Audi postupne buduje samostatnú modelovú líniu určenú výhradne pre Čínu a ďalšou novinkou v tomto portfóliu je koncept Audi E SUV. Ide o druhý elektromobil vytvorený spolu so spoločnosťou SAIC, ktorá vlastní aj značku MG. Výrobca tak reaguje na extrémne rýchly vývoj tamojšieho trhu, pričom lokálna kooperácia mu umožňuje uvádzať nové modely podstatne skôr a zároveň lacnejšie, než by to bolo možné v Európe.
Nový model pre nový trh
Audi E SUV je veľké elektrické SUV určené pre zákazníkov, ktorí očakávajú modernú techniku a atraktívnu cenu. V Číne by mala základná verzia stáť približne 260 tisíc jüan, teda okolo 32 tisíc eur. V európskom kontexte ide o ťažko predstaviteľnú hodnotu.
Podobne veľké elektromobily totiž začínajú na trojnásobku tejto sumy. Volvo EX90 štartuje na úrovni 94 tisíc eur a Porsche Cayenne Electric presahuje hranicu 100 tisíc eur.
Rozmery a technika
Koncept meria 5057 mm na dĺžku, 2042 mm na šírku, 1786 mm na výšku a má rázvor 3060 mm. Použitá je 800 voltová architektúra a veľká batéria s kapacitou 109 kWh. Audi zatiaľ neuvádza maximálny nabíjací výkon, ale deklaruje možnosť doplniť dojazd o 320 km počas desiatich minút.
Celkový dojazd podľa čínskej normy dosahuje 700 km, v európskom cykle WLTP približne menej ako 600 km.
Výkon a technológie
Dva elektromotory zabezpečujú výkon 500 kW, čo predstavuje 680 koní. Zrýchlenie na sto by malo trvať približne päť sekúnd. Súčasťou výbavy majú byť adaptívne LED svetlá a digitálna platforma ADP vyvinutá spoločne so SAIC.
Patrik Herich

