Nemecký úpravca Brabus predstavil svoj najnovší výtvor – XL 800, ktorý posúva hranice medzi luxusom, výkonom a schopnosťami v teréne. Postavený na základe Mercedes-AMG G 63 (W 465), tento model ponúka nielen impozantný vzhľad, ale aj technické parametre, ktoré z neho robia skutočný unikát na cestách aj mimo nich. 

Výkon a technológia

Srdcom modelu XL 800 je 4,0-litrový twin-turbo V8 motor s výkonom 800 koní (588 kW) a krútiacim momentom 1 000 Nm, čo umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 210 km/h. Vďaka špeciálnemu podvozku s portálovými nápravami dosahuje svetlú výšku až 47 cm, čo zabezpečuje výnimočné schopnosti v teréne.

Brabus XL 800 - Zdroj: Brabus
Dizajn a exteriér

Brabus XL 800 zaujme na prvý pohľad svojím WIDESTAR karosárskym balíkom, ktorý zahŕňa rozšírené blatníky a množstvo karbónových prvkov, vrátane predného nárazníka s integrovaným navijakom s ťažnou silou 4 500 kg. Na streche sa nachádza karbónový deflektor s výkonnými LED svetlami, ktoré zabezpečujú optimálnu viditeľnosť v náročných podmienkach.

Interiér a komfort

V interiéri dominuje ručné čalúnenie z bridlicovo sivej kože s precíznym prešívaním „Double Cube“. Karbónové detaily, ako sú volant, pedále či obloženie dverí, dodávajú interiéru športový charakter. Medzi ďalšie prvky patria elektricky výsuvné nástupné prahy, osvetlené logá Brabus a pokročilý infotainment systém s možnosťou pripojenia rôznych zariadení.

Brabus XL 800 - Zdroj: Brabus
Cena a dostupnosť

Brabus XL 800 je dostupný na objednávku s cenou začínajúcou na 765 572,78 € (vrátane DPH). Každý exemplár je vyrobený na mieru podľa požiadaviek zákazníka, čo zaručuje exkluzivitu a jedinečný charakter vozidla.

Tento model predstavuje spojenie extrémneho výkonu, luxusu a schopností v teréne, čím osloví najnáročnejších automobilových nadšencov. Svojím dizajnom a technickými parametrami sa radí medzi najvýraznejšie vozidlá svojej kategórie. 

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.