Historická hviezda s ženskou posádkou za volantom

Na 43. ročníku 1000 Miglia (17.–21. jún 2025) stálo na štarte vzácne svetlomodré „prvé vydanie“ Fiatu 600 z roku 1955 – vozidlo vystavené v Museo Storico Fiat. Jeho za volantom sedeli len ženy: Laura Confalonieri z Ruoteclassiche a novinárka Valentina Menassi, čím padol emotívny most spájajúci históriu a modernú ženskú automobilovú kultúru.

Podpora video‑a‑tech nálady: Hybrid, 600e aj Abarth 600e

Fiat nešetril podporou. Po boku historického 600 sa v kolóne objavili nové modely ako Fiat 600 Hybrid, elektrický 600e a výkonný Abarth 600e, ktoré si prítomní aj vozidlá návštevníci pozreli ako „support cars“. Týmto bol jasne demonštrovaný prechod medzi dedičstvom a budúcnosťou mobility.

70. výročie Fiatu 600 na 1000 Miglia – Zdroj: Stellantis
Trasa nostalgie: 1900km cez Taliansko

43 ročník „najkrajších pretekov sveta“ viedol známou osmičkou medzi Bresciou a Rímom a späť, pokrývajúc cez 1 900 km a zastávky vo viac než 50 talianskych historických mestách. Fiat 600 sa tak opäť zaskvel napriek neutíchajúcemu záujmu fanúšikov oslavujúcich jeho miesto v histórii italskej automobilobej revolúcie.

70. výročie Fiatu 600 na 1000 Miglia – Zdroj: Stellantis
Kultúrne dedičstvo Danteho Giacosu

Výber práve tohto modelu pri oslave 120. výročia narodenia Dizajnéra Danteho Giacosa (autor aj modelu 500, 600, 500 Topolino) nemal náhodný význam. Fiat 600 je dôkazom jeho vplyvu na post‑vojnovú revolúciu mobility v Taliansku a neskôr aj vo svete.

70. výročie Fiatu 600 na 1000 Miglia – Zdroj: Stellantis
Symbol novej éry: Z retro k moderným technológiám

Fiat 600 z roku 1955, idúci bok po boku s technicky vyspelými verziami ako 600 Hybrid, 600e a Abarth 600e, vytvoril symbolickú líniu vývoja: od pôvodného nízko nákladového modelu až po súčasné elektromobily a hybridy, ktoré smelo čelia výzvam mobility 21. storočia.

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.