Menu
  • Drahé vozenie
    Drahé vozenie
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Poznáte tie pracovné týždne, kedy sa na vás nahromadí práca z každej strany a vy neviete čo skôr? Presne podobný týždeň som zažil nedávno. Tri tlačové konferencie a niekoľko vybavovačiek človeka vysilí. Spoločnosť mi robil malý Juke.

Nissan Juke 1.6 DIG-T CVT 4×4

Najmenší crossover na slovenskom trhu sa celkom uchytil. Nečudujem sa. Ide o celkom nápadité auto s pohonom štyroch kolies a neopozeranými krivkami. Nissan nadelil Juku ozaj nespočetne veľa experimentálnych tvarov, ktoré uchvátia oči výstredného človeka. Naproti extravagantnej skupine stojí rada odporcov, ktorí Nissan Juke priraďujú k šialenstvu. Chcel som zistiť, kde má bližšie. Na test som dostal verziu 1.6 DIG-T s bezstupňovou prevodovkou CVT.

Juke dizajnovo odkazuje na mladšiu skupinu zákazníkov, aktívne využívajúcich život. V čiernej metalíze síce príliš nevynikne, ale tvary prednej, či zadnej časti karosérie nezakryje. Vlastne, dokonca aj boky vozidla sú pútavé. Celistvý pohľad naň mi pripomína pozeranie sa na korytnačku. Predná maska je riadne prepracovaná, nie je poznať, kde končí kapota a začína nárazník. Nechcel by som s Jukom nabúrať a nemať ho havarijne poistené. Vystavujete sa riziku výmeny snáď celej prednej časti.

Nissan Juke 1.6 DIG-T CVT 4x4

Na bočnej línii vidno prudko zvažujúcu sa strechu smerom dolu, tá ukrajuje miesto na hlavu pre zadných cestujúcich, ale pokoj, stredne vysoké osoby do 180cm sa zvezú celkom pohodlne. A napokon zadok zakončuje Juke bumerangovými svetlometmi a výrezmi, ktoré opticky rozširujú spodok auta. Vadí mi neefektná koncovka výfuku vytŕčajúca spod zadného nárazníka. Mohla byť zakomponovaná do nárazníku a osadená chrómovým lemovaním.

[adsense]

V krunieri kabíny nájdu miesto 4 priemerné osoby, to že je Juke podľa technického preukazu určený pre piatich berte s rezervou. Vpredu sa sedí vyššie, čo pomáha umocniť pocit výnimočnosti a zároveň má vodič lepší výhľad z vozidla. Ťažko však niekedy odhadovať pri parkovaní vzdialenosť spredu skrz dlhú a rovnú kapotu, na okraji ktorej dokonca vyčnievajú do zorného poľa vypuklé kryty smerových svetiel.

Nissan Juke 1.6 DIG-T CVT 4x4

Japoncom sa podarilo urobiť zaujímavú palubnú dosku vďaka oblým tvarom, ako napríklad v strednom tuneli, kde sa zároveň v osobitnom plastovom kryte nachádza volič automatickej prevodovky. Hold, tu však treba vytknúť hrozne málo miesta pre koleno pravej nohy. Dosť často udiera do plastov, navyše ak tam máte vsunutý USB kľúč, riskujete jeho poškodenie. Inak sa mi sedelo na mieste vodiča dobre. Keďže ide o imidžový voz, nekritizujem málo odkladacích priestorov. Práve naopak, chválim mohutnú lakťovú opierku medzi prednými operadlami sedadiel ukrývajúcu vydlabaný priestor pre väčšie predmety.

Na zadnej lavici sa odvezú komfortne dve osoby, tri by sa príliš tlačili, ale páči sa mi, že sa myslelo na opierku hlavy stredného sedadla. Auto je veľkosťou batožinového priestoru určené pre maximálne tri osoby. Dve sa zabalia do základného objemu, a pre tretiu osobu sa ukáže miesto po sklopení operadla zadnej lavice. Vznikne rovná plocha.

Zatiaľ som písal len statické dojmy. Podľa mňa je Juke vhodné auto na pútanie očí, no patrične sekunduje aj priestrannosti. Nedá sa s určitosťou tvrdiť, že je nepraktický. Pokojne by som si ho kúpil, ale nie s testovaným motorom a prevodovkou. Viď ďalej prečo.

Nissan Juke 1.6 DIG-T CVT 4x4

Turbomotor o objeme 1,6 litra sa v teste neosvedčil ako správna voľba do crossoveru, ktorý má malinkú palivovú nádrž. Tento agregát má neľútostný apetít, ale čo je horšie, vôbec by ste neuhádli jeho skutočný papierový výkon. Rovných 140 kW výkonu sa pasuje s prevodovkou CVT, diferenciálom a spojkou pohonu všetkých štyroch kolies. Výsledkom je len priemerné zrýchlenie a brutálna spotreba, ktorá sa horko-ťažko držala tesne pod úrovňou 10 litrov na 100 kilometrov. Vodič si užije šantenie jedine pod plným využívaním otáčok. Ak jazdíte pokojným tempom, dočkáte sa neuveriteľne nízkych otáčok a výbornej kultivovanosti.

Iná voľba motora alebo prevodovky zvýši účelnosť Juka. Jeho podvozok a pohon všetkých štyroch kolies prepínateľný tlačidlom naľavo v palubnej doske pod volantom predurčuje vozidlo na dynamické jazdenie. Mierne tvrdé tlmenie drží stopu v zákrutách a spomínaný pohon oboch náprav dovoľuje zájsť s Jukom do blatistého terénu k horskej chatke. Limitom je samozrejme svetlá výška.

Na rade je celkové resumé. Juke neosloví drvivú väčšinu zákazníkov, ale predsudky o jeho jednoúčelnosti – imidžovka, sú neopodstatnené. Skôr by som povedal, že je to štýlový malý kompakt vhodný do mesta, aj pre ženu, aj pre muža.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1618
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 140 / 5600
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 240 / 2000 - 5200
Prevodovka typ/počet stupňov: CVT
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 215
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,0
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 9,1 / 5,6 / 6,9
Spotreba počas testu (l/100km): 9,8
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4135 / 1765 / 1565
Batožinový priestor - min./max. (l): 251 / -
Objem nádrže (l): 46
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1286 / 449

Ceny

Základná cena: 15 100€
Cena verzie od: 25 250€
Cena testovanej verzie: 27 580€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook