Menu
  • Prepracovanejší Scénic
    Prepracovanejší Scénic
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Renault prišiel na začiatku roka 2012 s edíciou modelov Collection 2012. Pod retuše sa dostali modely Mégane a Scénic ako aj ich karosárske odnože. Na krátky test sme si vyskúšali Grand Scénic s naftovým agregátom 1.6 dCi.

Renault Grand Scénic 1.6 dCi (2012)

Pod taktovkou manažéra dizajnového projektu Scénic Collection 2012 Jean-Philippe Texiera vzniklo MPV s netradičnými prvkami v tomto segmente. Renault doplatil v minulosti na kreačné výtvory Vel Satis a Avantime, no neupustil príliš z extravagancie. Dodnes sme zvyknutí skôr na obyčajné hranaté vany, ale Scénic k nim nepatrí. A tento faceliftovaný model opäť trocha zvýrazňuje sexappeal značky. Dizajnéri zvolili pri facelifte materiály, ktoré sa páčia ich zákazníkom. Lesklý chróm a lesklá farba. Tiež vidno vyhratie sa s prednými reflektormi ako aj pozmenený nárazník.

Inovácie v interiéri oproti nefaceliftovanému modelu neuvidíte na prvý pohľad. Viac vám napovie tlačová správa alebo veľmi detailné blúdenie očami po cenníku vozidla. Potom si všimnete, že pribudli nové kombinácie čalúnenia interiéru a taktiež sa prepracoval prístrojový digitálny panel. Ovládanie jednotlivých systémov ostalo nezmenené. Naopak, technicky sa zlepšili parametre navigačného systému TomTom a BOSE soundsystému.

Renault Grand Scénic 1.6 dCi (2012)

Medzi unikátne vecičky v novom Grand Scénicu patrí asistenčný systém Vision s funkciami akustického varovania pri opustení jazdného pruhu a automatické diaľkové svetlá. Zatiaľ, čo prvá funkcia funguje pomocou kamerového snímania v spätných zrkadlách správne, automatické diaľkové svetlá sú troška nervózne a nespúšťajú sa správne. Niekedy som ich musel sám deaktivovať, keď nezaznamenali blížiace sa auto oproti, inokedy sa zasa nespustili, pretože odraz stretávacích svetiel Scénica zo stĺpikov po bokoch krajníc vozovky zmiatli snímacie kamery.

[adsense]

Možno si poviete detail, ale určite poteší, že v novom Scénicu už funguje páčka smerovky v diaľničnom režime. Stačí ju jemne stlačiť a spustíte sériu troch signálov – trojblik. Teraz už aj v základnej výbave figuruje rádio s pripojením Bluetooth, USB a iPodom. Pre pohody na cestách sa od úrovne Dynamique montujú komfortné opierky hlavy, ktoré znemožňujú „odkvicnutie“ hlavy do boku. Priestor pre posádku a odkladacie schránky sú si rovné u oboch verzií. To, čo sa ešte musí naučiť ďalšia generácia Scénicu bude sklápanie sedadiel do podlahy pre vytvorenie maximálneho priestoru s čo možno najmenšou fyzickou záťažou. Zatiaľ fungujú sedadlá vo filozofii preklopenia alebo úplného mechanického vybratia von.

Renault Grand Scénic 1.6 dCi (2012)

Motor 1.6 dCi som testoval aj v predošlom Grand Scénicu a pravdu povediac, nezaznamenal som ani horšie, ani lepšie dynamické vlastnosti. Tu sa viac dbalo na zníženie spotreby paliva. Samozrejme, výrobca je opäť optimistickejší, my sme pri potulkách Slovenskom zaznamenali o pol litra nižší apetít agregátu, ale to len preto, že bolo letné obdobie a motor sme využili na dlhé trasy. V teste staršieho Grand Scénicu sme sa sústredili na jazdy mimo mesta, preto ten rozdiel. Stále trvám na tom, že najčastejšia hodnota, ktorá bude svietiť na palubnom prístroji sa priblíži k číslici 6. Dá sa jazdiť aj na úrovni piatich litrov, možno i menej, ale dynamický potenciál motora vodiča láka jazdiť svižnejšie.

Momentálne prebiehajú v Renaulte akciové ponuky so zvýhodnením 2000€ na každý stupeň výbavy bez rozdielu motorizácie. Pre mňa by bola jasná voľba motoru 1.6 dCi s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Uspokojí bežného „fotríka“ s vrecom detí.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1598
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 96 / 4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 320 / 1750
Prevodovka typ/počet stupňov: M / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 195
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 11,1
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 5,1 / 4,0 / 4,4
Spotreba počas testu (l/100km): 5,6
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4573 / 1845 /1645
Batožinový priestor - min./max. (l): 208 / 2063
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1638 / 611

Ceny

Základná cena: 17 390€
Cena verzie od: 22 740€
Cena testovanej verzie: 27 115€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook