Zhruba v dvojtýždňovom rozmedzí sa mi znova dostalo do rúk mestské vozidlo, ktoré ťahá pozornosť svojim vzhľadom. Znova bolo žlté, no pochádza z ázijského kontinentu.
Keby ste si v minulosti vsadili na Suzuki Vitara, že bude najpredávanejšie auto na Slovensku, tak sa dnes kúpete v peniazoch. Po pár rokoch prešla miernymi zmenami.
Automobily z krajiny vychádzajúceho Slnka majú v našich zemepisných šírkach značné zastúpenie hneď niekoľkými značkami. Medzi tie najčastejšie sa spomínajú Nissan a Suzuki.
Japonci sa zbláznili a Európania im to žerú aj s navijakom. Takto nejako som v mysli reagoval, keď moje oči zbadali na obrazovkách internetu prvé fotky Suzuki Ignis. Kto si takéto auto kúpi?
Pomaly, ale isto ubúdajú atmosférické benzínové motory aj z ponuky Suzuki. Staronový S-Cross, ktorý vstúpil na náš trh koncom minulého roka, kúpite jedine s turbomotorom.
Malý mestský automobil Suzuki Swift dostal k sebe väčšieho brata Baleno, ktorý spadá ešte stále do rovnakej veľkostnej kategórie. Pozrel som sa mu na zúbok v základnej motorizácii a najvyššom stupni výbavy.
V tomto roku sa stretávam so Suzuki Vitara po druhýkrát a to preto, aby som si potvrdil alebo vyvrátil názor o kombinácii naftového motora s automatickou prevodovkou. Import Suzuki mi presne jednu takú v krásnej červenej farbe zapožičal.
Možno globálne otepľovanie a rozvinutá infraštruktúra majú za následok, že dnešné generácie terénnych áut sa viac a viac prispôsobujú na cesty a do mesta. Suzuki Vitara je toho príkladom.
Na nový model Suzuki Vitara som sa obzvlášť tešil. So starým má spoločný iba názov, karoséria sa dramaticky zmenila a všetci, vrátane odbornej verejnosti tvrdia, že toto auto opúšťa nadobro terén. Je tomu skutočne tak?
Suzuki sa rozhodlo u nás predávať svoj najvýkonnejší model Swift Sport aj v päťdverovom prevedení. Nepoznám skromnejšie a dokonalejšie autíčko ako práve toto testované. S dvoma dverami navyše zaujme viac.