Ešte dnes sa nájde kopa ľudí, ktorí tomuto modelu nevedia prísť na chuť, teda po piatich rokoch od predstavenia na Frankfurtskom autosalóne. Možno ste nadobudli dojem, že ideme testovať práve päťkové gétečko. Nie. V skutočnosti som začal tak netradične, pretože BMW vyrobilo a predstavilo ďalší model GT, tentoraz spadajúci do radu 3. Je tiež tak kontroverzný?

Ovplyvňovať vás subjektívnym názorom na dizajn auta by bolo neprínosné, preto som si zvolil inú metódu opisu, Trojkové GT má byť vlajkovou loďou daného radu, či už cenou alebo inými hodnotami ako napríklad priestorom. Dizajnéri ho riadne natiahli do viacerých smerov oproti Sedanu aj Touringu, avšak opticky sa to nezdá. A tu je prvé plus. Exteriér 3 GT nemá v povahe ukazovať svoj veľký zadok a lá brazílska riťka ako 5 GT.

BMW 320d xDrive GT

Hoci charakteristika BMW 3 GT pokračuje vo filozofii BMW 5 GT, čiže mohutnejšia odvodenina od sedanu s veľkým kufrom, aj tak si v Mníchove povedali, že teraz verejnosť nebudú dramaticky rozdeľovať do dvoch skupín (priaznivci a odporcovia). Pohľad naň vyvolá v potenciálnom zákazníkovi zvedavosť, od Sedanu sa líši robustnosťou a od Touringu zasa iným sklonom zadného veka, pričom sa otvára spolu s oknom a pod ním nájdete väčší objem batožinového priestoru.

[adsense]

Kým prvé dva modely trojkového radu zastupujú viac športový nádych, 3 GT prichádza s elegantnejším stvárnením a cestovateľskými ambíciami. Keďže kupé a cabrio vypadli z portfólia radu tri, 3 GT je teraz jediné, ktoré inklinuje viac k elegancii.

V predošlých riadkoch som načal niečo o batožinovom priestore, takže v pocitoch z interiéru to vezmem pekne odzadu. Elegantný cestovateľ disponuje základnou hodnotou objemu kufra 520 litrov. Prístup k priestoru umožňuje veľké veko otvárajúce sa spolu so zadným oknom, v príplatkoch elektricky. Samostatne otvárateľnú plechovú časť veka si ponechalo iba BMW 5 GT.

BMW 320d xDrive GT

Na zadnej lavici delenej 40:20:40 sa pohodlne posadia dvaja krajní pasažieri, stredové sedadlo spolu s hrubým a vysokým tunelom neumožňuje komfortne usadiť ani menšiu postavu. Zvažujúca strecha ukrajuje miesto na hlavu, ale vďaka dostatočne veľkému rázvoru ostáva veľa miesta pre nohy, takže vyššie postavy sa vedia prikrčiť.

Za volantom sa sedí trocha vyššie nad vozovkou ako v príbuzných trojkových radoch, avšak nie až tak razantne. Palubná doska ostáva naďalej ergonomická a kvalitná ako vo všetkých modeloch BMW. Niet tu čo vytknúť, navyše interiérová individualizácia 3 GT nepozná hraníc. Dá sa tu objednať napríklad svetlá palubná doska, či športový paket.

Opäť máme pod kapotou motor označovaný ako „20d“ s pohonom xDrive, takže nie je veľa priestoru na opis. Pradie si celkom tlmene, v spolupráci s prevodovkou ZF pracuje ozaj promptne a vyvážene. Váhový deficit karosérie oproti iným radám tri nie je nijako premrštený, takže subjektívny dojem z dynamických jázd zostáva takmer rovnaký.

BMW 320d xDrive GT

Podvozok s predĺženým rázvorom náprav spolu s väčšou váhou napovedá horšie stabilné vlastnosti na ceste, no keďže náš exemplár mal nastaviteľný charakter pruženia, nedá sa vylúčiť možnosť športového ducha. Veď predsa stále nosí na kapote modrobielu vrtuľu, musí vedieť poskytnúť aj radosť z jazdy. A on to aj dokáže, len nie všade.

Permanentný pohon xDrive spolu s úsporným naftovým štvorvalcom mieri na tú skupinu vodičov, ktorí si radi užívajú rýchlu jazdu po dlhých a širokých cestách s nie príliš prudkými zákrutami. Keď sa dostanete do mesta alebo do situácií, kde je potrebné častejšie manévrovanie s volantom, pocítite miernu, ale ozaj len miernu ťažkopádnosť, a aj to len vtedy, keď ste už sedeli v trojkovom BMW sedan a viete si to porovnať. Akosi toto auto nevzbudzuje toľko vyzývavých endorfínov.

BMW 320d xDrive GT

V roli diaľničného, či vidieckeho cestovateľa poskytne oveľa viac zážitkov, napríklad v podobe absolútneho ticha aj vo vyšších rýchlostiach alebo v prípade verzie „20d“ konzum nafty málokedy prekračujúcu hodnotu šesť litrov.

BMW 3 GT netriafa vedľa, približuje sa ku skupine zákazníkov, ktorí hľadajú v prémiovom aute aj kus praktickosti a nielen radosť z jazdy. Doposiaľ to ponúkala iba rada 5 GT, ktorá je však neporovnateľne drahšia. BMW vyplnilo ďalšiu medzeru vo svojom portfóliu.

Technické údaje:

Typ motoru/usporiadanie valcov Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov 4 / 16
Zdvihový objem (cm3) 1995
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.) 135 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.) 380 / 1750 - 2750
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 8
Maximálna rýchlosť (km/h): 225
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): /h 7,9
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 6,0 / 4,5 / 5,1
Spotreba počas testu (l/100km): 6,1
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4824 / 1828 / 1508
Batožinový priestor - min./max. (l): 520 / 1600
Objem nádrže (l): 57
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1725 / 570

Galéria

Zdieľaj:

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.