A práve také bolo Audi A6 C4 2.6 V6 z roku 1995 – automobil, ktorý nikdy nepotreboval zaujať, aby ste ho brali vážne. 

Klasika nemeckej strednej triedy

Audi A6 C4 bolo nástupcom modelu Audi 100, s ktorým zdieľalo väčšinu konštrukcie – facelift bol decentný, ale názvom „A6“ Audi otvorilo novú éru. Pod kapotou konkrétneho modelu sa nachádzal 2.6-litrový vidlicový šesťvalec, ktorý produkoval 150 koní. Nie je to výkon, z ktorého by ste si sadli na zadok, no v roku 1995 to úplne stačilo na dôstojný prejazd diaľnicou v pravom jazdnom pruhu. 

Audi A6 C4 2.6 V6 - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Nie, nebolo to quattro. A to je škoda. Lebo pri modeli Audi akosi automaticky očakávate, že vás podrží na snehu, blate, alebo aspoň na parkovisku pred lyžiarskym strediskom v zime. Ale aj s predným náhonom to stále bolo Audi – so všetkým, čo k tomu patrí: kvalitný interiér, solídna technika a pocit, že sedíte v aute, ktoré je o niečo lepšie ako „tie ostatné“.

Dizajn, ktorý nestarne – pretože nikdy ani poriadne nezostarol

Dizajn C4 nie je typ auta, za ktorým sa dnes otočí dvadsaťročný carspotter. Ale práve v tom tkvie jeho sila. Je to absolútna konzerva, štýlová uniformita 90. rokov. Ostré hrany, úzka maska, jednoduché tvary – ako keby Audi povedalo: „Auto nemá byť krásne. Má byť správne.“ A tak aj bolo. Neočarí, ale ani neurazí. A v tejto dobe, kde sa tvary autá preháňajú cez generátory chaosu, je vlastne celkom príjemné pozrieť sa na niečo, čo má jasno v tom, že je to limuzína, nie socha.

Audi A6 C4 2.6 V6 - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Interiér, ktorý poznal len dva stavy: šedý alebo ešte šedší

Audi C4 vám nedalo na výber. Chceli ste luxus? Tak tu máte šedý plast, šedú látku a šedú náladu. Ale všetko perfektne zložené, bez pazvukov a tak ergonomicky logické, že by to nemeckí inžinieri podpisovali aj poslepiačky. V strede panel s typickým červeným podsvietením, veľký volant, žiadne zbytočnosti. Audi vám nedávalo „wow“ efekt – dalo vám pocit poriadku. A možno práve to je dôvod, prečo ho mali mnohí tak radi.

 

Audi A6 C4 2.6 V6 - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Status bez hluku a pozlátka

Toto auto nebolo vysnívané. Nebolo na plagátoch. Ale bolo tu. A vlastniť ho znamenalo, že ste už niečo dosiahli. Že ste nie len šetrili, ale aj rozmýšľali. Pretože Audi A6 C4 2.6 V6 bolo síce drahšie ako konkurencia, ale malo meno. A meno robí veľa – obzvlášť v krajine, kde na auto pozeráme ako na predĺženie osobnosti. C4-ka bola automobilová rovnováha medzi nemeckou vážnosťou a technickým umením – možno nie dokonalá, ale zato spoľahlivá, seriózna a v dobrom zmysle nudná.

 

Audi A6 C4 2.6 V6 - Zdroj: Klasykagatunku.pl
Youngtimer, ktorý si svoju pozíciu vydobyl poctivo

Dnes je Audi A6 C4 už dávno mimo hlavných ciest – nahradili ho novšie, výstrednejšie generácie. No stále existujú kusy, ktoré žijú, štartujú a vozia svojich majiteľov bez potreby pozornosti. A presne preto si zaslúži miesto v našej sérii. Nie je to auto, ktoré by sme nazvali legendou. Ale je to auto, ktoré bolo dôležité. A ktoré bolo viac o živote, než o snoch.

Ak vás tento kúsok zaujal, vedzte, že kolegovia v Poľsku ho majú aktuálne v ponuke za 13 300 eur – možno práve na vás čaká jedna z posledných dôstojných C4-iek.

Zdieľaj:

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil...