Seltos bol doteraz určený najmä pre rozvíjajúce sa trhy, no strategická zmena automobilky otvára dvere aj Európe. Novinka stojí nad XCeedom, no cenovo a koncepčne má byť dostupnejšou alternatívou k elektrickým modelom EV4 a EV5. Zároveň ponúka parametre, ktoré z neho robia plnohodnotné SUV a nie len štýlový mestský crossover.
Dizajn a rozmery
Dĺžka 4 430 mm a rázvor 2 690 mm radia Seltos medzi modely XCeed a Sportage. Dizajnovo sa však takmer nelíši od elektrickej línie, najmä od modelu EV5. Charakterizujú ho kubistické tvary, svetlá s motívom hviezdnej mapy a plávajúca strecha.
Robustný vzhľad dopĺňa intenzívne oplastovanie karosérie. Prekvapením sú zapustené kľučky dverí, prvýkrát použité pri spaľovacom modeli Kia. K dispozícii budú aj verzie GT-Line a X-Line.
Interiér a technológie
Kabína preberá riešenia známe z elektrických modelov EV. Tri displeje prekryté spoločným sklom navodzujú moderný dojem. Dva 12,3 palcové panely dopĺňa menší displej pre klimatizáciu. Elektronický volič na stĺpiku uvoľnil miesto na stredovej konzole.
Výbava zahŕňa panoramatickú strechu, ambientné osvetlenie so 64 farbami či audiosystém Harman Kardon. Kufor ponúka objem 536 litrov a zadné operadlá umožňujú nastavenie sklonu do 24 stupňov.
Motory a pohon
Ponuka zahŕňa motor 1.6 T GDI v dvoch výkonových verziách, atmosférický dvojliter a neskôr očakávaný hybrid a plug in hybrid. Pre vybrané verzie bude dostupný pohon všetkých kolies doplnený režimami sneh, blato a piesok.
Patrik Herich

