Podobne to je s trojročným hatchbackom C4, ktorý vystriedal generačne staršieho, ale v tej dobe zásadne futuristickejšieho predchodcu. Tri roky sa mierne podpísali na terajšom modeli nižšej strednej triedy, avšak nie dramaticky. Napríklad, výrazný facelift mu netreba, akurát trocha vyhasína iskra a v dave sa trocha stráca.

Podobne to vidím aj v interiéri, oranžové podsvietenie budíkov a digitálny panel kombinovaný s analógovým budíkmi pred troma rokmi vyzerali presvedčivo, ale dnes som si až príliš zvykol a vidím tu menší archaizmus.

Citroën C4 1.6 e-HDi 115k

Na druhej strane, som vďačný za funkčnosť jednotlivých prvkov a modlím sa, aby budúca generácia C4 nešla v stopách väčšieho Picassa. Pokiaľ tu totiž pribudne viacej elektroniky a prípadne momentálne veľmi ospevovaný multimediálny systém, bojím sa, že to nezvládne. Terajší interiér je účelný, s nádychom modernosti a ani po praktickej stránke nie je totálny prepadák.

S Citroënom C4 sa stretávam druhýkrát, ale už som takmer zabudol na väčší priemer volantu a malé gombíky niektorých prvkov nastavenia ako napríklad autorádio a klimatizáciu. Nie sú to chyby, sedia k charakteru tohto hatchbacku. Patrí medzi tie pohodlné, ktoré netúžia zdolávať zákruty a lá formula, ale skôr uvelebia pasažierov a opoja ich pohodovou atmosférou cestovného komfortu.

[adsense]

Jemne som načrtol naladenie podvozka, áno toto auto patrí medzi tie pohodlné, nie príliš tvrdé a už vonkoncom nekopíruje  nemecké vozidlá, v tomto prípade VW Golf, či Opel Astra. Zachováva si francúzsky plavný šarm a potenciál tlmenia. Troška však pokrivkáva riadenie, sú tu treba časté korekcie v tiahlych zákrutách, na vlnenej nerovnosti predná náprava vykazuje nespokojnosť, ktorú prezradí slabým vytrhnutím volantu. Nič dramatické, ale môže to prekvapiť pri rýchlej jazde.

Citroën C4 1.6 e-HDi 115k

Celý týždeň mi robil spoločnosť pracant 1.6 e-HDi naladený na 115 koní. Pre Citroën C4 je to vrchol naftovej motorizácie. Nepoznám presnú cieľovú skupinu, ktorá by uvažovala nad naftou, keď C4 je prevažne rodinné auto stavané tak, aby jeho nadobúdacia cena bola čo najnižšia. A to nie je prípad tejto voľby.

Dať 17 000€ za auto nižšej strednej triedy, ktoré stále plní funkciu osobného prepravcu a nemá v sebe zarytejšiu povahu, sa zdá byť nezmyselné. Ale OK, pokiaľ by ste sa tak rozhodli, je to samozrejme výborná alternatíva k benzínu 1.6 VTi. Predstavme si ho preto v tomto päťdveráku.

Diesel sa ozýva vnútri v absolútnej norme, akurát za studena alebo pri záťahu ho počuť zásadnejšie. Vedel som, že spotreba bude veľkou devízou, ale aj tak sa mi pozeralo na palubný počítač neveriacky. Dojazd vyšiel na 1150 km, potom som tankoval, ale určite by ešte odviezol pár desiatok kilometrov. Teda výsledok je približne 4,9 l/100 km.

Citroën C4 1.6 e-HDi 115k

Dynamika tomuto ladnému hatchbacku nechýba, ale je dobré vedieť, že pri využívaní potenciálu výkonu ho netreba šetriť. Plynový pedál má niekoľko odstupňovaných polôh a pri každej cítite, že motor energickejšie potiahne a to aj nad 3500 ot./min., kedy si myslíte, že je čas preradiť na vyšší stupeň.

Či by som si kúpil Citroën C4 1.6 e-HDi? Jedine z rozmachu, alebo jazdené, nové má praktický význam kupovať iba pre firmy, kde sa očakáva vysoký nárast kilometrov, pre fyzické osoby by som odporúčal naďalej vydarené VTi agregáty.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1560
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 84 / 3600
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 270 / 2000
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 11,3
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,0 / 3,8 / 4,3
Spotreba počas testu (l/100km): 4,9
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4329 / 1789 / 1489
Batožinový priestor - min./max. (l): 408 / 1183
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1275 / 535

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.