Menu
  • Zrelá ako víno
    Zrelá ako víno
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Momentálna ponuka motorov do Alfa Romeo 159 je trošku obmedzená. Ostal 1.8 TBi benzín a 2.0 JTDm naftiak. Otestovali sme naftovú motorizáciu.

Alfa Romeo 159 2.0 JTDm

O dizajne AR 159 sa čo to už popísalo. Vsadím sa, že ju väčšina z vás na cestách dôverne spozná typickými troma kruhovými svetlometmi a „zamračenou“ maskou, v strede ktorej sa nachádza trojuholníková mriežka chladiča identická pre všetky modely značky.

Ďalej, výsadou štúdia Italdesing Giugiaro je posúvať veci na karosérii na menej typické miesta. Ku príkladu uvádzam prednú poznávaciu značku montovanú naľavo do nárazníku. Prípadne, aby sa zabránilo narušeniu majstrovských tvarových línií karosérie, tak madlo na veku kufra z vonkajšej strany bolo vylúčené, namiesto neho sa pri odistení zámky kufra vytvorí „titerná“ štrbina, ktorou veko ako-tak otvoríte, avšak často sa umažete.

Z vnútornej strany sa taliani už naučili montovať madlo, avšak pre nevybehaný hydraulický systém kufra, ktorý kladie odpor pri zavieraní ako na traktore dvere, budete veko doklepávať i tak zvonka a opäť sa umažete. Žarty musia byť. Hold, ale ten výzor za to stojí. Alfa Romeo 159 už nie je na scéne žiadny nováčik, a predsa akosi nestarne.

Alfa Romeo 159 2.0 JTDm

Interiér privíta pasažierov nenapodobniteľný charakter prístrojovej dosky a vo výbave Distinctive polokoženými športovými sedadlami, v našom prípade v nepraktickom béžovom prevedení. Ono, béžový interiér je síce krásny, no nie je to nič pre bežných používateľov. Každé nasadnutie so zamazanou obuvou znamená nedeľné pucovanie koberčekov pred jazdou na omšu. Hodnotenie samotného posedu za volantom je v skutku obdivuhodne pohodlné pre kolegov z redakcie, ja som si našiel ideálny posed po polhodine. Zrejme to má za následok moja nekonfekčná postava. Na začiatku testu sa spomenulo, že 159-na prešla modernizáciou. Stalo sa tak začiatkom roka 2010, zmeny sa neprejavili ani tak na dizajne, ako na technickom vylepšení. Súčasná Alfa Romeo 159 sedí na ceste oveľa lepšie a filtruje nerovnosti a lá limuzína.

Jediná naftová motorizácia 2.0 JDTm sa osvedčila počas testu ako najvhodnejší motor v danom modeli. V ponuke figuruje od leta 2008 a je v úzkom spojení s populárnym nafťákom 1.9 JTD. Dostal nové turbo a EGR-modul, v ktorom je integrovaný systém recirkulácie výfukových plynov, čím sa dosiahlo zníženie emisií a dosiahnutie emisnej normy EURO 5.

Z praktického hľadiska to znamená, že i pri dynamickom rozjazde nevznikne za autom čierny oblak dymu. Motor poskytne najideálnejšie podmienky na prevádzku, vďaka dostatočne silnému krútiacemu momentu 350Nm, ktorý pracuje v rozmedzí 1800 – 4500 ot./min. Najlepšie sa cíti pri 2000 ot./min., kedy jednoducho dokáže vystreliť automobil vpred po zatlačení plynového pedálu na podlahu. Sklamaný som neostal ani pri meraní spotreby. Počas testu a studených ranných štartov vydržala na hodnote 6,8 l/100km. Pre zaujímavosť spomeňme nízke otáčky motora, len 250ot./min. pri diaľničnom limite, z nádrže si však potiahne naftu aj tak okolo 7 litrov.

Alfa Romeo 159 2.0 JTDm

V zásade som názoru, že v dnešnej dobe neexistuje nepodarené auto, len neexistuje dokonalé. Niektoré majú k dokonalosti bližšie iné ďalej. Na záver zopár chybičiek, čo Alfu odďaľuje od dokonalosti.

Nastupovanie na zadné sedadlá je trochu nekomfortné pre krátky uhol otvorenia dverí. Malý vstup do batožinového priestoru sťaží ukladanie objemnejšej batožiny a pre dlhú prednú kapotu motora bojujete s odhadom vzdialenosti prekážok pri výjazdoch z podzemných garáží alebo sa vám často stane, že zapriete spodkom „nosa“ nárazníka o obrubník na sídlisku.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1956
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 125 /4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 360 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 218
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7.2 / 4.5 / 5.5
Spotreba počas testu (l/100km): 6,8
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4661 / 1830 / 1422
Batožinový priestor - min./max. (l): 405 / 1245
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1565 / 535

Ceny

Základná cena: 28 200€
Cena verzie od: 31 650€
Cena testovanej verzie: 35 370€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Instagram

Load More

Facebook