Menu
  • Tri
    Tri "S" k šťastiu - Suzuki Swift Sport
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Suzuki sa rozhodlo u nás predávať svoj najvýkonnejší model Swift Sport aj v päťdverovom prevedení. Nepoznám skromnejšie a dokonalejšie autíčko ako práve toto testované. S dvoma dverami navyše zaujme viac.

Suzuki Swift Sport 1.6 VVT

Finančná situácia mnohých slovenských rodín ťažko dovoľuje kúpiť si všetko, po čom srdce túži. Ak ide o výber auta, tak duplom. Racionalita jednoznačne víťazí nad túžbou. Predstavte si, že máte voľných zhruba 15 000€.

V rodine jedno veľké auto je, ale to nepostačuje, máte ešte syna, dcéru a manželku. Ako zvoliť do rodiny správne to druhé auto? Zaváži, kto drží rozpočet, ale aj ako rozmýšľa. Aby táto recenzia nebola úplne jednovaječná s minulou o trojdverovom Swift Sport, rozpovedzme si, prečo uvažovať o päťdverovej variante.

Suzuki Swift Sport 1.6 VVT

Trojdverový model má v podstate jasné zaradenie. Nenáročné auto na údržbu, rýchle, pekné, ale zároveň mierne iracionálne do rodiny s utiahnutým opaskom. Takýto druh auta si väčšinou kupujeme preto, že sa nám páči a nebudeme hľadieť na jeho nedostatky, alebo ľutovať utratené peniaze. Päťdverový variant prináša o čosi viac. Magické pribudnutie páru dverí za 400€ razom mení  zaradenie.

Pätoro dverí na Swifte neuberá športovému duchu, stále so sebou nosí príťažlivé disky, športové nárazníky, spojler, difúzor a dva výfuky. Okrem toho sa dá objednať v šiestich metalizovaných farbách, tiež v cene vozidla. Vlastne, pozerám sa do cenníka a zisťujem, že auto si kupujete so všetkým v cene. Neexistuje tu príplatková výbava.

Suzuki Swift Sport 1.6 VVT

Nie však všetko pôsobí tak pozitívne, Swift Sport síce vyjde na 14 690€, no neponúkne vám tu žiadnu nadštandardnú individualizáciu, čo konkurencia dnes veľmi rada robí. Nedá sa objednať dvojfarebné prevedenie karosérie, disky, spätné zrkadlá a pod. Treba sa sústrediť skôr na celok auta.

Konštrukčne, výbavou a hlavne jazdnými vlastnosťami tento útly a hranatý Japonček chytá za srdce. Do auta sa dostávate bezkľúčovým prístupom, štartujete gombíkom, rozsvietia sa xenónové svetlomety a naštartuje neprepĺňaný štvorvalec 1.6 VVT o výkone 100 kW. Vtedy začína zábava. Swift Sport sa krásne vytáča až do sedemtisícových pásiem a vôbec mu neprekáža drsné zaobchádzanie v meste. Idete si svoje tempo. Ostatné vás nezaujíma. Ups, polícia...

Suzuki Swift Sport 1.6 VVT

Dostávam sa k jadru veci, prečo nie je Swift Sport zlá voľba ako druhé auto do rodiny. Ono je aj praktické. Hranatá karoséria umožňuje previezť v kabíne kopu škatúľ, nám sa podarilo doň dostať až 14 kusov debničiek. Oproti trojdveráku sa vzadu na kratšiu cestu celkom pohodlne zvezú postavy s nižším vzrastom (do 175 cm), vyšším už pohodlie klesá. Jediným nedostatkom naďalej ostáva batožinový priestor v základnom objeme – 211 litrov, žalostne málo.

Stačí, aby vám bilo športové srdce, mali ste doma syna alebo dcéru, ktorí túžia jazdiť do školy pekným dravým žihadlom, prípadne potešiť viete seba aj manželku. Toto autíčko si nevolí vekovú skupinu. Hodí sa do mladých rúk, aj do starších. Obom pohlaviam splní očakávania a to všetko za rozumnú cenu.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1586
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 100 / 6900
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 160 / 4400
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 195
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,4 / 5,2 / 6,4
Spotreba počas testu (l/100km): 6,7
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3890 / 1695 / 1510
Batožinový priestor - min./max. (l): 211 / 511
Objem nádrže (l): 42
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1040 / 440

Ceny

Základná cena: 9 590€ (Swift 1.2 VVT)
Cena verzie od: 14 290€ (Swift Sport 3dv.)
Cena testovanej verzie: 14 690€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook