Malý Trax vypĺňa prázdne miesto segmentu B v portfóliu značky Chevrolet a zároveň zdieľa dizajnovú identitu väčšej sestry Captiva. Najviac to vidno na prednej časti, kde jasne napovedá príbuzenstvo rozmerná a vysoká maska chladiča vodorovne predelená. Do predelenej línie sa nastrkal veľký fabrický znak. Čím viac pokračujeme pohľadom až dozadu, viac a viac sa Trax podobá k Oplu Mokka, čo nie je vôbec prekvapujúce, keďže sú to koncernové dvojičky General Motors.
Na hračkárske tyrkysové podsvietenie digitálneho panelu za volantom som si už zvykol, ale stále mi neprišiel na chuť, takže len myknem plecom a hľadám dačo pozitívnejšie. Nebolo treba dlho pátrať a oči mi zablúdili na sedempalcový displej multimediálneho systému MyLink. Iba v skratke napoviem, že okrem prehľadného ovládania skrýva v sebe užitočné funkcie ako napríklad aplikáciu pre smartphone, ktorá po spárovaní dokáže prenášať rôzne užitočné informácie, zdielať hudbu, ale napríklad poslúži aj ako navigácia, pokiaľ to váš smartphone podporuje.
Celkové spracovanie palubnej dosky sa nesie v znamení sviežosti, ale akosi nekorešponduje s dizajnom zvonka, kde Trax pôsobí všedne, hlavne v striebornej metalíze. Vnútri sedíte v podstatne hravejšom prostredí. Nespomínam si, že by som zaznamenal nejaký podstatný nedostatok, práve naopak, oproti Mokke má Trax oveľa menej tlačidiel, sú aj väčšie a dostupné. Viem, že priestorové možnosti sú na rovnakej úrovni nemeckého dvojčaťa, ale aj tak idem skúmať zadok. Na zadnej lavici nachádzam výklopnú lakťovú opierku s dvoma držiakmi na nápoje a taktiež poteší stredový tunel zakončený s koncovkou na napájanie 230V, napríklad pre dobíjanie notebooku.
[adsense]
Batožinový priestor disponuje v základe objemom 356 litrov, čo je absolútne normová hodnota na tento segment. Komu nestačí, môže ešte doplniť drobnosti do falošného dna alebo sklopiť zadné sedadlá do úplnej roviny. Ako malé negatívum vidím troška vyššiu nakladaciu hranu a široký prah od nárazníka po úložný priestor. Zaručene si tu obtriete nohavice pri načahovaní k veciam hlbšie v kufri. Ale aby som túto stať ukončil pozitívne, musím pochváliť plastové obloženie na spomínanom širokom prahu, ktoré je menej náchylné na škrabance od batožiny ako lak karosérie.
Máme na test technicky dvojičku Mokky, dokonca aj s tým istým motorom, aký sme už testovali, preto len v krátkosti pripomeniem klady a zápory. Trax s prepĺňanou jedna-štvorkou ide krásne za plynom, rád sa vytáča a niekedy záťahom pripomína atmosférické agregáty. Vraví sa, že je živší ako základná motorizácia 1.6l, avšak aj riadne pahltný. Môžete sa s ním snažiť jazdiť akokoľvek ekologicky, zvláda jazdu na šestku už pri 60 km/h, no aj tak z nádrže vychádza neúmerné množstvo benzínu. Ustálené tempo pri 90 km/h zvláda za 6,5 litra/100km, ale ako náhle zvýšite rýchlosť apetít rastie dramaticky vysoko.
Auto je primárne hnané na prednú nápravu, iba v zhoršených adhéznych podmienkach vysiela elektronika polovicu výkonu na zadnú nápravu, tu teda nie je dôvod domnievať sa, že za vysokú spotrebu môže pohon. Pôjde skôr o rozmernú čelnú plochu, ktorá vytvára vysoký odpor vzduchu. Priemer sa ustálil na 8,7 l/100km. Pokojne s touto hodnotou rátajte pri kúpe Traxu 1.4 Turbo AWD. Viac-menej sa jazdilo po okresných cestách a v meste v svižnom tempe.
Mimo iného som sa vybral s Traxom aj do mierneho terénu. Zistiť ako v praxi funguje asistent zjazdu z kopca a či je pravda, že terénne schopnosti limituje nízky nárazník. Ako dobré miesto na odskúšanie poslúžil kameňolom v Bukovej. Sú tu vybudované štrkové cesty, strmé stúpania, a keď naprší, tak i poriadne kaluže preveria stabilitu podvozka. Trax možno nie je terénniak, ale netreba sa s ním báť jazdiť v podobnom prostredí ako sme boli my. Ani raz sa nezadrel s nárazníkom o spodok, prejazd kalužami je absolútna balada a asistent zjazdu z kopca funguje výborne. Dole vám reguluje rýchlosť približne na 5 km/h. Nezľakne sa ani keď sa jedno koleso ocitne vo vzduchu.
Chevrolet Trax vyjde majiteľa približne o tisícku lacnejšie ako Opel Mokka, dostanete auto s iným vštiepeným duchom a možno o niečo menšou možnosťou individualizácie. Avšak, pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, terénne schopnosti a motor, máte to isté.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Zážihový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1364 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 103 / 4900 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 200 / 1850 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 194 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 9,8 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 7,8 / 5,6 / 6,4 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 8,7 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4248 / 1766 / 1674 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 356 / - |
Objem nádrže (l): | 53 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1379 / 497 |