Menu
  • Hurá na dovolenku!
    Hurá na dovolenku!
    • | Foto 
    • | Tech. údaje  
    • | Komentáre
    Po stopách Peugeot 208 a 308 sa vydáva ďalší model s označením 5008. Zatiaľ však iba v identite čŕt prednej masky. Štyri roky výroby obľúbeného francúzskeho MPV si vyžiadali jemné retuše.

Peugeot 5008 2.0 HDi AT

Áno je to tak, doposiaľ jediný zástupca Peugeotu v segmente MPV prijal drobné úpravy na prednej maske. Pohľad vašich očí zamieri na predné reflektory, ktoré sa rukopisom podpisujú k modelu 308, no a pod nimi neostal kameň na kameni identický s predchodcom 5008. Nárazník a mriežka chladiča vytvárajú opticky akúsi vypuklosť. Z celkového pohľadu pôsobí teraz MPV ešte viac príťažlivejšie. Nesmieme zabúdať ani na atypicky klopené čelné sklo, ktoré robí z tohto auta dynamickejší prepravník. Tu to ale končí, keď sa pozriete z boku alebo dozadu, tak Peugeot 5008 ostal nezmenený.

Rýchlo si prejdeme zmeny aj v interiéri, totiž nenastali žiadne, takže len v krátkej rekapitulácii spomeniem robustný, ba asi najrobustnejší panel aký sa nemontuje do ktoréhokoľvek iného MPV.  V rozsahu výbavy ukrýva v sebe vo vrchnej časti farebný Head-Up displej a výklopnú obrazovku s navigáciou. Stredová konzola má rozsiahle posiatie tlačidiel, čo vôbec neuľahčuje ovládanie multimediálneho systému, všetky úpravy, či už klímy, rádia alebo navigácie za jazdy jednoznačne odvádzajú vodičovú pozornosť.

Peugeot 5008 2.0 HDi AT

Ostanem ešte chvíľu na prednom rade sedadiel.  Ako vodič, alebo spolujazdec sa nemôžem sťažovať na komfort sedenia. Nič mi tu neprekážalo ani z hľadiska odkladacích priestorov. Medzi sedadlami sídli veľký krytý box, ktorý vie pohltiť až dve 1,5 litrové PET fľaše, mimo toho nájdete aj úzke štrbiny v predných dverách a samozrejme na odloženie knižiek, časopisov, či dokumentov dobre poslúži odkladacia schránka pred spolujazdcom.

[adsense]

Presúvam sa na stredný rad, hoci iba v statickom skúmaní skúšam rôzne prestavenie troch samostatných sedadiel. Disponujú sklopnými operadlami a sú polohovateľné v rozsahu až 13 cm. Už to dlho nevydržím a musím sa pozrieť na strop. Tam na mňa čaká výhľad na jasnú oblohu bez mráčika, veľké panoramatické sklo nad hlavami cestujúcich neskutočne zlepšuje pôžitok z cestovania.

Peugeot 5008 2.0 HDi AT

Tretí rad sedadiel v počte dvoch kusov si viete dokúpiť za príplatok 630€. A vďaka strednému radu, ktorého sedadlá sú pozdĺžne polohovateľné sa vie sem usadiť stredne vysoká dospelá osoba ( ideálne do 170 cm). Tí vyšší si obtierajú hlavu o strop a kolená o operadlá stredných sedadiel. Kufor v takomto prípade nenaplní prepravné očakávania, čo je však typické pre tento segment vozidiel.

Variabilita modelu 5008 je azda o chlp lepšia ako v Opli Zafira. V sedemmiestnom usporiadaní nemusíte kryt batožinového priestoru nechávať doma, Peugeot 5008 má preň úložné miesto. Sklopením tretieho radu sedadiel vzniká rovná podlaha a podľa rozloženia sedadiel stredného radu využívate objem od 679 do 823 litrov. Druhý rad sedadiel dostávate do podlahy rovnako pohodlne ako tie v poslednom rade, stačí potiahnuť za jedno ucho.

Peugeot 5008 2.0 HDi AT

Už teraz vytvára Peugeot 5008 veľkú prepravnú kapacitu, avšak aby toho nebolo málo, ak vám to nestačí, tak sklopné operadlo sedadla spolujazdca vám dožičí ďalšie centimetre na prevod dlhých predmetov. Dobre si pamätám ako som ešte pred troma rokmi vďaka tomuto riešeniu vedel previezť celú zloženú obývaciu stenu.

