Spolu s druhým testom tohto MPV vzrástlo C4 Picasso na C4 Grand Picasso, čo znamená nárast rázvoru náprav o 55 mm oproti kratšiemu. Za príplatok 650€ sa doň montujú dve menšie sedadlá, takže celkovo vie odviezť sedem cestujúcich. Hoci ostala zachovaná dĺžka karosérie s predchádzajúcou generáciou, na váhe tá aktuálna schudla o príjemných 100 kg. K nižšej hmotnosti sa podpísali také úpravy ako napríklad hliníková kapota motora alebo plastové veko kufra.
Určite neprekvapí, že dlhšie Grand Picasso kopíruje prednú masku s kratším Picassom, avšak zadok je už o poznanie iný. Osobne sa mi páči viac kratší variant, ale ani Grand nestráca na dizajne veľa bodov. Pre jeho zadok sú dozaista dominantné kryty svetlometov v tvare bumerangu.
Opisovaním interiéru začnem netradične od posledného príplatkového radu sedadiel. Citroën veľmi dômyselne vyriešil nástup na tretí rad pomocou odklopenia sedáku krajného sedadla v druhom rade a následným vysunutím operadla smerom dopredu. Vďaka tomu sa nasadá dozadu cez široké dvere veľmi pohodlne. Miesto si tu nájdu väčšinou iba osoby malého vzrastu (165cm), no na krátke vzdialenosti alebo v krajnom prípade zabezpečia prevoz dvoch osôb. Ostáva 170 litrov použiteľných na prepravu poloprázdnych igelitiek. Ak užívateľ nepotrebuje dvojicu sedadiel, dajú sa jedným ťahom sklopiť a vytvoria tak rovnú podlahu a objem kufra je minimálne 645 litrov.
[adsense]
V strednom rade Francúzi namontovali tri samostatné sedačky s užšími operadlami, aby každý pasažier mal rovnaký priestor na sedenie. Nie vždy to však stačí, pretože dlhším osobám neponúkajú dostatočnú pohodu. Majú krátke sedáky. Zato priestoru na nohy, či hlavu je tu dosť. Posuvom a sklápaním operadiel prestavujete objem kufra od spomínaných 645 litrov až na 725 litrov. Keď treba previezť ozaj veľké predmety, tak aj tieto tri sedačky možno ľahkou manipuláciou vložiť do podlahy. Razom ostáva veľká diera s 1843 litrami vzduchu.
No a ostáva mi ešte zistiť pocity spredu, tie sú na nerospoznanie s krátkym Picassom. V podstate tu badám iba dve zmeny, a ani tie sa netýkajú sedenia. Prevodová páka sídli normálne medzi sedadlami, čím sa musel modulárny stredový panel pri robotizovanej prevodovke uskromniť od odkladacej priehradky. Zato za volantom už neprekáža volič prevodovky.
Priznám sa, nie som fanúšik robotu v Citroëne, preraďuje veľmi zvláštne, preto šesťstupňový manuál v druhom teste mal väčšiu šancu na úspech. Spolu s motorom 1.6 e-HDi tvoria nerozlučnú dvojku. Rozumejú si pri nízkych otáčkach aj vysokých. Dobre odstupňované prevody dovoľujú pomerne veľkému MPV šikovne zrýchliť a naopak, pokiaľ nevyžadujete až príliš vysokú rýchlosť a dynamiku, spotreba sa drží na uzde pod šiestimi litrami. Iný prípad nastáva na diaľnici, tu sa to prehupne cez šesť litrov aj pri nezaťaženom stave.
Hoci modulárna podvozková platforma EMP2 dovolila manipulovať s rázvorom náprav, dlhšia karoséria nemá prakticky žiadny negatívny vplyv na jazdné vlastnosti C4 Grand Picasso. Občas síce vnímate, že šoférujete húpajúci koráb, ale to len na vlnitej ceste. Za bežných okolností sa netreba báť nestability auta, dokonca náklony v zákrutách sú napriek vyššiemu ťažisku na úrovni klasického hatchbacku.
Ak sa rozhodnete pre kúpu Picassa alebo Grand Picassa, bez ohľadu na výbavu a motor, vždy odporúčam zvoliť manuálnu prevodovku. Navyše ušetríte pekných pár stoviek eur.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1560 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 85 / 3600 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 270 / 1750 - 2500 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 189 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 12,1 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 4,5 / 3,8 / 4,0 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 5,6 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4597 / 1826 / 1634 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 170 / 645 - 725 / 1843 |
Objem nádrže (l): | 55 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1535 / 615 |