Návrat k športovým koreňom

David Dello Stritto, európsky šéf značky Subaru, v nedávnom rozhovore pre britský magazín Autocar potvrdil zámer spoločnosti znovu objaviť športovú DNA značky. „Keď sa spýtate bežného človeka, čo predstavuje Subaru, odpovie vám STI," vyjadril sa Stritto. „Táto identita sa jednoducho nedá od Subaru oddeliť. Preto musíme značke vrátiť jej športového ducha."

2019 Subaru WRX STI S209 - Zdroj: mad4wheels.com

Koniec boxer motorov, začiatok elektrickej éry

Milovníci charakteristického zvuku plochých motorov Subaru však budú asi sklamaný. Budúce modely STI budú musieť vymeniť burácajúci boxer za tichý elektrický pohon. Stritto však vidí v elektrifikácii príležitosť: „Elektrický pohon ponúka výkon, dynamiku a systém pohonu všetkých kolies. Pracujeme na športovejších modeloch a práve elektrifikácia nám otvára nové možnosti."

Európa čaká na návrat športových modelov

Zatiaľ čo v Severnej Amerike môžu fanúšikovia stále siahnuť po modeloch BRZ či WRX, európski nadšenci ostali naprázdno. Prísne emisné a bezpečnostné normy vyhnali tieto športové modely z európskych showroomov. Práve prechod na elektrifikáciu by mohol znamenať návrat športových modelov Subaru na európske cesty.

2022 Subaru WRX - Zdroj: Subaru

Možná spolupráca s Toyotou

Stritto tiež naznačil, že pri vývoji budúcich výkonných modelov by Subaru mohlo využiť dlhoročné partnerstvo s Toyotou. Táto spolupráca by mohla urýchliť vývoj a priniesť zaujímavé technologické riešenia, ktoré by pomohli zachovať DNA športových modelov Subaru aj v elektrickej ére.

„Predstava budúceho elektrického WRC STI, extrémne rýchleho, so zlatými diskami a v tradičnej modrej farbe je presne to, čo by sme chceli dosiahnuť," dodal Stritto na záver.

Aj keď pre tradičných fanúšikov značky bude prechod na elektrický pohon veľkou zmenou, v kontexte súčasného vývoja automobilového priemyslu ide o nevyhnutný krok. Zostáva len otázkou, či sa Subaru podarí preniesť športového ducha svojich legendárnych modelov STI aj do novej elektrickej kapitoly.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.