Subaru rozširuje svoje portfólio elektromobilov o očakávaný model E-Outback, ktorý nadväzuje na tradíciu populárneho Outbacku, no po prvýkrát prichádza s čisto elektrickým pohonom. Pre Európu ponesie názov E-Outback, zatiaľ čo na iných trhoch, vrátane Severnej Ameriky, bude predávaný ako Trailseeker.

Silný technický základ, výkon a dojazd

E-Outback stojí na e-Subaru Global Platform, ktorá je odvodená od Toyoty e-TNGA, no Subaru ju prispôsobilo svojim požiadavkám na pohon AWD a terénne schopnosti. Auto ponúka výkon 375 koní, zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,4 sekundy a dojazd podľa WLTP dosahuje približne 450 kilometrov.

Nechýba ani svetlá výška 210 mm, ktorá v kombinácii s pohonom všetkých kolies a systémom dual X-MODE zabezpečuje schopnosti hodné mena Outback aj v ľahšom teréne.

Subaru E-Outback – Zdroj: Subaru
Praktický interiér a moderné technológie

Interiéru dominuje 14-palcový infotainment, bezdrôtové nabíjanie a komfortné sedadlá. Samozrejmosťou je bezpečnostný balík Subaru EyeSight. E-Outback podporuje AC nabíjanie s výkonom až 22 kW a rýchlonabíjanie cez DC s výkonom 150 kW, vďaka čomu je možné batériu do značnej miery doplniť už za 30 minút.

Batérie sú zabudované tak, aby zostal zachovaný aj objemný batožinový priestor, dostatočný napríklad na štyri veľké kufre – praktické riešenie pre rodiny aj dobrodruhov.

Subaru E-Outback – Zdroj: Subaru
Súčasť širšej elektrickej stratégie Subaru

Subaru plánuje do roku 2026 ponúknuť v Európe tri plne elektrické SUV – Solterra, Uncharted a práve E-Outback. Každý z týchto modelov cieli na trochu iný typ zákazníkov, pričom E-Outback / Trailseeker bude určený tým, ktorí hľadajú praktické SUV s univerzálnym využitím a off-road potenciálom.

Subaru E-Outback – Zdroj: Subaru
Navrhnuté pre všetky cesty

Subaru E-Outback je dôkazom, že aj elektrické SUV môže zostať verné charakteru značky – robustné, bezpečné a pripravené na výpravy mimo asfaltu. Výkonný pohon, vysoká svetlá výška a špecifické nastavenie AWD robia z tejto novinky dôstojného nástupcu modelu Outback, no tentoraz s elektrickým srdcom. 

Zdieľaj:

Jerguš Horský

Zaujímajú ma autá, ktoré majú charakter – také, čo si nepodávajú ruku s priemerom. Sledujem techniku, dizajn, zvuk a aj to ako auto pôsobí, keď v ňom človek sedí. Nehľadám dokonalosť, ale výnimočnosť v detailoch, v prejave, v pocite. Auto pre mňa nie je len stroj – je to postava s vlastným príbehom, ktorá vie zaujať, prekvapiť alebo dokonca vybudovať rešpekt.