V čase, keď väčšina značiek tlačí elektromobily ako budúcnosť osobnej dopravy, prichádza Kia s opačným prístupom. Model K4 ukazuje, že spaľovacie autá ešte nepovedali posledné slovo. Automobilka vsádza na rozumnú cenu, praktickosť a širokú ponuku výbav, čím cieli na zákazníkov, ktorým sa elektromobil buď neoplatí, alebo jednoducho nevyhovuje. V kombinácii s atraktívnym dizajnom a osvedčenou technikou má K4 potenciál osloviť veľkú časť trhu, vrátane tých, ktorí doteraz uvažovali o tradičných európskych hatchbackoch.

Kia K4 nahrádza model Ceed
Novinka prichádza ako nástupca obľúbeného modelu Ceed, pričom Kia sa rozhodla pre dvojitý prístup. Zatiaľ čo elektrický model EV4 vyrábaný v Žiline mieri na ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov, K4 oslovuje tých, ktorí dávajú prednosť tradičnému spaľovaciemu motoru. 

Zdroj: Kia

Auto sa pre európsky trh vyrába v Mexiku a zameriava sa na zákazníkov hľadajúcich kombináciu rozumnej ceny a dobrej výbavy.

Cenový útok na Golf
Základná cena modelu Kia K4 začína na 20 790 eur. V ponuke sú tri motorizácie – litrový trojvalec s výkonom 115 koní a štvorvalec 1.6 T-GDi so 150 alebo 180 koňmi. V základnej verzii Silver sa o prenos výkonu stará šesťstupňová manuálna prevodovka, za príplatok je možné zvoliť sedemstupňovú dvojspojku s mild-hybridnou technológiou.

Zdroj: Kia

Bohatá výbava už v základe
Kia K4 zaujme výbavou, ktorá ďaleko presahuje očakávania od základného modelu. Ponúka LED svetlá, bezkľúčový prístup, zadnú kameru, parkovacie senzory, 16-palcové disky a moderný interiér s 12,3-palcovým dotykovým displejom. Nechýba navigácia, podpora Android Auto a Apple CarPlay, viaceré USB-C porty a kožený volant.

Zdroj: Kia

Vyššie výbavy s prvkami prémiovej triedy
Verzie Gold, Sport, Platinum a GT-Line pridávajú automatickú dvojzónovú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá a volant, monitoring mŕtveho uhla, ambientné osvetlenie či ozvučenie Harman Kardon. 

Zdroj: Kia

Najlepšie vybavená Kia K4 GT-Line s 180-koňovým motorom stojí 31 590 eur a ponúka výbavu, ktorá sa donedávna spájala len s prémiovými modelmi. Vďaka priaznivej cene a bohatému vybaveniu sa môže stať vážnou konkurenciou pre etablované modely ako Volkswagen Golf, Ford Focus či Opel Astra.

Zdieľaj:

Patrik Herich

K autám mal blízko už odmalička, čo ho prirodzene nasmerovalo k automobilovej žurnalistike. Počas štúdia na FMK UCM v Trnave rozvíjal svoje mediálne zručnosti, a od roku 2025 píše pre portál webauto.sk.