Audi sa rozhodlo pre odvážny krok – na autosalóne v Šanghaji 2025 predstavilo pod spoločnosťou SAIC Audi model E5 Sportback, ktorý nesie všetky znaky prémiovej triedy, no s jasným zameraním na potreby čínskeho zákazníka. 

E5 Sportback spája elegantný fastback dizajn s výkonom hodným športového elektromobilu a technológiami, ktoré stavajú na čínskej digitálnej infraštruktúre. S dojazdom až 770 km podľa čínskeho cyklu CLTC a výkonom do 776 koní dáva jasne najavo, že prémiová elektromobilita nemusí prichádzať len z Európy – a už vôbec nie len pre Európu.

AUDI E5 Sportback - Zdroj: AUDI
Dizajn a výbava

Audi E5 Sportback sa vyznačuje elegantným fastback dizajnom s dĺžkou 4 870 mm, šírkou 1 990 mm a výškou 1 460 mm, pričom rázvor kolies dosahuje 2 950 mm. Zaujímavosťou je absencia tradičného loga so štyrmi kruhmi, ktoré nahradzuje nápis "AUDI", čím sa značka snaží vytvoriť novú identitu pre čínsky trh.

Interiér vozidla ponúka 27-palcový 4K displej s podporou systému AUDI OS, poháňaného čipsetom Qualcomm Snapdragon 8295. Medzi ďalšie technologické prvky patrí LiDAR systém AUDI 360 Assisted Driving, adaptívne vzduchové odpruženie a natáčanie všetkých kolies.

AUDI E5 Sportback - Zdroj: AUDI
Výkon a dojazd

Model E5 Sportback bude dostupný v štyroch výkonových verziách: 295 k, 402 k, 570 k a 776 k. Najvýkonnejšia verzia s pohonom quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Všetky verzie budú vybavené 100 kWh batériou a podporou 800V rýchlonabíjania.

AUDI E5 Sportback - Zdroj: AUDI
Dostupnosť

Audi E5 Sportback bude uvedený na čínsky trh už v priebehu leta 2025, pričom značka očakáva, že sa stane kľúčovým modelom v segmente prémiových elektrických SUV. Zatiaľ čo čínski zákazníci sa môžu tešiť na tento technologický skvost, pre Európu a zvyšok sveta má Audi iné plány.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.