Nebudeme sa teda tentokrát venovať priamo testu automobilu ako takého, ale skôr vyzdvihneme niektorú doplnkovú výbavu. Keby ste si chceli ozrejmiť kedy prišiel nový Civic a ako jazdí, viete si ho naštudovať hneď z troch testov s motorizáciami 2.2 i-DTEC1.8 i-VTEC a 1.6 i-DTEC.

Honda Civic hatchback sa na Slovensku predáva v piatich stupňoch výbavy a troma motorizáciami. Z ponuky vypadol nedávno silnejší diesel 2.2 i-DTEC, ktorý nahradil moderný a veľmi úsporný 1.6 i-DTEC. Taktiež je dostupná prevodovka CVT, avšak iba pri motorizácii 1.8 i-VTEC. Základný motor 1.4 I-VTEC začína na cenníkovej cene 15 590€, s letným bonusom ho dostanete o 2400€ lacnejšie.

[adsense]

Kým cenníková cena hrá spočiatku v neprospech kúpy vozidla (veď za podobnú sumu kúpite aj Octaviu III. so silnejším motorom), tá akciová už stojí za zváženie. Náš Civic s asistenčnými systémami mal pod kapotou motor 1.8 i-VTEC a disponoval výbavovým stupňom Sport, čo znamená, že zaň zaplatíte minimálne 16 490€ už po odpočítaní bonusu.

Výbava Sport je tiež odrazový mostík, kedy si môžete dokúpiť balík ADAS za 900€. Čo to vlastne je? V skratke zlúčenie preventívnych a aktívnych bezpečnostných pomocníkov. Vypíšeme si ich v odstavcoch a krátko opíšem ich reálne používanie.

Adaptívny tempomat udržiavajúci bezpečnú vzdialenosť od vozidla pred sebou. Nastavuje sa na pravej strane volantu a dá sa prednastaviť vzdialenosť od vozidla (veľkú, normálnu alebo krátku). Tempomat hrá na istotu, takže aj pri krátkej úrovni si udržuje väčší odstup od auta pred sebou. Funguje za rovnakých podmienok ako iné tempomaty, čo znamená, že keď sa rýchlo približujete na diaľnici k pomalšiemu autu, spomaľuje razantne a niekedy tak vystraší vodičov za sebou.

Systém aktívneho brzdenia v mestskej premávke do 30 km/h, vie úplne predísť kolízii za určitých podmienok. Ide však ozaj len o preventívny systém, mal by zaberať hlavne na predmety ako sú autá, nie chodci a bicykle, preto treba byť ostražitý. Pri simulovanom pokuse predísť kolízii zareagoval vždy včas, hoci predmet nebolo auto, ale tri kusy kartónových krabíc naskladaných na sebe.

Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu. Osobne to považujem za otravný systém, ktorý sa hodí skôr do nákladných vozidiel. Našťastie sa dá deaktivovať a tak vaše uši neotravujú výstražné tóny po každom nechcenom vybočení z jazdného pruhu bez aktivácie smerovky.

Systém rozpoznávania dopravných značiek. Nie je úplne domyslený, pokiaľ ruší povolenú rýchlosť križovatka, Civic ukazuje naďalej tú istú rýchlosť. Príklad, ak idete v obci, kde je spočiatku dovolené ísť 70 km/h dopravnou značkou, a potom prejdete križovatkou, tak 70 z digitálneho štítu Civica nezmizne. Na druhej strane, rozpoznáva aj iné značky, takže ak nejakú miniete a neboli ste si istí, čo ukazovala, netreba sa otáčať späť.

Ďalej tu máme ešte systém pre elimináciu mŕtveho uhla vo vonkajších spätných zrkadlách osadený formou malých oranžových trojuholníkov. To sa vám zíde vo frekventovanej premávke.

Nasleduje upozornenie na blížiace sa vozidlá zboku pri cúvaní, výborný asistent. Musím pochváliť, vďaka nemu a parkovacej kamere pri vychádzaní z parkoviska máte vždy perfektný predobraz, čo sa deje. Civic upozorňuje na takéto nebezpečenstvo výstražným zvukovým signálom.

Posledným, nemenej dobrým asistentom pri nočných jazdách je pomocník automatického prepínania diaľkových svetlometov. Reaguje rýchlo, hodí sa hlavne v serpentínach.

Všetky tieto pomôcky získate za 900€, čo sa mi zdá celkom lacná cena, hlavne v aute pre bežných ľudí, nie boháčov. My sme tieto systémy aktívne využívali celý týždeň a musíme potvrdiť, že Civic ich má až na pár nedokonalostí vychytané, takže ich odporúčame dokúpiť.

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.