Mnoho firiem a súkromných podnikateľov pre veľké porcie kilometrov hnané za biznisom potrebuje značne väčšie auto, ktoré im zabezpečí, nielen pohodlie počas cestovania, ale aj prestíž, prípadne potrebujú v ňom previezť propagačné materiály. Na to slúži stredná trieda.
Na našom trhu sú jasnými lídrami tohto segmentu Škoda Superb alebo VW Passat. My sme na test dostali Hondu Accord Tourer a po týždni testovania sme si celkom istí, že manažérsku úlohu by plnila plnohodnotne. Rozhodne má na to atribúty. Veľkostne sa približuje k rivalom. Tmavá farba, zatmavené zadné okná a xenóny vzbudzujú rešpekt. Accord Tourer dostal redakčnú prezývku „diaľničný koráb“, pretože na diaľnici sme často využívali len ľavý pruh a každá cesta sa nám javila veľmi krátka.
Na rozdiel od väčšiny konkurencie, súčasný Accord nie je na trhu žiadny nováčik. Od poslednej generačnej obmeny ubehlo niekoľko rokov s jedným výraznejším faceliftom. Možno preto Honda neláme s týmto modelom predajné rekordy, no i tak dizajn hodnotím pozitívne. Japonci sa pohrali hlavne s našou kombi verziou, ktorá je o poznanie krajšia vďaka zaoblenému veku kufra a úplne novým svetlometom vpredu aj vzadu.
Ak pristúpite bližšie k autu, prekvapí vás nízka a široká karoséria. Obavy zo stiesnených podmienok pre posádku v interiéri nie sú na mieste. Vnútri sa sedí pohodlne s dostatkom miesta tak pre nohy, ako aj hlavu. Možno na túto triedu sa akurát sedí neobyčajne nízko nad zemou. Je to však len otázka zvyku. Po nasadnutí vás privíta príjemná vôňa kože a mohutný čierny prístrojový panel s prevládajúcim bielym podsvietením.
Nerád píšem o doplnkovej výbave vozidiel, krátko však spomeniem prvky, ktoré nie sú úplne bežné za porovnateľnú cenu. Najviac ma rozmaznával audiosystém s deviatimi reproduktormi a integrovaným subwooferom v batožinovom priestore s meničom na 6CD. Doplnený je o mediálne rozhranie na AUX a USB port, avšak s archaickým riešením cez nevkusný kábel v stredovej lakťovej opierke.
Praktickým prvkom je otváranie piatych dverí s kľúčom. Všetko sa deje elektronicky, už nikdy nebudete zašpinení alebo namáhať svalstvo so zavieraním dverí. Modré ambientné osvetlenie priestoru pre nohy spríjemní nočné cestovanie. Samozrejmosťou sú tempomat (v najvyššom stupni adaptívny), parkovacie senzory vpredu aj vzadu, či dažďový senzor, ktorý je najprepracovanejší spomedzi doteraz mnou vyskúšaných senzorov. Páčku stieračov stačí nechať v prvom režime a garantujem vám, že nebudete musieť nikdy nastavovať intenzitu stierania. Aby ste rozumeli, na rozdiel od iných dažďových senzorov, tento stiera vždy optimálne podľa daných podmienok, nie pričasto, čím šetrí životnosť gumičiek. V cenníku som nenašiel akurát nejaké prisvecovanie hmlovými svetlometmi do zákrut alebo panoramatické strešné okno.
Kým sa z interiéru vyberiem nakrátko pod kapotu motora a potom na jazdné dojmy, musím pochváliť množstvo odkladacích priestorov. Nájdete ich tu naozaj veľa, na drobnosti, či väčšie predmety, zato veľkosť batožinového priestoru je len podpriemerná (408l). A teraz k motoru 2.2 i-DTEC. Radový štvorvalec citeľne ťahá od 2000 ot./min., k čomu páni inžinieri prispôsobili indikátor ideálneho prevodového stupňa. Podobne ako dažďový systém, aj indikátor nepracoval prehnane, šípky ukazovali naozaj optimálne. Dosiahli som spotrebu 6,7 l/100km so zarátaným dynamickým meraním.
Samotná akustika odhlučnenia motora patrí medzi pomyslený stred hlučnosti, dáva o sebe vedieť hlučnejšie pri zrýchľovaní, zato vibrácie do spojky alebo prevodovky nie sú. Náš diaľničný koráb si ozaj skvelo viedol na rýchlostných komunikáciách, kde mu nevadili vyššie rýchlosti. Pokojne plavne brázdil cesty i na hrboľatých okresných cestách, no v zákrutách treba rátať s odľahčeným kufrom, ktorý nebyť elektroniky pri neuváženom prejazde predbehol prednú časť. Pracovisko vodiča zjavne neprekvapí šesťstupňová manuálna prevodovka, ale jej presnosť a lá džojstik už áno.
Honda Accord Tourer sa u nás predáva v piatich stupňoch výbavy. Ak by ste nahliadli do cenníkov Accord Tourer a nemeckej konkurencie, zistíte, že Japonci ponúkajú buď všetko v cene alebo základ, vyhli sa tak zbytočným mastným pálkam za príplatkovú výbavu. A to sa mi páči, v našej výbave Executive nájdete v podstate všetko dôležite, ba aj veľa naviac.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | vznetový / radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 2199 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 132 / 4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 380 / 2000 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 217 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 9,2 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 7,5 / 4,9 / 5,9 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 6,7 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4750 / 1840 / 1440 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 406 / 1672 |
Objem nádrže (l): | 65 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1724 / 401 |