Skoro pred dvoma rokmi predstavil Citroën model C5 s menšími úpravami v technických aspektoch, myslel som si, že to bolo posledné stretnutie s touto generáciou. Ona však žije ďalej, sviečka dohasína verziou CrossTourer.
Raz za čas vstúpia na trh extravagantné vozidlá. Jednoznačnými lídrami nekonvenčných riešení sú francúzske automobilky. Ďalším zrodením nevšedného auta bude v najbližšom desaťročí nový Citroën C4 Cactus.
Niečo mi na ňom spočiatku chýbalo. Bolo štýlové, praktické, roztomilé a takmer dokonalé. Až, keď som uvidel vynovený model v bielej perleťovej farbe, doplo mi! Výraz potreboval doladiť. Reč je o faceliftovanom Citroëne DS3.
Dávnejšie sme dali priestor na otestovanie nového Citroënu C4 Picasso s robotizovanou prevodovkou, ktorá celkom nesplnila očakávania. Napravili sme si chuť vyskúšaním typu s manuálom. Nezmenila sa len prevodovka.
Citroën je hádam jediná značka, ktorá mení smerovanie dizajnérskeho zmýšľania predstavením každého nového modelu. Veď sa stačí pozrieť na aktuálny modelový rad. Aký strašne priepastný rozdiel je medzi všetkými? Veľký.
Vraví sa, že niekedy je menej viac, v prípade novej generácie Citroënu C4 Picasso to platí dvojnásobne. Prekvapil priestrannosťou a nabúchanými technológiami, odradil robotizovanou prevodovkou a funkčnosťou niektorých systémov.
Už je to dlho, čo som sa prevážal v dodávke. Naposledy ešte tesne po škole, skoro som zabudol na výnimočnosť tohto typu vozidla. Nielenže prevezie takmer všetko, čo vám príde na um, ale vie prekvapiť aj v iných oblastiach.
Modelová rada DS od Citroënu postupne rastie, pričom prvýkrát sa zjavila ešte v roku 1955, keď zaznamenala limuzína strednej triedy s hydropneumatickým pružením neobvyklý úspech. V prvý deň evidovala automobilka 6000 objednávok.
Citroën Berlingo Multispace, teda malá dodávka, prestavaná do podoby osobného automobilu prichádza na trh v zaujímavom pakete. Ako si poradí subjektívne slabý motor s veľkou karosériou? Zisťovali sme v týždňovom teste.
Ortuť teplomerov na Slovensku si posledné roky málokedy zamieri do výšin nad 30 stupňov, aj preto v našich zemepisných šírkach nevidno jazdiť veľa kabrioletov. Podrobnejšie skúmanie trhu odhalí ďalšie smutné pravdy.