Menu
  • Španiel zabodoval
    Španiel zabodoval
    • | Foto 
    • | Komentáre
    V segmentoch vozidiel to posledné roky riadne vrie na základe dopytu zákazníkov. Neraz sa tak stane, že jeden segment zanikne alebo príde evolúcia. Niečo podobné sa udialo aj v automobilke Seat.

Seat Arona 1.0 TSI DSG

Pamätáte na krásne, štýlové a kompaktné kombi Seat Ibiza ST? Skúste ho nájsť v aktuálnej ponuke slovenského importéra, ba v Európe. Márne budete hľadať, Seat Ibiza ST s väčším kufrom zanikla, ostal už len päťdverový hatchback. Malé kombi však nahradilo niečo štýlovejšie, s vyšším podvozkom a ešte väčším kufrom. Volá sa Arona a hneď na začiatku recenzie vám poviem, že sa mi po týždni veľmi zapáčila.

Seat Arona 1.0 TSI DSG

Nový model Arona stojí na podvozkovej platforme Ibizy, avšak dostal väčšie rozmery a osobitý vzhľad exteriéru. Temperament karosérie vidieť z každého uhla a hoci čiernobiela testovaná verzia pôsobila trošku striedmo, vedzte, že Seat Arona môže byť namiešaný vo viacerých zaujímavý dvojfarebných odtieňoch. Hoci ide o auto do mesta a má skutočne kompaktné rozmery, na prvý pohľad mi prišlo robustné. Paradoxne, čím bližšie som k autu pristupoval, opticky sa zmenšovalo. Dáva to logiku?

Importér nenechal nič na náhodu a požičal mi automobil vo veľmi bohatej výbave, ktorý ma okamžite nadchol. Palubná doska síce pochádza opäť z Ibizy, no celkový dojem z interiéru nemôžem hodnotiť inak ako skvelo. Veľmi kvitujem natočenie stredového panelu na vodiča, kožou obšitý trojramenný volant alebo aj maximálne presklenie interiéru podporené panoramatickou strechou. Auto tak prekypuje vzdušnosťou.

Seat Arona 1.0 TSI DSG

Rozsahy nastavení sedadla a volantu dovoľujú usadiť za volant rôznorodé typy postáv. Všetci ocenia vyšší posed za volantom a tenké A-stĺpiky, ktoré tak nezavadzajú vo výhľade pri odbočovaní. Na zadnej lavici pokojne usedia dve dospelé osoby a batožinový priestor so svojimi 400 litrami objemu pojme hoci aj trojtýždňový nákup z hypermarketu. Veď je väčší ako má Seat Leon, ktorý spadá do väčšieho segmentu.

Dávno nie je pravdou, že malé mestské vozidlá disponujú iba sparťanskou výbavou. Do Arony si môžete navoliť rôzne prvky výbavy od LED svetiel, cez radarový tempomat až po parkovací robot. Mladšej generácii ulahodí veľký dotykový displej v stredovej konzole so širokým multimediálnym rozhraním. Arona ponúka aj bezdrôtové nabíjanie telefónu a veľmi slušne hrajúcu audiosústavu. Ako vravím, osobne ma veľmi dostala za svoju všestrannosť využitia. Taktiež, netreba zabudnúť na dobre tvarované odkladacie priestory, ktoré sú tvorené po vzore koncernu VW.

Seat Arona 1.0 TSI DSG

Zákazník volí z viacerých zaujímavých motorizácií, benzínových a naftových. Pod kapotou nášho testovaného exempláru bilo „trojkomorové srdce“ 1.0 TSI s výkonom 85 kW. Táto jednotka je kombinovateľná s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG. Poviem vám, opäť veľmi dobrá správa pre mnohých zákazníkov. Ako jeden celok spolupracujú spolu bravúrne.

Trojvalec som nedávno skúšal v Škode Rapid Spaceback s manuálnou prevodovkou. Už vtedy ma presvedčil o svojich kvalitách. Arona s modernou sedemstupňovou automatickou prevodovkou a týmto istým agregátom rovnako dobre jazdila. Do kabíny sa dostáva minimum hluku, žiadne vibrácie a dynamika je príkladná k hmotnosti vozidla. S autom som sa vedel vždy šikovne dostať z hustej premávky a to za slušný odber paliva 6,5 litra. Podobný konzum očakávajte na diaľnici a na okresných cestách o liter a pol menej.

Seat Arona 1.0 TSI DSG

Štýl radenia stupňov DSG prevodovky nepotrebuje dlhý komentár. Automat sa snaží, za každých podmienok, držať trojvalec na spodnom pásme otáčok tak, aby zbytočne nenarúšal pohodu na palube. Málokedy sa stalo, že by prevodovka zahaprovala, no za ustálenej rýchlosti zvykla nahádzať príliš veľa stupňov naraz a keď som zrazu potreboval rýchle podradenie, chvíľu trvalo, kým zareagovala. Ak chcete dosiahnuť dynamické a bezproblémové šantenie mestom, zvoľte si sekvenčný mód prevodovky.

Ostáva ešte zhodnotiť riadenie a podvozok. Stalo sa presne to, čo by ste od koncernového vozidla volkswagenu očakávali. Arona má skutočne dobre naladené pruženie, aj riadenie. Všetko je troška podmienené mestu, preto môže mierne prekážať príliš silný účinok posilňovača. No čo sa týka tlmičov, sú nastavené tuho a zároveň komfortne. Skrátka, Arona nejaké tie menšie výmole odpustí posádke a nezatrasie príliš s vašimi kosťami. Zadná náprava taktiež nemá vo zvyku odskakovať pri prudkých manévroch, ubratí plynu, či náhlom prudkom brzdení.

Seat Arona 1.0 TSI DSG

Tento malý zázrak sa mi po týždni jazdenia veľmi zapáčil. Vedel by som si ho predstaviť ako bežné vozidlo na vybavovanie vecí v meste, prípadne pre partnerku, ktorá potrebuje chodiť na nákupy alebo po deti do škôlky a možno by našlo uplatnenie aj ako víkendové autíčko pre dvojicu cestujúcu za aktívnym oddychom do prírody.

Cenník Seat Arona

Technické údaje Seat Arona

 

 

Fotogaléria

Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook