Malibu mi takmer uniklo k susedom do Maďarska, no presviedčal som import natoľko, až povolil ešte jeden týždeň testovania pre našu redakciu. Zapožičanie si ceníme a „ševyho“ sme otestovali dôkladne.
Značka Chevrolet bojuje na Slovensku s konkurenciou ako sa dá. V podaní nami testovaného sedanu si trúfa na takú spŕšku áut ako je Peugeot 508, Škoda Octavia, či VW Passat. Taktiež rozhodne nechce ignorovať kórejskú inváziu Hyundai i40 a Kia Optima.
Od všetkých sa odlišuje neobyčajne zámorským dizajnom, ktorý dodáva na starom kontinente kúsok exkluzivity. V Amerike sa predáva tento sedan niekoľko desaťročí, no u nás je absolútne prvá generácia Malibu. Asi preto, že trh sa konečne rozrastá a Európania začínajú poškuľovať nielen po domácich značkách a Japoncoch, ale aj Aziatoch a Američanoch, dúfajme, že čínske repliky k nám neprídu.
Limuzína Malibu patrí medzi tie najdlhšie sedany v triede, čomu odpovedá aj vnútorný priestor pre posádku a batožinu. Presne podľa vzoru dizajnu Captivy sa pobralo aj Malibu. Prvá generácia Captivy mala nevtieravý výraz, moc sa neexperimentovalo, až terajšia je pravá „ševroleťácka“ – dravá. Malibu obdobne momentálne na mňa pôsobí spredu pokojne a nevtieravo, no zadoček odkazuje na podobnosť modelu Camaro. Mne osobne by sa páčili vpredu príbuznejšie tvary terajšej Captivy. Inak hodnotím exteriér vysokými známkami. Na Slovensku zatiaľ veľa týchto kúskov nejazdí, preto je viac ako isté, že v Malibu vyniknete.
[adsense]
Typická Amerika kvitne aj v interiéri. To znamená, nielen vzhľadom, ale i spracovaním komponentov, niektoré sú tvrdšie na dotyk, no dôležitejšia je odolnosť voči nárazom a tu nie je čo vytknúť. Plastové materiály nevŕzgajú. Malibu dostalo krásne podsvietenie palubnej dosky v tyrkysovej farbe. Cez deň na mňa nepôsobilo tak výnimočne, počkajte si však na večer a pohltí vás svetelná atmosféra. Niektoré časti plastov dostali totiž ambientné podsvietenie. Okrem toho zaujme určite krásne tvarovaná časť palubnej konzoly pred spolujazdcom, po ktorej sa tiahne chrómový pás.
V strede dosky sa nachádza hlavný panel nástrojov multimédií a klimatizácie. Vôbec nemám výhrady voči veľkosti a ergonómii rozloženia tlačidiel. Dotykový displej schováva za sebou úkryt na cenné drobnosti, toto som ešte v inom automobile nevidel a veľmi sa mi to páči. Chevrolet sa snažil urobiť zo sedanu pohodlnejšieho spoločníka, doplnil ho teda kompletnou elektrifikáciou, vrátane sedadiel. Škoda len, že sedadlo vodiča sa po otvorení dverí začne prisúvať na zvolenú polohu automaticky a ak si rýchlo nesadnete za volant, nepocítite pohodlnejšie nastupovanie. Naopak, keď motor vypnete, sedadlo sa poslušne samo začne odsúvať. Proste, Američania sú príliš uponáhľaní.
Niekoľko kilometrov som si odsedel na zadnej lavici. Priestoru tu je hojne, pričom sklon operadiel ideálne korešponduje s chrbticou. Nechýba mohutná lakťová opierka s držiakmi na nápoje a drobnosti si môžete uložiť nielen do dverí, ale aj do káps predných operadiel. Vadí mi len stredný tunel s absenciou klimatizačných výduchov.
Tretí priestor určený pre batožinu pohltí dozaista veľa nákladu, len škoda zúženia miesta tesne pred sedadlami, kde výrezy znemožňujú prepravu širších predmetov. Avšak, ak použijete všetky mozgové závity naplno, do Malibu sa zmestí kontrabas a tri osoby, píšem z vlastnej skúsenosti.
V ponuke motorov pre slovenský trh figurujú len dva štvorvalce. Od benzínu upustí väčšina klientely kvôli jedinej voľbe s automatickou prevodovkou, čo vzhľadom na dnešné pomery neznie moc ekologicky. Viac vás to potiahne na naftovú cestu. Tú sme pre vás odskúšali. Úspornejší agregát 2.0 CRDi pochádza z dielní General Motors a montuje sa aj do nemeckej Insignie. Netreba sa teda báť hrozných dynamických výsledkov spôsobených „antiamíckym“ objemom. V zásade hrá vo výbornom rytme.
Kedysi dávno, ešte v minulom storočí sme sa tešili z nízkej spotreby nafťákov, dnes však nestačí jediná výhoda, chceme viac. Kultivovanosť, nízka hmotnosť a dobrý záťah v čo najširšom spektre otáčok. Tieto tri merané veličiny motor zvláda na lepšiu trojku. Za studena si troška rapoce, po zahriatí ho počujete nad 2500 ot./min, diaľničné presuny nie sú z hľadiska akustiky nijak rušivé. Hmotnosť motora som necítil pod záťažou v zákrute, Malibu pôsobí atleticky, predsa len zdieľa rovnakú podvozkovú platformu ako Opel Insignia.
Spotreba štvorvalca je kapitola sama o sebe, Dlho som nejazdil v niečom tak komfortnom, veľkom a zároveň úspornom. Dá sa povedať, že výrobca príliš neskresľuje namerané výsledky spotreby v technických údajoch. S Malibu nie je problém jazdiť tesne nad päť litrov. Týždňový priemer bol len 5,3 litra/100km. Na diaľnici svietila šesťka. K týmto hodnotám sa dostal vďaka dlhším prevodom. Konvenčná 130-tka znamená len 2200ot./min. pri šiestom zaradenom stupni,
Chevrolet Malibu nebude žiadny predajný trhák, no o to viac by som si ho všímal. Ukazuje na seba nevšedným lookom, výborne jazdí a v podstate ani základná cena nie je príliš prestrelená vzhľadom na spomínanú kvalitu podvozka a bohatú základnú výbavu.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Vznetový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 4 / 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1956 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 118 / 4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 350 / 1750 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | M / 6 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 213 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 9,7 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 6,6 / 4,2 / 5,1 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 5,3 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4865 / 1855 / 1465 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 545 / - |
Objem nádrže (l): | 73 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1670 / 590 |