Kia Sportage prešla významnou modernizáciou, ktorá sa dotkla hlavne dizajnu, technológií a motorizácie. Faceliftovaný model bude aj naďalej vyrábaný v žilinskej továrni a na slovenský trh dorazí v treťom štvrťroku 2025.

Nový dizajn s tygrou maskou

Najvýraznejšou zmenou je kompletne prepracovaná predná časť s novou "tygrou maskou" a LED svetlometmi. Zatiaľ čo predchádzajúca generácia mala svetelnú signatúru v tvare šípov smerujúcich do stredu, nová verzia má najostrejší uhol LED línií v horných vonkajších rohoch. Záď prešla decentným vylepšením s novým nárazníkom a grafikou svetiel. K dispozícii sú 17", 18" a 19" disky, pričom športový paket GT-Line dostáva exkluzívne 18" a 19" kolesá.

Nová Kia Sportage - Zdroj: Kia

Moderné technológie

Interiér si zachováva architektúru ccNC s dvoma 12,3-palcovými zakrivenými displejmi, ktoré dopĺňa nový 10-palcový head-up displej zobrazujúci informácie o asistenčných systémoch, navigácii aj multimédiách. Nechýba bezdrôtová konektivita Apple CarPlay a Android Auto,aktualizácie na diaľku "Over-the-air" a ani streamovacie aplikácie ako YouTube. Zaujímavosťou je integrovaná platobná služba Kia In-Car Payment, ktorá umožňuje pohodlné platenie za parkovanie priamo z vozidla.

Nová Kia Sportage - Zdroj: Kia

Elektrifikované pohonné jednotky

Sportage bude k dispozícii výhradne s elektrifikovanými pohonmi. Zákazníci si môžu vybrať z mild-hybridu (MHEV) s 1,6-litrovým naftovým motorom a výkonom 136 koní, hybridu (HEV) s 1,6-litrovým benzínovým motorom a systémovým výkonom 239 koní, alebo plug-in hybridu (PHEV) so systémovým výkonom 288 koní. Novinkou je plug-in hybrid s predným pohonom, ktorý bol doteraz dostupný len so štvorkolkou.

Nová Kia Sportage - Zdroj: Kia

Všetky hybridné verzie dostali novú generáciu prevodovky, ktorá zvláda vyššie výkony pri zachovaní rozmerov. Oficiálny cenník bude zverejnený už v júni tohto roku.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.