Menu
  • S vetrom vo vlasoch
    S vetrom vo vlasoch
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Ortuť teplomerov na Slovensku si posledné roky málokedy zamieri do výšin nad 30 stupňov, aj preto v našich zemepisných šírkach nevidno jazdiť veľa kabrioletov. Podrobnejšie skúmanie trhu odhalí ďalšie smutné pravdy.

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

Milujem leto, je to čas, kedy aktívne žijúci človek dostáva voľnosť v športových aktivitách. Citroën v zimnom období predstavil svetu štýlový model DS3 Cabrio, ktorý vie dozaista spestriť tých pár dní horúčav s vetrom vo vlasoch. Na rozdiel od konkurencie je jeho koncepcia odlišná, zároveň bližšia alternatíva obyčajnému Slovákovi.

Vyhodiť majlant peňazí za prémiový kabriolet je výsadou zbohatlíkov a slovenskej smotánky. Nič proti solventnej skupine obyvateľstva nemám, každý si dláždi cestu za úspechom inak, niekomu pomôže šťastie, niekto si poctivo groše vydrie a niekto sa bohatý narodí. No nie len taká časť obyvateľstva sa chce vynímať na uliciach s otvorenou strechou. Pozrime sa, čo momentálne slovenský trh ponúka z kabrioletov do 17 000€.

Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Listovanie katalógov zamrazí. Automobily s otvorenou strechou dlhodobo panujú hlavne v prémiovom segmente, len tu a tam sa nájde niečo za dostupnejšiu cenu. Kebyže mám vybrať  plnohodnotný kabriolet do stanoveného limitu, vyjde mi nič... Vyzerá to tak, že kým rumunská automobilka nezostrihne Dacii Sandero strechu, musíte sa uspokojiť len s niekoľkými možnosťami, ktoré akože spĺňajú funkciu kabrioletu.

[adsense]

Prvým na zozname áut je Renault Wind, po cestách jazdí asi tak často ako poslanec verejnou dopravou. Nepraktický, dvojmiestny a dosť si potrpí vyberať z menu čerpacej stanice nemalé množstvo benzínu.  Tiež ho však nájdete už len v bazároch. Nasledujú Fiat 500, Mazda MX-5, Peugeot 207 CC a Citroën DS3 Cabrio. Všetky štyri sú ďaleko od premiantov, najbližšou racionálnou voľbou je ísť do autobazáru a poobzerať sa po nejakej jazdenke, pretože nový 4-miestny plnohodnotný kabriolet začína na úrovni viac ako 27 190 eur  a je to Peugeot 308 CC.

Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Zdá sa, že jednej automobilke doplo vyťažiť z absencie otvorených áut za dostupnú cenu, hoci 17 000€ nie je tiež malá suma pre bežného obyvateľa, stredná skupina už môže uvažovať o tomto tátošovi ako druhom aute. Nie je to prvý počin francúzskej automobilky vytvoriť  kabriolet z bežného produkčného modelu, kedysi Citroën predával model C3 Pluriel. Ten mal mechanické snímateľné stĺpiky po bokoch auta, no vtedy nedomysleli páni inžinieri, kam s nimi a užívateľ sa musel spoliehať na predpoveď počasia, pokiaľ chcel ísť na výlet bez strechy. Teraz Citroën upustil zo starého riešenia, stĺpiky ponechal a radšej sa sústredil na plátenný elektrický štít chrániaci interiér a posádku pred dažďom.

Od klasickej DS3-ky sa Cabrio líši čiernou strechou (v opcii sú aj iné farby), úzkym malým batožinovým priestorom a logicky vyššou nadobúdacou cenou. Dizajnové retuše neboli potrebné, keďže DS3 je relatívne mladé auto a vlastne veľmi vydarené po vzhľadovej stránke, kozmetické úpravy nepotrebuje. Ako vyzerá top model v najvyššom stupni výbavy a s najvýkonnejším motorom môžete vidieť na fotkách, ale pozor! Opäť prevyšuje limit 17 000€, no základnú motorizáciu tvorí vydarený motor 1.2 VTi, ten moc toho nedokáže, ale už motorizácia 1.6 VTi poskytne dostatočnú dynamiku.  Jeho vlastnosti sa dočítate z prvého testu DS3, v skratke však ide ozaj o ambiciózneho ťahúňa, určite sa vie popasovať s malou nadváhou danej konštrukcie strechy.

Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Jadrom celého testu spočívalo všímanie si tuhosti karosérie, teda jej odolnosť voči nerovnostiam a taktiež ma lákala sila zážihového motora 1.6 THP vyvíjaného v spolupráci s BMW. Výsledok by sa dal zhodnotiť jednou vetou. Čistokrvný Nemec pod kapotou a Francúz jazdnými vlastnosťami. Najhorším sklamaním (v podstate jediným) pre mňa bola slabá odolnosť karosérie. Nie je tuhá, veľmi často sa auto krúti na nerovnostiach a výkon motora pod kapotou stráca svoje opodstatnenie.

 Nechcem prehnane haniť, asi som čakal viac, no pravda je taká, že z kabrioletu som mal pocit o 50% horší ako v stopercentnej konvenčnej DS3-ke. Samozrejme, svoju rolu hrá práve výmena kovu za látku, no stĺpiky predsa ostali, tak teda prečo to rapídne zhoršenie? Chcem veriť, že je to chybou exemplára novinárskeho auta trpiaceho zo záťaže absolvovaných testov ostatných médií.

Opakom nespokojnosti bol motor 1.6 THP, absolútne bezproblémový pracant s rýdzim zvukom v strednom pásme otáčok. Vysoké otáčky sprevádza zvuk z nasávania vzduchu od turba. Keby som mal dočinenia s pevnou verziou strechy DS3, tak si dozaista vychutnám nespútanú jazdu na kľukatých cestách. Keďže naše komunikácie nepatria do vitríny, ale do múzea, slabo tuhý kabriolet sa chová kostrbato a výkon motora ostáva v rámci zachovania bezpečnosti nevyužitý.

Citroen DS3 Cabrio 1.6 THP

Pôvod motora THP sa prejaví v konzumných nárokoch, tu vidno snahu dodržiavať diétu. Pokiaľ mu nekúrite pod kotlom naplno, šesťlitrová hranica mimo mesta úplne stačí štvorvalcu. A čo keby som vám povedal, že priemerná spotreba sa ustálila na rovnakej hodnote ako 1.6 VTi s o 30 koní nižším výkonom? Veríte? Nie? Vyskúšajte si to, dokonca aj s otvorenou strechou.

Resumé ku kabrioletu je nasledovné. Za rozumnú cenu nájdete automobily s otvorenou strechou jedine ojazdené, nové sú príliš drahé, ale ak aj napriek tomu túžite po niečom, čo sa aspoň trocha podobá na kabriolet, tak s DS3 Cabrio budete spokojní.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 115 / 6000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 240 / 1400 - 4000
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 210
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 7,4
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8 / 4.8 / 5.9
Spotreba počas testu (l/100km): 6,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3948 / 1715 / 1458
Batožinový priestor - min./max. (l): 245 / -
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1175 / 444

Ceny

Základná cena: 16 790€
Cena verzie od: 22 090€
Cena testovanej verzie:
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Instagram

Load More

Facebook