Hoci to moc nevidno, ale aj tento model trošku zostarol, preto prišla rýchla náprava z Francúzska. Do auta vniesla opäť život a zároveň pripravila nové prvky výbavy. Neodolal som možnosti otestovať verziu s naftovým motorom 1.6 BlueHDi.

Vykonané retuše sa odohrali v prednej maske, ale nie len zámenou iného nárazníka, tu vidno, že Citroën si dáva záležať na dizajne svojej športovo-elegantnej línii DS. Predné reflektory dostali LED smerovky s postupným rozsvecovaním. Reflektory môžu byť aj Full LED xenónové a nechýba prisvecovanie do zákruty. Zvyšok dopĺňa vhodná farba karosérie a samozrejme chrómované prvky ako napríklad vonkajšie spätné zrkadlá, kľučky dverí a lišty. Najmenší člen rodiny „DS“ sa teraz viac podobá spredu na futuristickú DS5-ťku. Zadok si Francúzi nevšímajú, veď ani nie je čo upravovať, DS3 vyzerá ozaj pekne.

Citroën DS3 1.6 BlueHDi

Interiér sa v zásade nezmenil, pribudli akurát dekoratívne motívy limitovanej edície So Paris určenej predovšetkým do mesta. Škoda, že ide len o dekór na palubnej doske s potlačou radových mrakodrapov a nie napríklad o praktickejšie odkladacie priestory. Tie síce nejaké sú, ale tvarovo a objemovo moc nevedia konkurovať nemeckým automobilkám.

[adsense]

Spomínal som, že s faceliftom pribudla aj zaujímavá výbava. Tou asi najpodstatnejšou z hľadiska bezpečnosti je systém automatického brzdenia v meste. Do rýchlosti 30 km/h by mal zabrániť kolízii s predmetom pred sebou (napríklad stojace auto na križovatke). Okrem toho tu máme spomínané Full LED xenóny, LED svetlá zadné, navigačný systém „e-My Way“ alebo elektrochromatické spätné zrkadlo.

Pokiaľ túžite vedieť viac o DS3 aute z hľadiska praktickosti alebo priestrannosti, nezabudnite si prečítať staršie recenzie na Citroën DS3 1.6 VTiCitroën DS3 Cabrio 1.6 THP.

Citroën DS3 1.6 BlueHDi

Nami testovaný model ukrýval v útrobách motorového priestoru agregát spaľujúci troška nekonvenčné palivo v danom segmente. Nie je to prvýkrát, kedy píšem, že diesel sa mi do štýlovky nehodí, ale rozhodne sa mu nedá uprieť niekoľko nepriestrelných argumentov. Spotreba, kultivovanosť a dynamika.

So spotrebou niet pochýb, stokoňový štvorvalec * v DS trojke dokáže jazdiť za neuveriteľné hodnoty (tie sú dané výrobcom) a potom uveriteľné – reálne, čo jest 4,5 litra mimo mesto a o liter viac v meste, či diaľnici.

Nato, v akom malom aute ekonomický naftiak pracuje nedáva o sebe veľa vedieť. V podstate za bežného cyklu decibely prenikajú do kabíny iba pozvoľne a nenarúšajú pokoj na palube. Vyššie otáčky motora sú tiež príjemne tlmené.

Citroën DS3 1.6 BlueHDi

DS3 ponúkala vždy ochotný podvozok na svižnú jazdu okreskami, to sa našťastie nemení ani v prípade nasťahovania naftového motora. Veď objemovo a hmotnostne je zrovnateľný s benzínmi. Horší pocit z jazdy máte iba v absencii akustiky revu benzínových štvorvalcov.

Mám tu poznačených aj pár nedostatkov. Bohužiaľ, v tejto motorizácii dostávate v základe päťstupňový manuál. Je to lepšia voľba ako príplatková robotizovaná prevodovka, ale zároveň vzhľadom na dlhé stupne si užijete časté preraďovanie a podraďovanie v meste. V rýchlosti  50 km/h točí na trojke 1700 ot./min a na štvorke 1200 ot./min. V prvom prípade si pýta vyšší stupeň, v druhom prípade zasa rapoce. Manuál ako taký nie je symbolom presných kulís, ale tu to končí.

Citroën DS3 1.6 BlueHDi

Ak si odmyslíte časté a troška nepresné radenie, tak Citroën DS3 1.6 BlueHDi môže byť výborným štýlovým autom a zároveň úsporným ekonómom, nielen v meste.

* testovaný štvorvalec nie je v ponuke na oficiálnych stránkach Citroën, iba jeho silnejší variant BlueHDi 120 so šesťstupňovou prevodovkou

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1560
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 73 / N/A
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 254 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Maximálna rýchlosť (km/h): N/A
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h N/A
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): N/A / N/A / 3,4
Spotreba počas testu (l/100km): 5,0
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3948 / 1715 / 1458
Batožinový priestor - min./max. (l): 285 / -
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): N/A

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.