Menu
  • Pre komfortných
    Pre komfortných
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Začiatkom roka 2011 prešla jemnou retušou Laguna. Renault na prezentácii tvrdil, že tak ako človek sa snaží omladiť svoj vzhľad, podobne i automobily potrebujú omladzovať. A má pravdu, facelift Lagune prospel.

Renault Laguna GrandTour 2.0 dCi AT

Na test sme si vybrali verziu GrandTour s automatickou šesťstupňovou prevodovkou. V tmavej metalíze krásne vyniknú chrómované prvky na nárazníkoch. Jemné retuše len ťažko spoznáte. Musíte si postaviť vedľa seba staršiu a novšiu verziu a pomáhať s lupou.

Asi najnápadnejšie sú predné svetlomety, ktoré sú teraz v každom modeli sériovo s čiernym pokrytím odspodu a bielymi smerovkami na spodnom kraji. Inak si zachováva rovnaký atletický exteriér s neprirodzene nízkou výškou na kombi. To sprvu človeka klame o veľkosti vnútorného priestoru pre posádku. Celistvý pohľad na auto vyvolá dojem športového kombi.

Renault Laguna GrandTour 2.0 dCi AT

Nastupovanie do nízkeho kombi nie je praktické pre každého, ale po usadení sa budete cítiť pohodlne s dostatkom miesta v každom smere. Dokonca sa sem zmestia aj „drobčekovia“. Posed nízko od zeme mne osobne sedí, cítim lepšiu kontrolu nad vozidlom, navyše mám pred sebou nevídane dobrý výhľad na vozovku. Ak sa ocitnete v dlhotrvajúcej mestskej zápche, oceníte jedinečné stvárnenie palubnej dosky. Krásne sa s ňou tvorcovia od Renaultu pohrali. Dokonca mi neprekážali tak často kritizované malé tlačidlá na ovládaní klimatizácie.

Sedadlá sú z Alcantary, na krajoch koža, stred látka, bočné vedenie a nastavenie bedrovej opierky nemôže chýbať. Podobne ako v Mégane, aj tu mi vadí pomerne vysoká neforemná páka automatickej prevodovky. Imitácia lešteného chrómu však nemá chybu. Čo sa týka miesta v kabíne, prvý dojem nízkeho kombi navodí skeptický dojem, ale realita je celkom iná. Aj tri osoby sediace vzadu dokážu bez väčších sťažností absolvovať dlhú trasu.

Na kombi sa patrí mať dostatok odkladacích priestorov. Zopár ich GrandTour ponúka, vo dverách sú plytké, pred spolujazdcom schránka len priemerne veľká a štrbiny na drobnosti sa nachádzajú len pred pákou prevodovky a v lakťovej opierke. Škoda, že sa nenašlo viac schránok na drobnosti napríklad pod sedadlami a na palubnej doske. Batožinový priestor je mimoriadne praktický, má kubický tvar a nízku nakladaciu hranu, objem je na triedu adekvátny a po sklopení sedadiel získate rovnú podlahu. Edícia Black nie je zvláštna iba tmavou metalízou, ale aj skvelou výbavou. Navigačný systém, bezkľúčové nastupovanie, BI-xenónové svetlomety a hlavne špičkový Sound System od firmy Bose robia z kombíka príjemného spoločníka na cesty.

Renault Laguna GrandTour 2.0 dCi AT

Renault Lagunu je možné spriahnuť s viacerými zaujímavými agregátmi, no najvyhľadávanejšia verzia 2.0 dCi je asi tak typická pre tento modelový rad, ako 2.0 TDi v Octavii. Niekoľkonásobne osvedčený agregát prechádza úpravami pri každom facelifte niektorého z modelov. Do Laguny Black Edition sa montuje v troch výkonových verziách.My sme mali pod kapotou najvýkonnejšiu variantu 127kW.

Bohužiaľ, kvôli automatickej prevodovke má priškrtený výkonový potenciál, prevodovka pri rýchlej jazde spomaľuje reakcie. Občas veľmi dlho váha, či už preradiť, alebo počkať. V sekvenčnom režime sa správa o poznanie lepšie. Z tohto dôvodu radím Lagunu s týmto motorom do rebríčka pohodových vozidiel, nie do kategórie dynamických. Športový duch tu proste skrz prevodovku chýba. Zato dokáže držať apetít na rovných 7 litroch nafty pri presunoch po diaľniciach. Mimo nich spotreba klesne aj o liter menej. O kultivovanosti a tichosti motorovej jednotky niet z mojej strany sťažnosti. Škoda, že pneumatiky nie sú vzorom tichosti. Narúšajú pokoj v kabíne pri vyšších rýchlostiach. Výborný podvozok filtruje nerovnosti slušne, a taktiež sa rád opiera do zákrut, jeho limity ďaleko presahujú výkon motora. Nepustí stopu.

Ak hľadáte štýlové kombi na dlhé trasy za rozumnú cenu a nezvyknete lámať rýchlostné rekordy v serpentínach, potom je Laguna Grandtour s automatickou prevodovkou zrodená pre Vás. Ak máte radi veci pod kontrolou, siahnite po manuálnej prevodovke a objavíte ďalšie prednosti 2.0 dCi motora.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: vznetový / radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1995
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 127 / 3750
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 360 / 2000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 215
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 9,8
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 8,2 / 5,3 / 6,3
Spotreba počas testu (l/100km): 7,0
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4801 / 1811 / 1445
Batožinový priestor - min./max. (l): 508 / 1593
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1628 / 479

Ceny

Základná cena: 19 790€
Cena verzie od: 28 190€
Cena testovanej verzie: 29 840€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook