Po takmer dvoch dekádach na trhu sa obľúbený mestský automobil konečne dočká nástupcu. Talianska automobilka predstavila prvé zábery nového Fiatu 500 Hybrid, ktorý prekvapivo kombinuje platformu elektrického modelu 500e s klasickou spaľovacou jednotkou.
Dôverne známy dizajn v novom šate
Na prvý pohľad nový hybrid takmer nerozoznáte od svojho elektrického súrodenca. Najvýraznejšou zmenou je prepracovaná predná maska, ktorá zabezpečuje lepšie chladenie spaľovacieho motora. V interiéri si všimnete najmä väčší odkladací priestor na palubnej doske a radiacu páku umiestnenú pri volante, podobne ako v predchádzajúcej generácii.
Milovníci klasického štýlu jazdy určite ocenia prítomnosť šesťstupňovej manuálnej prevodovky, čo je v dnešnej dobe automatizovaných áut stále vzácnejšie.
Pod kapotou stále Firefly
Aj keď automobilka zatiaľ oficiálne nepotvrdila technické údaje, všetko nasvedčuje tomu, že nový Fiat 500 Hybrid bude poháňať osvedčený 1,0-litrový trojvalec Firefly s mild-hybridnou technológiou, ktorý poznáme z doterajšieho modelu.
Práve prítomnosť manuálnej prevodovky vylučuje použitie 1,2-litrového motora Puretech, ktorý v rámci koncernu Stellantis prichádza výhradne s automatickou dvojspojkovou prevodovkou.
Nezvyčajný krok s praktickým pozadím
Výroba nového modelu sa rozbehne už koncom tohto roka, čo je výrazne skôr oproti pôvodným plánom. Prestavba elektrického auta na spaľovaciu verziu je v automobilovom svete nevídaný krok, za ktorým stoja dva hlavné dôvody.
„Chceme zabezpečiť vyššiu produktivitu našej továrne v Mirafiori," vysvetľuje šéf Fiatu Olivier François. Závod totiž čelil problémom pre nižší dopyt po elektrickom modeli 500e, čo viedlo k viacerým prestávkam vo výrobe.
Zároveň musel Fiat ukončiť produkciu pôvodnej benzínovej päťstovky, keďže 17-ročný model už nespĺňal novú legislatívu EÚ týkajúcu sa kybernetickej bezpečnosti.
Budúcnosť stojí na dvoch nohách
Napriek investícii do spaľovacej technológie Fiat nezabúda ani na elektromobilitu. Automobilka plánuje vložiť približne 85 miliónov libier do modernizácie modelu 500e. Cieľom je vyvinúť novú platformu podporujúcu najmodernejšie batériové technológie, ktoré by mali znížiť cenu elektrického vozidla a zvýšiť jeho dostupnosť.
Aktualizovaný elektrický model by sa mal na trhu objaviť okolo roku 2026.