Na trhu sa mihne kopa kombíkov, kopa z nich je aj prémiová a BMW ani v tomto segmente neotáľa s možnosťou individualizácie. Kto by však chcel kombi BMW 335i xDrive? Benzin a náhon na obe nápravy? Poviete si nič pre mňa, ak milujete dlhé dojazdy na jednu nádrž nafty. No v skutočnosti to až tak hrozné nie je. Po 600 kilometroch jazdy vám prinášam pozitívne dojmy.
Dizajnovo je aktuálna generácia BMW 3 viac dynamická a tiež príťažlivejšia, Touring nezaostáva za kreativitou sedanu, no tak, či onak zadok má spoločné črty s predchodcom kombička. Akoby len výraznejší facelift. Zdanie klame, pretože terajšie kombi meria na dĺžku o skoro 10 cm viac z čoho najviac získava rázvor a batožinový priestor.
Na opis karosérie si ma moc neužijete, rád sadám rovno za volant, ale len pre úplnosť, nezabudnite si prezrieť na fotkách pútavý športový paket. Náramne Touringu sadne, a tie disky! Hotová špica na pohľad, hotová drina na umývaniea leštenie. Zadok skrášľujú dve hrubé koncovky výfukov. Toľko k exteriéru.
[adsense]
V kabíne chcem rovno štartovať radový šesťvalec, keď tu zrazu mi spadne sánka dole. Sedel som už v novej trojke. Ale čo je toto? Hotová parádička, radšej nezisťujem cifru, za ktorú dostanem takto krásne upravený interiér so športovým naturelom. Radšej sa kochám, veď nie je moje, môže stáť veľa, je to BMW.
Všimnite si hrubý trojramenný volant s označením „M“. Za ním sídlili iné budíky, tiež s veľkou mierou pripomínajúce emko, na ktoré zatiaľ v aktuálnej generácii BMW 3 netrpezlivo čakáme. Stretol som sa aj s názormi, že volant je príliš retro a nesvedčí tomuto interiéru, ja si myslím pravý opak a keby sa nenašlo veľa priaznivcov, verte aspoň v jeho schopnosť. Výborne sa drží, dlane sa nešmýkajú z venca a rýchlu jazdu s ním zvládate prehľadne.
Dvadsať minút, asi toľko mi trvalo, kým som sa vyhral so všemožne mechanicky nastaviteľných sedadlom vodič, dal cez seba pás a našteloval správne spätné zrkadlá. Nie je to kvôli zlému posedu za volantom, ale pri automate a športovom pakete som sa nevedel rozhodnúť, či chcem sedieť viac komfortne alebo športovo. Okrem toho, chvíľu to človeka aj baví na sedačkách BMW, naozaj sú pohodlné a nerobia kompromisy.
Koľkokrát sa povie, že premiant nie je moc praktický! Koľkokrát to je pravda, ale nie u Touringu, nielen kvôli predĺženému kufru. Ten totiž nie je maximálne objemný (495l je len priemer), zato sa myslelo dômyselne na úložné schránky. Vodič so spolujazdcom sa pokojne môžu spoľahnúť na odkladacie schránky vo dverách, medzi sedadlami a samozrejmosťou sú dva držiaky na nápoje. Zadní pasažieri majú k dispozícii sieťky v operadlách predných sedadiel, lakťovú opierku s úložnou schránkou a držiakmi na nápoje a aj dvere poskytnú akú takú štrbinku.
Najviac prekvapuje batožinový priestor, je tu falošné dno rozdelené na dve časti, do tej užšej sa zmestí roletka, po bokoch nájdete tiež sieťky na drobnosti a zásuvku na 220V. K tomu si prirátajte nízku nakladaciu hranu a máte celkom praktický športový kombík. Ak mám niečo vytknúť, musím sa vrátiť na zadnú lavicu a posťažovať si na hrubý stredový tunel. Akoby si Touring nežiadal obsadzovanie stredného sedadla.
Šesťvalec celkom dobre poznám z iných modelov BMW, tento však odvádza svoju silu na obe nápravy pomocou sofistikovaného systému xDrive, ako čerešničku na torte zostáva spomenúť osemstupňovaný automat. Súhra „troch prútov“ (motor, prevodovka, náhon) v Touringu neskutočne pomáha v jazdných vlastnostiach. BMW nielenže rado navštevuje vysoké otáčky, ono si aj ide navolenú stopu a prevodovka ich nenechá nikdy v štichu. Preradí kedy má a dopomáha pri ustálenej jazde krotiť apetít šesťvalca. Na diaľnici som jazdil pod osem litrov a kombinovaný cyklus palubný počítač vypočítal na 7,6 l/100 km.
K jazdným športovým vlastnostiam ako aj tým pohodlným prispieva regulácia tvrdosti pruženia. Nie je to len však o tlmičoch, čo sa mení. Upravujú sa reakcie plynového pedálu, činnosť prevodovky a to v konečnom dôsledku zlepšuje buď ostrý potenciál Touringu alebo ten ekonomický. Asi prvýkrát som tu znateľne rozoznal rozdiely vo všetkých režimoch. V komfortnom perfektne tlmil nerovnosti, v športovom sa stala z 335i Touring nabitá zbraň na okresných cestách. Eco Pro dokázal eliminovať nároky na spotrebu paliva.
Na konci sa vždy pozastavím, komu daný model odporučiť. Asi zákazníkovi, ktorý nedá dopustiť na krásny chorál radového šesťvalca. Nemusí sa príliš báť o spotrebu a popritom má v rukách bezpečné kombi do rodiny.
Technické údaje:
Typ motoru/usporiadanie valcov | Zážihový / Radové |
Počet valcov/ventilov | 6 / 24 |
Zdvihový objem (cm3) | 2979 |
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) | 225 / 5800 - 6000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) | 400 / 1200 - 5000 |
Prevodovka typ/počet stupňov: | A / 8 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 250 |
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h | 5,1 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): | 11,1 / 6,0 / 7,9 |
Spotreba počas testu (l/100km): | 7,6 |
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): | 4624 / 1811 / 1420 |
Batožinový priestor - min./max. (l): | 495 / - |
Objem nádrže (l): | 60 |
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): | 1730 / 550 |