Tí, ktorí radi prenechávajú radenie na automatickú prevodovku sa môžu tešiť, pretože najvýkonnejší diesel montovaný do tohto MPV pracuje výhrade so šesťstupňovým automatom. Ja ako notorický zástanca manuálnych prevodoviek vidím v tom malinký hendikep, na druhej strane však treba uznať, že si rozumejú nadmieru.

Peugeot 5008 2.0 HDi AT

Bežné až svižné tempo sa prakticky neprejavuje na nejakom obmedzení výkonu, toho je dostatok a aj krútiaceho momentu. V praxi teda viete byť na cestách celkom strategický cieľ pre policajné radary. Na okresných cestách, hlavne tých širokých sa ručička tachometra dokáže prehupnú veľmi nenápadne aj o 30 km/h nad limit, pričom vodič vníma akustiku v kabíne rovnako ako pri 90 km/h, a to z hľadiska zvuku motora, či aerodynamiky, dokonca ani spotreba nafty vás nevyvedie z omylu. Svižné jazdy na poloprázdnych okresných cestách zvládne 2.0 HDi za 6,1 litra, a keď sa snažíte o ohľaduplnejšiu jazdu, apetít klesne iba o pár deci.

K dobrým výsledkom spotreby sa podpisuje práve nastavenie automatickej prevodovky. Tá posiela otáčky motora často do čo najnižšieho poľa. Nie je to vždy posluchovo ideálne v meste, tu sa totiž občas nejaké tie vibrácie spod kapoty motora do kabíny dostanú. Veď na 50 km/h už radí 5 prevodový stupeň.

Peugeot 5008 2.0 HDi AT

Asi najviac vás bude baviť jazda na diaľnici, v týchto podmienkach pracuje agregát, prevodovka a ostatné komponenty spojené s cestovaním najideálnejšie. Pri rýchlosti 130 km/h točí 2500 ot./min., spotreba vyjde na sedem litrov nafty a zvuk štvorvalca sa poberá preč. Komfort pruženia pocítite na vlnitej ceste, kde príjemne pohojdá pasažierov. Tuhosť kabíny je tiež na Peugeot obdivuhodne dobre zvládnutá.

Koľko za takýto luxus zaplatíte? Celkom málo, vzhľadom na  najvyššiu úroveň výbavy Allure, najvýkonnejší diesel s automatickou prevodovkou je akciová cena 26 090€ ozaj rozumná. Malú nevýhodu vidím akurát vo voľbe iba jednej karosárskej verzie. Peugeot 5008 stojí na rovnakej podvozkovej platforme C4 Picassa, a ten sa dodáva v dvoch prevedeniach. Inak je však tento van bez chyby.

Fotogaléria

Technické údaje

Motor
Typ motoru/usporiadanie valcov: Vznetový / Radové
Počet valcov/ventilov: 4 / 16
Zdvihový objem (cm3): 1997
Najvyšší výkon (kW/ ot./min.): 120 / 3750
Najvyšší krútiaci moment (Nm/ ot./min.): 340 / 2000
Prevodovka typ/počet stupňov: A / 6
Jazdné výkony
Maximálna rýchlosť (km/h): 190
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 10,5
Spotreba mesto/mimo/kombi (l/100km): 7,9 / 5,6 / 6.4
Spotreba počas testu (l/100km): 6,7
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/Šírka/Výška vozidla (mm): 4529 / 2118 / 1647
Batožinový priestor - min./max. (l): - / 679 / 2506
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostná hmotnosť/nosnosť (kg): 1821 / 509

Ceny

Základná cena: 18 740€
Cena verzie od: 27 210€
Cena testovanej verzie: 31 340€
Autor
Ivan Kutálek

Ivan Kutálek

Hovorí sa, že jeho prvé slovo bolo "auto". Odmalička si k štvorkolesovým autám hľadal cestu, no viac ho zaujímali spoza volantu ako pod kapotou. Od svojich osemnástich sa venuje novinárskej činnosti a v roku 2010 založil webauto,sk, kde píše recenzie k autám, ktoré skutočne riadil.

Sorry no comment yet.

Leave a Comment

Facebook