Kupé prešlo miernym faceliftom ešte v minulom roku. Vyzerá dravo, sebaisto a necháva na sebe pohľady okoloidúcich ľudí. Oranžová metalíza Sunset Orange v letných dňoch dokonale sadla k autu spoločne s 19-palcovými diskami. Samozrejmosťou sú tiež bezrámové dvere. Škoda len, že sa bočné okno pootvorí až po potiahnutí kľučky. Tí, ktorí nevedia ako správne otvárať dvere na kupé a kabrioletoch, neraz otvorili dvere priskoro a tak hrana skla šúchala vnútorné gumené tesnenie.

BMW 430i xDrive Coupé

Interiér privíta na palubu štyri osoby, pričom ani tie sediace vzadu neutrpia veľkú ujmu počas dlhotrvajúcej cesty. Cez rozmerné dvere sa nastupuje pohodlne za predpokladu, že neparkuje vedľa auta iné auto. Za volantom som nemal pocit stiesnenosti a sedí sa blízko k zemi, čo dodáva tú správnu atmosféru pre športovú jazdu. Na zadnú lavicu sa pohodlne nastupuje manuálnym preklopením predného operadla a následným elektrickým posuvom. Obe predné sedadlá majú pamäť, takže netreba ich polohu opäť nastavovať po zaklopení.

Palubnú dosku dôverne poznám. Nie je tu toho moc na opisovanie, nakoľko je totožná s ostatnými radmi BMW. Stačí len dodať, že je kvalitne spracovaná, ovládanie cez iDrive úplne bezproblémové a výbava nadštandardná. Veď tento testovaný kúsok stál takmer 66 000€. Po praktickej stránke sa mi páčilo automatické podávanie bezpečnostných pásov. Rozhodne tiež odporúčam investovať do kvalitných sedačiek a audiosústavy Harman Kardon.

BMW 430i xDrive Coupé

Dávno pominuli časy, kedy ste vedeli podľa číselného označenia jednoducho zistiť aký motor sa nachádza pod prednou kapotou BMW. Dôvod je prostý. Dnes táto automobilka ponúka hneď niekoľko výkonových derivátov v jednom objeme s rovnakým počtom valcov. Príkladom toho je i nami testovaný model 430i xDrive. Kedysi by ste tipovali zážihový trojliter so šiestimi valcami, no v skutočnosti sa pod prednou kapotou ukrýval „len“ dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec. Otázka znie, stačí to na šantenie?

V týždňovom teste dostalo oranžové kupé zabrať. Pobral som sa s ním zistiť na okresné cesty v okolí Kremnice, koľko radosti z jazdy mi daná motorizácia s permanentným pohonom všetkých kôl xDrive ponúkne. Turbomotor o výkone 185 kW pracuje v pokojnom tempe tesne nad tisíckou otáčok. Vtedy ho posádka nevníma a vodič má pocit, že riadi elektromobil. Za mestom stačí na dosiahnutie limitu jemne poštekliť pedál. Osemstupňová prevodovka pošle prevody o jeden / dva stupne nižšie, no otáčky málokedy dosiahnu 3000. Takto sa dá držať apetít na rozumných siedmich litroch paliva.

BMW 430i xDrive Coupé

Dlho som však svoje chúťky neudržal a za Kremnicou smerom na Skalku riadne pritvrdil. Stlačenie plynového pedálu na podlahu v móde Sport+ spôsobilo, že prevodovka sa s motorom prestala maznať a posielala ho pri každom stupni po obmedzovač. Sedem tisíc otáčok štvorvalcovému turbomotoru nevadilo, len mi prekážalo utlmené akustické odhlučnenie. Také by sa hodilo do sedanu, limuzíny alebo SUV. Tu v kupé som akosi chcel počuť viac, no nestalo sa.

Z pohľadu jazdnej dynamiky som sa nemohol ani náhodou sťažovať. Vďaka adaptívnemu podvozku, športovej prevodovke ZF a pohonu xDrive držalo kupé stopu nenormálne dobre. Nechcelo sa odlepiť od asfaltu. Chuligánske driftovanie nebolo v pláne, vyžadovalo by si to poddanejší vlhký alebo štrkový podklad a uzavretý okruh. Napriek tomu som sa tešil z tej istoty za volantom. Keď si toto BMW kúpi nejaký nádejný a nevyzretý vodič, má veľkú šancu, že ho nezdemoluje v prvej zákrute. Zároveň celkom isto odrovná jazdou iného konkurenta a samozrejme aj posádku v aute, ktorá sa bude dožadovať, aby sa to šantenie už skončilo.

BMW 430i xDrive Coupé

Nevravím, že xDrive do tohto typu vozidla nepatrí. A taktiež nevravím, že som prívržencom pohonu štyroch kôl. Páči sa mi však tá istota a univerzálnosť v jednom. BMW 430i xDrive Coupé vie byť pekelne ostré a zároveň vyvážené. Dvojlitrový štvorvalec mu pasuje. Ideálne vozidlo pre nadšenca BMW, ktorý ešte nie je ostrieľaný vodič v športovej jazde. Tento typ motorizácie a pohonu mu veľa omylov dovolí a napraví.

Pokiaľ máte chuť drať pneumatiky, veríte si za volantom viac a chcete nezmyselnejšiu voľbu, ktorú vám bude každý závidieť, tak sa volá inak. BMW M2 Coupé.

BMW 430i xDrive Coupé

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.