Krásavec v mrazivom striebornom metalizovanom laku na mňa čakal na parkovisku v Bratislave obutý do známych 20-palcových dvojpaprskových diskov so špeciálnymi pneumatikami o rozmeroch 265/35 ZR20 na prednej náprave a až 295/30 ZR20 na zadnej náprave. Keď som ho zbadal, neskrýval som nadšenie. Jednoznačne je najkrajší z emkových BMW a aj najdrahší.

Na štvordverové kupé sa dá pozerať celý deň. Je to hotová dizajnová kreácia po vzoru konkurenčných rivaloch, akurát vo vlastnom kabáte. Hoci sa BMW prvýkrát prezentuje predĺženým kupéčkom, musím uznať, že náskok Mercedesu s modelom CLS dohnal, pričom vštepilo do  6 GC vlastnú charizmu, teda nekopíruje konkurenciu, len aktuálny model radí do rovnakého segmentu.

 A ešte jeden podstatný detail, kým Mercedes CLS bol absolútne nový model, BMW 6 Gran Coupé je derivát od existujúcej rady 6. Predĺžil sa rázvor náprav o 113 mm, krásne zaoblili strechu a výsledok vidíte na fotkách. No, nie úplne ten istý výsledok, na fotkách je najvýkonnejšia verzia dostupná len odnedávna.

BMW M6 Gran Coupé 4.4 V8

Vnútri panuje ten najúžasnejší luxus v športovom duchu aký si len viete predstaviť. Samotná čiastka sa prehupuje nad 130 000€ za základné M6 GC, to naše stálo ešte o 30 tisíc euro viac. Čo tu nájdete? Okrem modernej techniky pod kapotou, profesionálneho spracovania interiéru a dômyselných asistenčných systémov máte nad hlavou zvnútra strechu potiahnutú alcantarou, vonku vidno, že je z karbónu, nasleduje 4-zónová klíma, keramické brzdy a množstvo komfortných doplnkov. Cítite sa tu ako v bavlnke.

[adsense]

Keď som nedávno sedel v luxusnom BMW Active Hybrid 7, pocity sa dali opísať podobne a predsa v M6 GC máte inú predstavu o šoférovaní, a nie je to spôsobené len motorom. Kým vo vlajkovej lodi si užívate jazdu na zadných sedadlách viac, než vpredu, M6 Gran Coupé je pravý opak. Tu definícia znie približne takto: Dopredu za volant zručný vodič, ktorý ocení špičkové auto a dozadu poputuje osoba, ktorá si netrúfa riadiť M6 Gran Coupé, ale miluje počúvať zvuky osemvalca s dvojitým preplňovaním. Na sedadle spolujazdca sa bude samozrejme najviac dobre cítiť vaša partnerka, ktorá z prežitej eufórie v podobe zážitkov z jazdy urobí čokoľvek preto, aby to mohla zažiť znova.

BMW M6 Gran Coupé 4.4 V8

Neviem kedy sa to famózne zrýchlenie zdá byť efektnejšie, či keď stlačíte akcelerátor vy alebo ak to vidíte len z pohľadu diváka v inom sedadle. To, čo sa deje s chrbticou opretou tuho do anatomických sedadiel vie len chirurg odhadnúť. Amatér by to prirovnával k tlakovej masáži, veď tu sila nepoľavuje hádam nikdy. Do stovky ťahá dnes kadejaký hot-hatch, ale BMW M6 Gran Coupé neprestáva ani v 200 km/h.

Na ceste do Prahy som väčšinou jazdil podľa predpisov, v tomto režime oceníte, že pokiaľ nechcete robiť zo seba frajera alebo terč pre policajtov, Gran Coupé sa šoféruje veľmi pohodlne. Nemal som z neho tak ťažkopádny dojem ako v BMW M5, keď prišlo na pohotovú reakciu, auto sa správalo oveľa jednoduchšie. Akoby bolo viac čitateľnejšie a ľahšie. Dobrý dojem z jazdy nepochybne znásobila suchá vozovka a menej zodratý dezén. No i tak, M6 GC možno nie je tak známa ikona ako M5, zato pre menej zdatných šoférov, ktorí vyhľadávajú skôr pohodlie a rýchlosť, než adrenalín a samovražednosť sa javí ako lepšia voľba.

BMW M6 Gran Coupé 4.4 V8

Až neuveriteľne diametrálne vnímate režimy jazdy, v tom opisovanom pokojnom sa v aute utáborí zaryté ticho a po tankodróme vedúceho do Prahy sa M6 GC len mierne natriasa. Vo chvíli, keď padne voľba športového módu a upraví sa prevodovka, reakcie plynu a tlmenia, tak dlhé štvordverové kupé zmení charakter milého a upraveného herca Georga Clooneyho na drsného a bojovného Jasona Stathama. Na zadnú nápravu  môže posielať motor silu 560 koní, s ktorými sa musia popasovať široké gumy, tým pomáha regulovať trakciu aktívny diferenciál.

Z krátkeho času, ktorý bol cielene zameraný len na prevoz do Prahy a teda po diaľnici, opäť neprinášam pocity z pohľadu kľukatých ciest. Verte mi však, že toto auto dokáže skorigovať nejednu spleť ostrých zákrut. To ale nie je jediná výhoda BMW M6 Gran Coupé.

V prvom rade majte na pamäti, že sedíte v krásnom a uhladenom aute za cenu takú, že každý hneď pochopí akú veľkú dieru do sveta ste museli urobiť, keď ste si poriadili auto za minimálne 130 tisíc a pritom vás verejnosť bude uznávať za vkus.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Zážihový / Vidlicové
Počet valcov/ventilov 8 / 32
Zdvihový objem (cm3) 4395
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 412 / 6000 - 7000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 680 / 1500 - 5750
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 7
Maximálna rýchlosť (km/h): 250 ( 305 )
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 4,2
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 14,0 / 6,0 / 9,9
Spotreba počas testu (l/100km): 14,2
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 5011 / 1899 / 1393
Batožinový priestor - min./max. (l): 460 / 1265
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1950 / 535

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.