Menu
  • Najmenšie RS
    Najmenšie RS
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Jeden týždeň strávený s Twingom RS, a stále som nevedel prísť na jadro veci. Komu odporučiť malé, rýchle žihadielko z Francúzska? S veľkým benzínovým motorom nemôže byť reč o úspornosti. Hádam sa na konci písania k odpovedi dopracujem.

Renault Twingo RS 1.6 16V

Twingo ako také podstúpilo výraznou inováciou v oblasti dizajnu. Zmenili sa tvary svetlometov do dvoch „kukadiel“ na prednej maske, a vzadu dostalo dvojité oddelené kryty svetlometov. Vnútri rozsiahlymi zmenami neprešlo. Keďže som sa s novým Twingom stretol po druhýkrát, nebudem omieľať tie isté vety. Teraz mám dočinenie s najostrejším malým čmeliakom z produkcie Renault. Pozrime sa, či si zaslúži tie dve písmenka na konci mena.

Stačí málo a všetko pôsobí inak. Športová verzia dostala nízkoprofilové disky v šedom lakovaní. Opticky sa rozšíril predok a zadok lemami blatníkov. Malý spojler na zadnom veku batožinového priestoru a spätné zrkadlá sa odlišujú od civilnej verzie iba farbou. Decentný športový paket si môžete pokojne podomácky urobiť aj pri motore 1.2 16V. Napriek tomu, verzia s bielym lakom a čiernymi dekoratívnymi obrysmi v nárazníkoch dodávajú Twingu RS určitý športový vzhľad.

Renault Twingo RS 1.6 16V

To samé očakávajte v interiéri. Často tu ide o súhru farebných kombinácií plastov. Rozdielne sú však sedačky. V Twingu RS majú výraznejšie bočnice a sú kožené. Volant má „ereso“ potiahnutý kožou a prešívaný je žltou niťou. Určitú dávku dedičnosti Renault Sport zanecháva na hlavici radiacej páky, pedáloch a gombíku ručnej brzdy, ktoré sú odeté do kovu. Z praktického hľadiska mi prekážal veniec volantu. Dostal konečne hrubšie kraje, ale jeho priemer sa nezmenil. Krútiť s ním v spleti zákrut nie je príliš jednoduché. Klaksónu stále patrí miesto na ľavej páčke smeroviek. V podstate všetky ostatné muchy už sme odhalili pri prvom zoznámení sa.

[adsense]

Ostré Twingo RS rozhodne neodporúčam pre ľudí hľadajúcich komfort a úsporu paliva, pri zachovaní športového charakteru. Tých posielam nacupitať do Suzuki a pýtať sa po modeli Swift Sport. Twingo RS vás vženie do diania pri každom naštartovaní. Pod kapotou mu bzučí atmosférický štvorvalec 1,6 známy už zo staršej verzie. Má veľmi dobrý potenciál nahnať vám adrenalín do krvi. Výkon 98kW a jeho objem hrajú v prospech rýchlej jazdy, avšak má aj svoje muchy. V prvom rade to je riadny žrút benzínu. V podstate na jedno natankovanie prejdete maximálne 400km skrz malú nádrž a ešte sa musíte krotiť. V číslach povedané, za svoj šalamúnsky zvuk, výborné dávkovanie dynamiky a žiadanie si o vysoké otáčky vám scucne na každých 100km jazdy v priemere 8,3 litra. Horšie je, že tu píšem o priemere, ktorý som dosiahol zmesou pokojnej jazdy a dynamických meraní. Pokiaľ by som s Twingom absolvoval čisto rýchle porcie kilometrov, ani apetít 10 litrov nie je nonsens.

Na druhej strane, Twingo RS podobne ako ostatné modely od divízie Renault Sport, nechce majiteľa krotiť a jasno dáva najavo, že to nie je len obyčajná nákupná taška do mesta. S týmto autom sa pokojne môžete vyblázniť na malom motokárovom okruhu, alebo niektorých serpentínach. Treba tiež však očakávať tvrdé pruženie. Na každom jednom výmole, jedinej dieročke na ceste sa karoséria s posádkou natriasa ako na traktore. Nič pre reumatikov.

Renault Twingo RS 1.6 16V

Žiaľ, ani 14 990€ nestačí na dokonalé autíčko. V tomto malom žihadielku sídli iba päťstupňová manuálna prevodovka. Páči sa mi zvuk po preradení, taký krásny kovový, ale jej presnosť je podobná obyčajnému Twingu, čiže len dostatočná. Dva, či trikrát sa mi stalo, že som zaradil iný stupeň ako som chcel z tých nepárnych. Ďalej, šestka tu chýba ako soľ. Na diaľnici točí Twingo RS vyše 4000ot./min., čo sa negatívne odvíja na spotrebe i hluku v kabíne. Skúšali sme aj maximálnu rýchlosť dosiahnuť. Do rýchlosti 180km/h celkom svižne akceleruje. Na zvyšných 21km/h do maxima potrebujete dlhú rovinku a odvahu v jednom, pretože aerodynamika sa oproti klasickému Twingu nezmenila, takže rýchlosť tu vnímate ako let voľným pádom z lietadla.

Povráva sa, že Twingo je čisto ženská záležitosť. Ja s tým nesúhlasím, a nielen kvôli ostrému krpáňovi v našom redakčnom teste. Nové Twingo viac dospelo a upúta oko nejedného muža, samozrejme nie v ružovej farbe. Páčilo by sa mi ako druhé auto do garáže.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Zážihový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 98 / 6750
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 160 / 4400
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 5
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 201
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 8,7
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,7 / 5,4 / 6,5
Spotreba počas testu (l/100km): 8,3
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 3699 / 1688 / 1460
Batožinový priestor - min./max. (l): 165 - 285 / 959
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1050 / 380

Ceny

Základná cena: 7 790€
Cena verzie od: 14 190€
Cena testovanej verzie: 14 990€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook