Menu
  • Znova omladený
    Znova omladený
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Nastavenia výrobných liniek v Renaulte zrejme dostávajú zabrať alebo sú maximálne prispôsobivé. Čas sa nezastaví ani na sekundu, zrod nového modelu je po roku starý. Scénicu pribúdajú roky akosi rýchlejšie.

Renault Grand Scénic 1.6 dCi (2013)

Nie je to môj názor, ale tretie omladenie za štyri roky jeho výroby čo-to napovedá. To posledné sa odohralo pred pár mesiacmi. Nemali sme v pláne ďalší test Scénicu, hoci je omladený, no navrhovaný zaujímavejší Scénic Xmod nebol k dispozícii.

Práve pri príchode novej „terénnej“ verzie Scénic Xmod dostal aj bežnejší typ novú masku chladiča. Dominantou predku sa stáva rozmerný fabrický znak, okolo ktorého je rozmernejší otvor masky ozdobený chrómovanou lištou. Nárazník sa nezmenil, diódy ostali na pôvodnom mieste. Boky a zadok sa zhodujú s predchádzajúcim faceliftom Collection 2012.

Renault nie je jediná automobilka, ktorá predčasne omladzuje svoje modely, napríklad s takouto stratégiou začala i Škoda pri novom Rapide. Tiež po roku avizuje menšie retuše dizajnu. Sviežejší dizajn podľa strihu Clia štvrtej generácie priniesol bohatšiu výbavu ako napríklad multimediálny systém R-Link.

Renault Grand Scénic 1.6 dCi (2013)

V testoch tých istých modeloch sa nerád opakujem v domnienkach, každého bežného človeka napadne, že keď nejde o ďalšiu generáciu Grand Scénicu, asi sa nebude príliš odlišovať od staršieho variantu. A predsa sa tu nájde zopár detailov, ktoré sú buď nové alebo citlivejšie ako v poslednom teste.

Nový Grand Scénic obsahuje elektrický posilňovač s premenlivým účinkom. V pomalších rýchlostiach by malo byť točenie volantom ľahšie, vo vyšších rýchlostiach naopak. V podstate to funguje i v praxi, aj keď už v rýchlosti okolo 40 km/h som cítil výrazný odpor a musela mi pri točení pomáhať už druhá ruka. Parkovanie je však naozaj jednoduché. Nechýbala parkovacia kamera s prednými a zadnými senzormi.

[adsense]

Náš testovaný model neobsahoval R-Link, no ten už poznám s Clia Grandtour testovaného nedávno, v tomto modeli môže mať tiež dobré opodstatnenie. Treba sa však zamerať viac na ekologické jazdenie, než aplikáciu R-Sound Effect.

Renault Grand Scénic 1.6 dCi (2013)

Renault sa snaží ubrať predajné čísla ostatným MPV ako je Opel Zafira, Seat Alhambra, či VW Touran. Poskytuje tri karosárske varianty, no ani jeden z nich nedokáže sklopiť jednoducho všetky sedadlá do podlahy. To považujem zatiaľ za najväčší hendikep oproti ostatným, ktorí sa už dávno naučili používať flexibilnejšie variabilitu priestoru, než vyberať pre maximálny objem sedadlá von z kabíny.

Naša päťmiestna verzia však tak ľahko neprinúti majiteľa vybrať niektoré sedadlo. Do kufra sa totiž zmestí 752 litrov objemu. Veľkosť a kubický tvar v skutku umožňuje slušné prepravné možnosti, no bežný nákup bude ťažké niekam pevne uložiť. Rozhodne odporúčam kúpiť sieťový program.

Najvyšší stupeň výbavy stále nemyslí na audiosústavu. Pamätám sa na skvelú ozvučenú opríplatkovú aparatúru zo staršieho testu Grand Scénica, ktorá krásne hrala. Pokiaľ nie ste hotoví vyznávači ticha a nepočúvate v aute maximálne dopravný servis, základná sústava zo 4 reproduktorov a silou 40W nebude stačiť na tak veľký priestor, obsahuje však už Bluetooth, USB a AUX, či ovládanie pod volantom.

Renault Grand Scénic 1.6 dCi (2013)

Tretí test s tým istým motorom nie je naozaj z pohľadu konzumných nárokov vôbec zaujímavý. Jedna-šestka pracuje zamatovo dobre a z nádrže si zobrala len 5,2 litra na 100 km jazdy. Viac som venoval pozornosť prevodovej páke. Zdala sa mi byť akosi príliš tuhá na Renault. Radili sa mi s ňou stupne jedna radosť, dráhy ostali stále dlhé, no kulisa vymedzuje pre každý stupeň striktne miesto. Niečo také, ako zaradiť zo štvorky späť na trojku, keď máte v pláne päťku sa tu nedeje.

Podvozok naďalej ostáva oproti nemeckej konkurencii mäkší a opäť dodávam, že to nie je mínus, nakoľko sa tu bavíme o MPV. Rodinné auto má poskytnúť hlavne priestor a pohodlie. Na všetko ostatné dohliada elektronika. Stabilizačný systém zasahuje vždy priskoro, ale jemne.

Naproti Nemcom si Scénic drží lepšiu cenu. Konkrétne náš model v treťom najvyššom stupni výbavy stojí viac ako 22 000€, príplatkové opcie jeho cenu zvýšili ešte viac, no základ dostanete už od 15 600€, pričom nechýba 7-miestná opcia.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 96 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 320 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 195
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 10,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,1 / 4,0 / 4,4
Spotreba počas testu (l/100km): 5,2
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4573 / 1845 / 1645
Batožinový priestor - min./max. (l): 752 / 2050
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1 599 / 580

Ceny

Základná cena: 17 690€ (akcia - 15 690€)
Cena verzie od: 23 090€ (akcia - 21 090€)
Cena testovanej verzie: akcia - 25 635€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook