovali rozmery, malé odchýlky sú len vo výške. Na rozmeroch teda moc nepribrala, zato na dynamike o dva imaginárne metráky určite. Podíďte bližšie a prezerajte si krivky.
Radšej sa nabažte dosýta vonkajškom, pretože vnútri ostanete troška sklamaní z príbuzenstva predchodcu. Japonci si proste ctia kvalitu, nehrajú sa s tvarmi ako európske automobilky, ktoré sú doslova nútené prestavať celú kabínu na nepoznanie po každom evolučnom cykle modelu. A to kvôli nenásytnosti populácie na starom kontinente.
Čo sa teda zmenilo, a čo ostalo po starom? Zovňajšok Hondy CR-V terajšej generácie krášlia dynamické línie v oblasti prednej masky. Boky zvýrazňujú nástupné prahy pre zadných pasažierov, ktoré zároveň uľahčujú manipuláciu s nákladom pri upevňovaní na strechu. Napokon sa pozriete na pútavý zadok s vertikálnymi svietidlami. Na viac, použitá červená metalíza bez debaty sekne strednému SUV.
[adsense]
Prejdime si rýchlo menej radostné správy. V Honde sa prakticky nič nezmenilo po kvalitnej stránke, to samozrejme patrí medzi plus. Výrazné mínus vidím na palubnej doske. Mám dočinenia s faceliftovaným panelom, ktorý má stále rovnaké podsvietenie, tlačidlá aj podobné rozmiestnenie ovládačov. Ako vravím, pre rozmaznaného človeka to znamená – nudné. Múdrejší však skúsi pocítiť precízne spracovanie interiéru Hondy CR-V. Musí byť spokojný. Tu nie je čo vytknúť. A teraz si nalistujte ojazdené automobily na internete, porovnávajte ich medzi sebou po niekoľkých rokoch užívania. Honda určite patrí do elity zachovalých interiérov. Skrátka, ak chcete, aby vaše auto vyzeralo dobre dlhšie, siahnite po tomto modeli. Mimochodom, móda sa mení zo dňa na deň, čiže po čase by ste konzervatívne vnímali aj iný model.
Jedna generácia Hondy CR-V znamenala prevrat v priestore pre posádku, potom sa miesto ukrylo do pôvabnejších tvarov. Podobne to pokračuje do aktuálnej generácie. Pohodlie vnútri nájde päť pasažierov, automaticky sa však bude trojica vzadu troška tlačiť. Cestovanie vo štvorici vidím najreálnejšie, cestujú skoro ako vo vane. Hlava, nohy ani ramená netrpia núdzou o centimetrové rezervy. V podstate aj urastenejšia osoba sa posadí za seba rovnako pohodlne. Nemám k tomu čo dodať.
Vodič vpredu sedí ešte o poznanie pohodlnejšie. Správny posed za volantom si nájde pohotovo. Pri dlhých presunoch na diaľnici mu vyjdú v ústrety mäkčené materiály na okenici . Na druhom boku mu sekunduje posuvná lakťová opierka. Nie je problém mať opretý lakeť, a zároveň preraďovať. V sedadle som nestrávil dlhú trasu, ale bočné výstuhy a tuhšie výplne operadiel sľubujú dostatočné pohodlie. Uvidím, čoskoro otestujem ešte jeden typ s automatickou prevodovkou.
Moc veľa riadkov neostáva pre testovanú motorizáciu. Agregát 2.2 i-DTEC figuruje v každom väčšom modeli automobilky a ja som ho osobne okúsil štvrtýkrát, a čaká ma aj v ďalšom teste. Preto sa dlho nezdržím s dojmami. Mám chuť spraviť CTRL + C z testu staršej verzie a pomocou CTRL + V vložiť sem. Jednoducho je to špičkový štvorvalec s nízkou spotrebou, výborným záťahom, čo sa dá čakať od 350Nm a taktiež si nesťažujem na chod motoru. Tichý ako myška. Ekológia poznačila aj tento model s tlačidlom Start/Stop systému, ktorý je našťastie vypínateľný. Ekologickými trendmi Japonci nepohrdnú.
Ako sa jazdí? Až na malé negatívne zistenie máte dočinenia s vyspelým SUV. Chová sa predvídateľne. Preraďovanie stupňov manuálnou šesťstupňovou prevodovkou prebieha hladko, vďačí zato krátkym dráham kulisy a ideálnemu dosahu ruky vodiča. Mal som česť odjazdiť si niekoľko kilometrov po snehu, kde som skúšal permanentný pohon náprav. Po vypnutí stabilizačného systému môže byť zábava, má sklony k pretáčavým šmykom. Normálnu jazdu na snehu zvláda perfektne, bez náznakov neistoty ani po silnejšom brzdení. Teraz k negatívnemu zisteniu. Nepríjemný pocit som mal z riadenia na diaľnici. Malá vôľa v riadení spôsobuje mierne výkyvy smeru jazdy. Stávalo sa to pri bočnom vetre.
Na svoje si prídu detailisti. Honda totiž pripravila na model CR-V až 5 stupňov výbav. Konkrétne motor 2.2 i-DTEC je možné kombinovať so štyrmi od úrovne Comfort. To je veľký rozdiel oproti predchádzajúcemu modelu. Môžete lepšie nakombinovať a individualizovať auto pre vaše potreby. Palec hore!
Nový dizajn neskutočne prospel Honde CR-V. Konečne sa môže opäť pustiť do boja s modernými konkurentmi a myslím si, že má s čím súťažiť. Eso je kvalita!
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 2199 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 110 / 4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 350 / 2000 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 190 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 9,7 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 6,7 / 5,3 / 5,8 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 7,3 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4570 / 1820 / 1685 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 589 / 1627 |
Objem nádrže (l): | 58 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1678 / 522 |